Nové Porsche 911 Targa

911 Targa 4S
911 Targa 4S, foto: Porsche
Martin Kovalčík 17. července 2006 12:15
Sdílej:

K poslední modelové řadě 997 přibudou dvě nové varianty – 911 Targa 4 a 911 Targa 4S. Zasouvací prosklená střecha je nyní k dispozici stejně jako u všech předchůdců 911.

Modely Targa budou výlučně se stálým pohonem všech kol, což přineslo rozšíření zadní části o 44mm. Základním rysem je stahovací prosklená střecha a sklápěcí okno v zadní části vozu. Otevřené nebe nad hlavou si vychutnáte během sedmi sekund, za tuto dobu stačí dva elektromotory vysunout střešní prosklený panel a aktivovat malý deflektor na hraně čelního skla, který zamezí vzdušným vírům proniknout do kabiny i ve vysokých rychlostech. Pro ochranu před slunečním zářením si může posádka elektricky zatáhnout černou průsvitnou roletku.

Pohonnou jednotkou se stal důvěrně známý 3,6 litr s 6-ti válci proti sobě typu boxer a poskytuje výkon 239kw / 325 koní. Targa tak dokáže zrychlit na stovku za 5,3s a maximum leží u hranice 280km/h. Silnější verze 4S je osazena 3,8l agregátem s 355k, stovku pokoří za 4,9s a upaluje rychlostí až 288km/h. Díky Porschemu systému VariCam disponuje Targa 4 kroutícím momentem 370N.m., u verze 4S je to 400N.m v 4.600 ot/min. O přenos síly se stará 6-ti stupňová ručně řazená převodovka, za příplatek 5-ti rychlostní Tiptronic.

Vynikající jízdní vlastnosti byly docíleny pohonem všech kol, kdy Visco spojka dokáže poslat od 5% do 40% síly na přední nápravu. Auto se proto chová velice vyváženě i v extrémních podmínkách na kluzkých či mokrých vozovkách. Základní cena pro Targu 4 je 79.000eur, nebo 87.900eur pro 911 Targa 4S.

zdroj: Porsche

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?