K poslední modelové řadě 997 přibudou dvě nové varianty – 911 Targa 4 a 911 Targa 4S. Zasouvací prosklená střecha je nyní k dispozici stejně jako u všech předchůdců 911.
Modely Targa budou výlučně se stálým pohonem všech kol, což přineslo rozšíření zadní části o 44mm. Základním rysem je stahovací prosklená střecha a sklápěcí okno v zadní části vozu. Otevřené nebe nad hlavou si vychutnáte během sedmi sekund, za tuto dobu stačí dva elektromotory vysunout střešní prosklený panel a aktivovat malý deflektor na hraně čelního skla, který zamezí vzdušným vírům proniknout do kabiny i ve vysokých rychlostech. Pro ochranu před slunečním zářením si může posádka elektricky zatáhnout černou průsvitnou roletku.
Pohonnou jednotkou se stal důvěrně známý 3,6 litr s 6-ti válci proti sobě typu boxer a poskytuje výkon 239kw / 325 koní. Targa tak dokáže zrychlit na stovku za 5,3s a maximum leží u hranice 280km/h. Silnější verze 4S je osazena 3,8l agregátem s 355k, stovku pokoří za 4,9s a upaluje rychlostí až 288km/h. Díky Porschemu systému VariCam disponuje Targa 4 kroutícím momentem 370N.m., u verze 4S je to 400N.m v 4.600 ot/min. O přenos síly se stará 6-ti stupňová ručně řazená převodovka, za příplatek 5-ti rychlostní Tiptronic.
Vynikající jízdní vlastnosti byly docíleny pohonem všech kol, kdy Visco spojka dokáže poslat od 5% do 40% síly na přední nápravu. Auto se proto chová velice vyváženě i v extrémních podmínkách na kluzkých či mokrých vozovkách. Základní cena pro Targu 4 je 79.000eur, nebo 87.900eur pro 911 Targa 4S.
zdroj: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.