Je půl sedmé ráno. Po rychlostní silnici Karlovy Vary - Praha si to téměř dvoustovkou uhání modrá Škoda Superb. A kdopak sedí za volantem? Policejní prezident Vladislav Husák.
Nekompromisně předjíždí auta a po celou dobu jízdy jede nad limitem, který určuje nejvyšší povolenou rychlost. Až u Unhoště modrý Superb odbočuje na okresku a zmizí ve spleti úzkých silniček. To vše necelé tři týdny po přijetí nového silničního zákona, který měl podobné piráty silnic zkrotit.
Dvacetiminutovou divokou jízdu do práce by nový sazebník ocenil třinácti trestnými body, pokutou 22 500 korun a zabavením řidičského průkazu. Za co? Za rychlost nad 180 kilometrů v hodině, nesprávné předjíždění, při němž ohrozil účastníky silničního provozu, i za nebezpečnou rychlost v obci.
MF DNES dvakrát sledovala šéfa policie při jeho ranní cestě do práce. Pokaždé to na dálnici vytáhl až k 190 kilometrům v hodině. V obci překročil povolenou rychlost o dvacet kilometrů. Pokaždé redaktorům nakonec ujel. Policejní prezident včera nejprve trval na tom, že předpisy dodržuje. Když však zjistil, že byl sledován, postupně se k překročení rychlosti přiznal.
„Kdybyste řekli kolem sto padesáti, to možná. Tam je totiž takový padák, tak to dejme tomu, ale sto devadesát? To se mi nezdá,“ říkal nejdříve. Nakonec však připustil, že mohl jet i rychleji. „Sto sedmdesát to je snad limit,“ tvrdil. Kdyby byl normální řidič a přistihli ho policisté, přišel by o řidičský průkaz. Co by tomu řekl? „To by se nedalo nic dělat,“ přiznává. „Štve mě, že se to stalo. Zapomněl jsem se a je to pro mne velké ponaučení. Už se to nebude opakovat,“ hájil se Husák.
Husákův přímý nadřízený, ministr vnitra František Bublan, jízdu policejního šéfa komentoval slovy: „Prezident Husák se k rychlé jízdě přiznal s tím, že ho to velmi mrzí. Jeho jednání jsem mu vytkl.“ Podobně reagoval premiér Jiří Paroubek. „Jsem rád, že se policejní prezident omluvil, byla to chyba,“ řekl. Zcela jinak hodnotil Husákovo počínání šéf ODS Mirek Topolánek, který sestavuje novou vládu: „Rychlá jízda pana Husáka není už o bodech, ale o trestu smrti.“
Policejní prezident si přitom ještě nedávno v rozhovoru pro MF DNES pochvaloval, jak se situace na silnicích díky novým pravidlům zlepšila. „Mám však obavu, že řidiči si přivyknou tlaku, který na ně klade bodový systém, a postupně začnou jezdit opět rychleji a možná i neopatrněji,“ říkal tehdy a kritizoval, jak špatně Češi jezdili v posledních letech. „Začala se objevovat enormní agresivita a úcta k zákonu je někdy nulová. Vítězí ten, kdo porušuje předpisy,“ kritizoval piráty silnic.
Zdroj: Idnes.cz, ilustrační foto: Škoda auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.