K poslední modelové řadě 997 přibudou dvě nové varianty – 911 Targa 4 a 911 Targa 4S. Zasouvací prosklená střecha je nyní k dispozici stejně jako u všech předchůdců 911.
Modely Targa budou výlučně se stálým pohonem všech kol, což přineslo rozšíření zadní části o 44mm. Základním rysem je stahovací prosklená střecha a sklápěcí okno v zadní části vozu. Otevřené nebe nad hlavou si vychutnáte během sedmi sekund, za tuto dobu stačí dva elektromotory vysunout střešní prosklený panel a aktivovat malý deflektor na hraně čelního skla, který zamezí vzdušným vírům proniknout do kabiny i ve vysokých rychlostech. Pro ochranu před slunečním zářením si může posádka elektricky zatáhnout černou průsvitnou roletku.
Pohonnou jednotkou se stal důvěrně známý 3,6 litr s 6-ti válci proti sobě typu boxer a poskytuje výkon 239kw / 325 koní. Targa tak dokáže zrychlit na stovku za 5,3s a maximum leží u hranice 280km/h. Silnější verze 4S je osazena 3,8l agregátem s 355k, stovku pokoří za 4,9s a upaluje rychlostí až 288km/h. Díky Porschemu systému VariCam disponuje Targa 4 kroutícím momentem 370N.m., u verze 4S je to 400N.m v 4.600 ot/min. O přenos síly se stará 6-ti stupňová ručně řazená převodovka, za příplatek 5-ti rychlostní Tiptronic.
Vynikající jízdní vlastnosti byly docíleny pohonem všech kol, kdy Visco spojka dokáže poslat od 5% do 40% síly na přední nápravu. Auto se proto chová velice vyváženě i v extrémních podmínkách na kluzkých či mokrých vozovkách. Základní cena pro Targu 4 je 79.000eur, nebo 87.900eur pro 911 Targa 4S.
zdroj: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.