Po roce od premiéry vozu Škoda Octavia RS na autosalonu ve Frankfurtu se nabídka pohonných jednotek pro tento model rozšiřuje o motor 2.0 TDI PD.
Srdcem novinky je vznětový přeplňovaný motor 2.0 TDI PD s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla o maximálním výkonu 125 kW (170 PS) při 4200 otáčkách/min-1. Největší točivý moment 350 Nm dosahuje motor při 1800 otáčkách/min-1. Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD zrychluje z 0 na 100 km/hod za 8,5 sekundy, její maximální rychlosti činí 225 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,6 s, Vmax 224 km/hod). Kombinová spotřeba přitom dosahuje příznivých 5,7 l/100km (kombi: 5,8 l/100km).
Nový model Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD je standardně vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic a také oxidačním katalizátorem a s výrazným náskokem tak splňuje exhalační normu EU4.
Nová pohonná jednotka 2.0 TDI PD je nabízena pro model Octavia RS a Octavia Combi RS ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou.Škoda Auto, a.s.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.