Větší síla a závodní vzhled – to jsou hlavní kréda nedávno faceliftovaného Pola Gti s přídomkem „Cup Edition“, který je právě teď v prodeji s cenou začínající v přepočtu 670tis kč.
Současný model Pola Gti pohání přeplňovaná 1,8 se 150 koňmi, ale inženýři z Wolfsburgu měli zálusk na něco ještě silnějšího a agresivnějšího a pro novou verzi Cup Edition připravili pření nárazník s většími otvory pro chlazeni agregátu a brzd, jiné prahové nástavce, zadní nárazník a křidélko, vzhledově tak Polo nabralo svalnatější rysy.
Pod kapotou zůstala 20-ti ventilová 1,8 s turbodmychadlem, výkon ovšem povyrostl na 132kw/ 180k a 235N.m kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. V číslech to znamená 6,6 kg na jeden kůň, maximální rychlost 225km/h a akceleraci z nuly na 100km/h za 7,5 vteřiny, což upevňuje pozici nejsilnějšího Pola v historii automobilky. Blatníky vyplňují 17-ti palcová kola o šířce 7,5“ a pneumatikami 205/40 ZR17. O brzdnou sílu se stará kvalitnější brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny. Špičkové jízdní vlastnosti Pola Cup Edition, využitelné také na okruzích jsou pojištěny stabilizačním systémem ESP jako standard.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.