V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.
Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.
Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a zákazníkům bylo dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.
V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.
Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.
V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).
Zdroj: Škoda auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.