Větší síla a závodní vzhled – to jsou hlavní kréda nedávno faceliftovaného Pola Gti s přídomkem „Cup Edition“, který je právě teď v prodeji s cenou začínající v přepočtu 670tis kč.
Současný model Pola Gti pohání přeplňovaná 1,8 se 150 koňmi, ale inženýři z Wolfsburgu měli zálusk na něco ještě silnějšího a agresivnějšího a pro novou verzi Cup Edition připravili pření nárazník s většími otvory pro chlazeni agregátu a brzd, jiné prahové nástavce, zadní nárazník a křidélko, vzhledově tak Polo nabralo svalnatější rysy.
Pod kapotou zůstala 20-ti ventilová 1,8 s turbodmychadlem, výkon ovšem povyrostl na 132kw/ 180k a 235N.m kroutícího momentu již od 2.000 ot/min. V číslech to znamená 6,6 kg na jeden kůň, maximální rychlost 225km/h a akceleraci z nuly na 100km/h za 7,5 vteřiny, což upevňuje pozici nejsilnějšího Pola v historii automobilky. Blatníky vyplňují 17-ti palcová kola o šířce 7,5“ a pneumatikami 205/40 ZR17. O brzdnou sílu se stará kvalitnější brzdová soustava s červeně lakovanými třmeny. Špičkové jízdní vlastnosti Pola Cup Edition, využitelné také na okruzích jsou pojištěny stabilizačním systémem ESP jako standard.
zdroj: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.