V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.
Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.
Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a zákazníkům bylo dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.
V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.
Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.
V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).
Zdroj: Škoda auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.