Po roce od premiéry vozu Škoda Octavia RS na autosalonu ve Frankfurtu se nabídka pohonných jednotek pro tento model rozšiřuje o motor 2.0 TDI PD.
Srdcem novinky je vznětový přeplňovaný motor 2.0 TDI PD s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla o maximálním výkonu 125 kW (170 PS) při 4200 otáčkách/min-1. Největší točivý moment 350 Nm dosahuje motor při 1800 otáčkách/min-1. Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD zrychluje z 0 na 100 km/hod za 8,5 sekundy, její maximální rychlosti činí 225 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8,6 s, Vmax 224 km/hod). Kombinová spotřeba přitom dosahuje příznivých 5,7 l/100km (kombi: 5,8 l/100km).
Nový model Škoda Octavia RS 2.0 TDI PD je standardně vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic a také oxidačním katalizátorem a s výrazným náskokem tak splňuje exhalační normu EU4.
Nová pohonná jednotka 2.0 TDI PD je nabízena pro model Octavia RS a Octavia Combi RS ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou.Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.