Po roce od premiéry vozu Škoda Octavia RS na autosalonu ve Frankfurtu se nabídka pohonných jednotek pro tento model rozšiřuje o motor 2.0 TDI PD.
Srdcem novinky je vznětový přeplňovaný motor 2.0 TDI PD s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla o maximálním výkonu 125 kW (170 PS) při 4200 otáčkách/min-1. Největší točivý moment 350 Nm dosahuje motor při 1800 otáčkách/min-1. Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD zrychluje z 0 na 100 km/hod za 8,5 sekundy, její maximální rychlosti činí 225 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,6 s, Vmax 224 km/hod). Kombinová spotřeba přitom dosahuje příznivých 5,7 l/100km (kombi: 5,8 l/100km).
Nový model Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD je standardně vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic a také oxidačním katalizátorem a s výrazným náskokem tak splňuje exhalační normu EU4.
Nová pohonná jednotka 2.0 TDI PD je nabízena pro model Octavia RS a Octavia Combi RS ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou.Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.