Vysoce návykovým požitkem z jízdy se stane Opel Astra Twin Top, kosmetické úpravy zevnějšku a doping pod kapotou má na starost známý německý úpravce Oplů – Steimetz.
Z venčí nás chytí za oko jiná přední maska nebo spoiler, po stranách pak přibyly nástavce prahů a sportovní zrcátka, v zádi prodloužený nárazník a přítlačné křidélko. Podvozek je ušit na míru a sedí o 30mm níže k zemi, v kombinaci s 19-ti palcovými koly zaručuje špičkové jízdní vlastnosti. Interiér je v duchu hliníkových doplňků s logem Steimetz.
Opravdového sportovního ducha objevíme až pod kapotou. Opel nabízí Astru Twin Top s pěti druhy motorů, úpravce Steimetz se rozhodl pro úpravu dvou agregátů, shodou okolností oba mají turbodmychadlo. V prvním případě se jedná o naftovou 1,9 CDTI, díky novému programu v řídící jednotce se výkon vyšplhal ze 150k na 175k a maximální kroutící moment 380N.m je k dispozici v širším spektru otáček, přitom pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro4. Druhým motorem je přeplňovaný 2,0 s 200k, opět pomocí chiptuningu se výkon dostal na 230k a maximální rychlost se posunula na 238km/h. Steimetz k domu dodává i sportovní výfukové potrubí s leštěnou koncovkou, z které se vychází lákavý zvuk pro každého kupce.
zdroj: Steimetz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.