I v tomto roce se Mazda opět stala jednou ze tří top značek v Německu v rámci J.D. Power indexace zákaznické spokojenosti.
Výsledky studie jsou založeny na odpovědích 22 000 Němců – kteří vlastní vůz starý dva roky nebo mladší – ohledně věcí jako je appeal vozu, spolehlivost, náklady a spokojenost s dealerskými službami.
Výsledky přinesly Mazdě jednu z předních pozic v Německu, přičemž několik jednolitých modelů Mazda vede ve svých kategoriích. V CD-segmentu dosáhla Mazda6 prvního místa s 861 body, což je nejvyšší hodnota kteréhokoliv zkoumaného vozu, bez ohledu na segment. Mazda MX-5 posílala svou pověst jednoho z nejmilovanějších roadsterů, když obsadila první místo ve výzkumu sportovních vozů. Mazda také obsadila dvě důležitá druhá místa – Mazda3 v segmentu kompaktních vozů a Premacy v kategorii van.
Tyto výsledky jednotlivých modelů dopomohly Mazdě k silné třetí pozici v rámci všech značek v zákaznické spokojenosti v Německu s 834 body. Tento výsledek je mnohem vyšší než činí průměr – 795 bodů (bylo zkoumáno 28 značek) - a Mazda se dostala i před všechny luxusní značky v Německu.
zdroj: Mazda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.