Větší síla a závodní vzhled – to jsou hlavní kréda nedávno faceliftovaného Pola Gti s přídomkem „Cup Edition“, který je právě teď v prodeji s cenou začínající v přepočtu 670tis kč.
Současný model Pola Gti pohání přeplňovaná 1,8 se 150 koňmi, ale inženýři z Wolfsburgu měli zálusk na něco ještě silnějšího a agresivnějšího a pro novou verzi Cup Edition připravili pření nárazník s většími otvory pro chlazeni agregátu a brzd, jiné prahové nástavce, zadní nárazník a křidélko, vzhledově tak Polo nabralo svalnatější rysy.
Pod kapotou zůstala 20-ti ventilová 1,8 s turbodmychadlem, výkon ovšem povyrostl na 132kw/ 180k a 235N.m kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. V číslech to znamená 6,6 kg na jeden kůň, maximální rychlost 225km/h a akceleraci z nuly na 100km/h za 7,5 vteřiny, což upevňuje pozici nejsilnějšího Pola v historii automobilky. Blatníky vyplňují 17-ti palcová kola o šířce 7,5“ a pneumatikami 205/40 ZR17. O brzdnou sílu se stará kvalitnější brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny. Špičkové jízdní vlastnosti Pola Cup Edition, využitelné také na okruzích jsou pojištěny stabilizačním systémem ESP jako standard.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.