Je rozhodnuto: menší bratr Touaregu se bude jmenovat Tiguan
Volkswagen pojmenuje svoje nové kompaktní SUV Tiguan. Přes 350 000 čtenářů časopisu AutoBild z deseti zemí světa o tom rozhodlo ve velkolepé akci, ve které Volkswagen vypsal anketu o název nového modelu. Název Tiguan byl ve finále spolu s dalšími čtyřmi jmény: Nanuk, Namib, Rockton a Samun. Tiguan vyhrál, když pro něj hlasovala většina.
Dr. Wolfgang Bernhard, ředitel Volkswagenu: Tato jedinečná akce svědčí o tom, jak se Volkswagen otevírá trhu - potencionální zákazníci mohli spolurozhodovat o výběru jména pro nový model.
První nástin, jak by mohl Tiguan vypadat dal Volkswagen na začátku roku 2006, když představil offroad-studii, kterou tehdy pojmenoval Concept A.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.