Norbert Reithofer vystřídá v září Helmuta Pankeho na postu generálního ředitele BMW.
Dr. Panke odchází, protože dosáhl 60 let - hranice pro odchod do důchodu. Pro BMW Group pracoval 24 let, členem nejvyššího vedení byl od roku 1996 a generálním ředitelem byl od května 2002.
Dr. Reithofer (50) pracuje pro BMW od roku 1987 a členem vedení se stal v roce 2000, doposud pracoval jako ředitel továren v Rosslynu a Spartanburgu. Reithofera v jeho funkci nahradí Frank Peter Arndt (50), který momentálně řídí továrnu v Dingolfingu.
Joachim Milberg (předseda dozorčí rady BMW) řekl: Dozorčí rada i celá společnost by ráda vyjádřila vděk a velkou pochvalu Dr. Pankemu za jeho úspěšnou práci, kterou vykonal pro naši společnost.
Foto: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.