Druhá generace Audi A6 allroad quattro bude na českém trhu zřejmě velmi úspěšná.
Zájemci si tento elegantní model s vynikajícími jízdními vlastnostmi na silnicích i v terénu začali objednávat dokonce dříve, než byl fyzicky k dispozici u dealerů Audi. „Zákazníci si od zveřejnění cen na jaře letošního roku objednali již 142 vozů A6 allroad quattro nové generace, aniž by vůz byl k vidění u našich dealerů! To nasvědčuje tomu, že i nový model by měl být přinejmenším stejným bestsellerem, jako jeho předchůdce, který patřil k nejúspěšnějším modelům značky Audi na českém trhu,“ komentoval příznivé zprávy Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi společnosti Import Volkswagen Group.
Současně s uvedením osobních verzí těchto vozů mohou k prodejcům zamířit i zájemci o verze N1, u kterých je možné uplatňovat odpočet DPH ve výši 19 % z ceny nového vozu.
Unikátní model Audi A6 allroad quattro jen těžko hledá konkurenta. Protože vychází z reprezentativního Audi A6 Avant, nabízí výjimečný jízdní komfort a na silnici překvapuje sportovními výkony. Díky pokročilé koncepci podvozku s pohonem všech kol quattro a adaptivnímu pneumatickému pérování se však stejně skvěle vypořádá i s jízdou mimo zpevněné cesty. Podobně jako jeho předchůdce nabízí vyvážený poměr dynamického výkonu, komfortní pětimístné karoserie s mimořádně velkým zavazadlovým prostorem a výrazných off-road prvků.
Základní verze Audi A6 allroad quattro se vznětovým motorem 2.7 TDI o výkonu 132 kW (180 k) a s automatickou převodovkou tiptronic se prodává za 1 511 200 Kč (včetně DPH). Verze s motorem 3.0 TDI, výkonem 171 kW (233 k) a automatickou převodovkou tiptronic přijde na 1 587 600 Kč (včetně DPH). Nejvýkonnější model se zážehovým motorem 4.2 FSI o výkonu 257 kW (350 k) je dodáván za 2 128 200 Kč (včetně DPH) a cena modelu s motorem 3.2 FSI a výkonem 188 kW (255 k) začíná na 1 575 700 Kč (včetně DPH).
Zdroj: Audi PressModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.