V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.
Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.
Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a zákazníkům bylo dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.
V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.
Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.
V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).
Zdroj: Škoda auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.