Jaguar představuje na britském autosalonu vylepšenou verzi svého luxusního kočáru - XJR Portfolio.
Jaguar vyrábí krásná a rychlá auta, to ví každý fanoušek motorismu. Nyní, na právě probíhající British international motor show, ale představuje třešničku na dortu - vylepšenou verzi XJR Portfolio, který navazuje na Concept Eight, který byl přestavený na Auto Show 2004 v New Yorku.
Na Concept Eight bylo tolik pozitivních ohlasů, že si Jaguar nechtěl nechat ujít tuto vlnu zájmu a zužitkoval některé jeho prvky na model XJR Portfolio. Ten stojí na 20ti palcových pětipaprskových leštěných kolech, má velké boční průduchy olemované chromovými lištami, jeho exkluzivitu podtrhuje černá Midnight metalíza a chromované výfuky. Je poháněn přeplňovaným osmiválcem 4,2 V8, který dává rovných 400 koní a je spojen s šestistupňovou samočinou převodovkou ZF.
V interiéru vládne bílá kůže, údaje zobrazuje dotyková obrazovka, přístrojová deska je pokryta hliníkovým dekorem.
S objednávkou to bude ale těžké, v prodeji bude pouze 100 ks a k tomu ještě jenom v Británii. Prodej začne v září a XJR Portfolio bude startovat na základní ceně 62 040 britských liber.
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.