MB CLK 500 s novým osmiválcovým motorem - ryzí potěšení z jízdy
Nově vyvinutý 5,5 litrový osmiválec, který nově dává Mercedes-Benz do svého modelu CLK 500, poskytuje parametry 285 kW (388 koní) a točivý moment 530 Nm (doposud 225 kW a 460 Nm). Tyto hodnoty dávají vozu vskutku oslnivé parametry: zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,2 vteřiny (doposud za 5,9), nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Navzdory nárustu výkonu zůstává průměrná spotřeba paliva okolo 11,5 l na 100 km jako u předchozího modelu.
Zákazníci dále můžou individualizovat jejich CLK sportovním a optickým paketem, který zahrnuje metalízu, sportovní volant s designem AMG spolu s řazením pádly pod volantem (se samočinnou převodovkou), hliníkové sportovní pedály, 18ti palcová litá kola AMG a chromované koncovky výfuku. Šesti a osmiválcové verze se samočinnou převodovkou se pak mohou chlubit 7G TRONIKem Sport.
Sportovní a designový paket ovšem není zadarmo a jestliže jej chcete, nachystejte si 4 402 Euro (včetně DPH).
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.