I v tomto roce se Mazda opět stala jednou ze tří top značek v Německu v rámci J.D. Power indexace zákaznické spokojenosti.
Výsledky studie jsou založeny na odpovědích 22 000 Němců – kteří vlastní vůz starý dva roky nebo mladší – ohledně věcí jako je appeal vozu, spolehlivost, náklady a spokojenost s dealerskými službami.
Výsledky přinesly Mazdě jednu z předních pozic v Německu, přičemž několik jednolitých modelů Mazda vede ve svých kategoriích. V CD-segmentu dosáhla Mazda6 prvního místa s 861 body, což je nejvyšší hodnota kteréhokoliv zkoumaného vozu, bez ohledu na segment. Mazda MX-5 posílala svou pověst jednoho z nejmilovanějších roadsterů, když obsadila první místo ve výzkumu sportovních vozů. Mazda také obsadila dvě důležitá druhá místa – Mazda3 v segmentu kompaktních vozů a Premacy v kategorii van.
Tyto výsledky jednotlivých modelů dopomohly Mazdě k silné třetí pozici v rámci všech značek v zákaznické spokojenosti v Německu s 834 body. Tento výsledek je mnohem vyšší než činí průměr – 795 bodů (bylo zkoumáno 28 značek) - a Mazda se dostala i před všechny luxusní značky v Německu.
zdroj: Mazda
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.