Japonská automobilka Subaru, uznávaná za stálý pohon všech kol se snaží prosadit i na Evropském trhu SUVéček, proto na podzim tohoto roku vypustí model Tribeca.
Tribeca má za úkol konkurovat Volvu XC90 a Bmw X5, k tomu mu bude pomáhat 3,0 litrový plochý šestiválec s výkonem 242 koní a pěti-rychlostní automat, ten by měl prostorné vozidlo rozpohybovat na rychlost 200km/h a zrychlení na 100km/h za 9,3 vteřiny.
Subaru navrhlo Tribecu spíše pro silniční cestování a kvalitní řízení než-li pro terénní schopnosti, stejně tak kabát je ušit dle evropské chuti. Ceny nejsou pro ČR zatím určeny, ale dá se očekávat suma kolem 900tis. Kč v základní verzi, ta ovšem nabízí celkem bohatou výbavu v podobě 6-ti airbagů, 18-ti palcových kol, klimatizace či audio soustavy s CD MP3 přehrávačem. Vyšší výbava pak láká koženým čalouněním, střešním oknem a satelitní navigací. Za příplatek je možno dokoupit třetí řadu sedadel.
zdroj: Subaru
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.