I v tomto roce se Mazda opět stala jednou ze tří top značek v Německu v rámci J.D. Power indexace zákaznické spokojenosti.
Výsledky studie jsou založeny na odpovědích 22 000 Němců – kteří vlastní vůz starý dva roky nebo mladší – ohledně věcí jako je appeal vozu, spolehlivost, náklady a spokojenost s dealerskými službami.
Výsledky přinesly Mazdě jednu z předních pozic v Německu, přičemž několik jednolitých modelů Mazda vede ve svých kategoriích. V CD-segmentu dosáhla Mazda6 prvního místa s 861 body, což je nejvyšší hodnota kteréhokoliv zkoumaného vozu, bez ohledu na segment. Mazda MX-5 posílala svou pověst jednoho z nejmilovanějších roadsterů, když obsadila první místo ve výzkumu sportovních vozů. Mazda také obsadila dvě důležitá druhá místa – Mazda3 v segmentu kompaktních vozů a Premacy v kategorii van.
Tyto výsledky jednotlivých modelů dopomohly Mazdě k silné třetí pozici v rámci všech značek v zákaznické spokojenosti v Německu s 834 body. Tento výsledek je mnohem vyšší než činí průměr – 795 bodů (bylo zkoumáno 28 značek) - a Mazda se dostala i před všechny luxusní značky v Německu.
zdroj: Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.