K poslední modelové řadě 997 přibudou dvě nové varianty – 911 Targa 4 a 911 Targa 4S. Zasouvací prosklená střecha je nyní k dispozici stejně jako u všech předchůdců 911.
Modely Targa budou výlučně se stálým pohonem všech kol, což přineslo rozšíření zadní části o 44mm. Základním rysem je stahovací prosklená střecha a sklápěcí okno v zadní části vozu. Otevřené nebe nad hlavou si vychutnáte během sedmi sekund, za tuto dobu stačí dva elektromotory vysunout střešní prosklený panel a aktivovat malý deflektor na hraně čelního skla, který zamezí vzdušným vírům proniknout do kabiny i ve vysokých rychlostech. Pro ochranu před slunečním zářením si může posádka elektricky zatáhnout černou průsvitnou roletku.
Pohonnou jednotkou se stal důvěrně známý 3,6 litr s 6-ti válci proti sobě typu boxer a poskytuje výkon 239kw / 325 koní. Targa tak dokáže zrychlit na stovku za 5,3s a maximum leží u hranice 280km/h. Silnější verze 4S je osazena 3,8l agregátem s 355k, stovku pokoří za 4,9s a upaluje rychlostí až 288km/h. Díky Porschemu systému VariCam disponuje Targa 4 kroutícím momentem 370N.m., u verze 4S je to 400N.m v 4.600 ot/min. O přenos síly se stará 6-ti stupňová ručně řazená převodovka, za příplatek 5-ti rychlostní Tiptronic.
Vynikající jízdní vlastnosti byly docíleny pohonem všech kol, kdy Visco spojka dokáže poslat od 5% do 40% síly na přední nápravu. Auto se proto chová velice vyváženě i v extrémních podmínkách na kluzkých či mokrých vozovkách. Základní cena pro Targu 4 je 79.000eur, nebo 87.900eur pro 911 Targa 4S.
zdroj: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.