Jaguar představuje na britském autosalonu vylepšenou verzi svého luxusního kočáru - XJR Portfolio.
Jaguar vyrábí krásná a rychlá auta, to ví každý fanoušek motorismu. Nyní, na právě probíhající British international motor show, ale představuje třešničku na dortu - vylepšenou verzi XJR Portfolio, který navazuje na Concept Eight, který byl přestavený na Auto Show 2004 v New Yorku.
Na Concept Eight bylo tolik pozitivních ohlasů, že si Jaguar nechtěl nechat ujít tuto vlnu zájmu a zužitkoval některé jeho prvky na model XJR Portfolio. Ten stojí na 20ti palcových pětipaprskových leštěných kolech, má velké boční průduchy olemované chromovými lištami, jeho exkluzivitu podtrhuje černá Midnight metalíza a chromované výfuky. Je poháněn přeplňovaným osmiválcem 4,2 V8, který dává rovných 400 koní a je spojen s šestistupňovou samočinou převodovkou ZF.
V interiéru vládne bílá kůže, údaje zobrazuje dotyková obrazovka, přístrojová deska je pokryta hliníkovým dekorem.
S objednávkou to bude ale těžké, v prodeji bude pouze 100 ks a k tomu ještě jenom v Británii. Prodej začne v září a XJR Portfolio bude startovat na základní ceně 62 040 britských liber.
Foto: Ford Motor Company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.