Je půl sedmé ráno. Po rychlostní silnici Karlovy Vary - Praha si to téměř dvoustovkou uhání modrá Škoda Superb. A kdopak sedí za volantem? Policejní prezident Vladislav Husák.
Nekompromisně předjíždí auta a po celou dobu jízdy jede nad limitem, který určuje nejvyšší povolenou rychlost. Až u Unhoště modrý Superb odbočuje na okresku a zmizí ve spleti úzkých silniček. To vše necelé tři týdny po přijetí nového silničního zákona, který měl podobné piráty silnic zkrotit.
Dvacetiminutovou divokou jízdu do práce by nový sazebník ocenil třinácti trestnými body, pokutou 22 500 korun a zabavením řidičského průkazu. Za co? Za rychlost nad 180 kilometrů v hodině, nesprávné předjíždění, při němž ohrozil účastníky silničního provozu, i za nebezpečnou rychlost v obci.
MF DNES dvakrát sledovala šéfa policie při jeho ranní cestě do práce. Pokaždé to na dálnici vytáhl až k 190 kilometrům v hodině. V obci překročil povolenou rychlost o dvacet kilometrů. Pokaždé redaktorům nakonec ujel. Policejní prezident včera nejprve trval na tom, že předpisy dodržuje. Když však zjistil, že byl sledován, postupně se k překročení rychlosti přiznal.
„Kdybyste řekli kolem sto padesáti, to možná. Tam je totiž takový padák, tak to dejme tomu, ale sto devadesát? To se mi nezdá,“ říkal nejdříve. Nakonec však připustil, že mohl jet i rychleji. „Sto sedmdesát to je snad limit,“ tvrdil. Kdyby byl normální řidič a přistihli ho policisté, přišel by o řidičský průkaz. Co by tomu řekl? „To by se nedalo nic dělat,“ přiznává. „Štve mě, že se to stalo. Zapomněl jsem se a je to pro mne velké ponaučení. Už se to nebude opakovat,“ hájil se Husák.
Husákův přímý nadřízený, ministr vnitra František Bublan, jízdu policejního šéfa komentoval slovy: „Prezident Husák se k rychlé jízdě přiznal s tím, že ho to velmi mrzí. Jeho jednání jsem mu vytkl.“ Podobně reagoval premiér Jiří Paroubek. „Jsem rád, že se policejní prezident omluvil, byla to chyba,“ řekl. Zcela jinak hodnotil Husákovo počínání šéf ODS Mirek Topolánek, který sestavuje novou vládu: „Rychlá jízda pana Husáka není už o bodech, ale o trestu smrti.“
Policejní prezident si přitom ještě nedávno v rozhovoru pro MF DNES pochvaloval, jak se situace na silnicích díky novým pravidlům zlepšila. „Mám však obavu, že řidiči si přivyknou tlaku, který na ně klade bodový systém, a postupně začnou jezdit opět rychleji a možná i neopatrněji,“ říkal tehdy a kritizoval, jak špatně Češi jezdili v posledních letech. „Začala se objevovat enormní agresivita a úcta k zákonu je někdy nulová. Vítězí ten, kdo porušuje předpisy,“ kritizoval piráty silnic.
Zdroj: Idnes.cz, ilustrační foto: Škoda auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.