Volkswagen Group v první polovině roku 2006 prodal více vozidel, podstatně zvýšil tržby a zlepšil zisky firmy.
Nový automobil z produkce Volkswagen Group, tzn. Volkswagen, Audi, Seat a Škoda, si koupilo 2,9 milionu automobilů, což je o 11,9% více než za stejné období loňského roku. Tržby vzrostly o 14,2% na 51,9 miliardy Euro. Provozní zisk před zdaněním vzrostl na 2,0 miliardy Euro, což je nárust o 51,3%.
"Náš model výroby slaví úspěchy. Zvýšili jsme náš podíl na důležitých trzích" řekl Dr. Bernd Pischersrieder, předseda představenstva Volkswagen Group. "Jsme na správné cestě a udělali jsme významný pokrok v konkurenceschopnosti. Ale ještě musíme vyvinout značné úsilí, abychom zajistili trvalou rentabilitu a tím naši budoucnost. Restrukturalizace musí dále pokračovat." řekl Pischetsrieder.
Šéf VW taky ve své zprávě nezapoměl pochválit českou automobilku Škoda, která patří do VW Group.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.