Vysoce návykovým požitkem z jízdy se stane Opel Astra Twin Top, kosmetické úpravy zevnějšku a doping pod kapotou má na starost známý německý úpravce Oplů – Steimetz.
Z venčí nás chytí za oko jiná přední maska nebo spoiler, po stranách pak přibyly nástavce prahů a sportovní zrcátka, v zádi prodloužený nárazník a přítlačné křidélko. Podvozek je ušit na míru a sedí o 30mm níže k zemi, v kombinaci s 19-ti palcovými koly zaručuje špičkové jízdní vlastnosti. Interiér je v duchu hliníkových doplňků s logem Steimetz.
Opravdového sportovního ducha objevíme až pod kapotou. Opel nabízí Astru Twin Top s pěti druhy motorů, úpravce Steimetz se rozhodl pro úpravu dvou agregátů, shodou okolností oba mají turbodmychadlo. V prvním případě se jedná o naftovou 1,9 CDTI, díky novému programu v řídící jednotce se výkon vyšplhal ze 150k na 175k a maximální kroutící moment 380N.m je k dispozici v širším spektru otáček, přitom pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro4. Druhým motorem je přeplňovaný 2,0 s 200k, opět pomocí chiptuningu se výkon dostal na 230k a maximální rychlost se posunula na 238km/h. Steimetz k domu dodává i sportovní výfukové potrubí s leštěnou koncovkou, z které se vychází lákavý zvuk pro každého kupce.
zdroj: Steimetz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?