Škoda si za první pololetí 2006 polepšila

Octavia RS
Octavia RS, foto: Škoda Auto
Michal Otruba 23. července 2006 18:38
Sdílej:

V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.

Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.

Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a zákazníkům bylo dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.

V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.

V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).

Zdroj: Škoda auto

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.