Nejrychlejší vyráběný Seat se chystá do výroby, model Leon s přídomkem Cupra bude mít 240k a jeho závodní duch vám vyrazí dech, zároveň bude použitelný pro každodenní provoz.
Londýnský autosalon odhalí jako první sportovní design nového Leonu Cupra. Doposud je vůz přísně střežen pod plachtou. Prezentace Cupry je pro Seat stejně důležitá jako celý model Leon, který má navázat na úspěchy v mistrovství světa automobilů, ale také v britském cestovním závodě.
Hlavní přitažlivostí je motor, ten je použit jak jinak než z koncernu VW, tedy 2,0 TFSI, ovšem výkon je naladěn na 240 koní, s těmito parametry vytřelí Cupra z místa na stokilometrovou rychlost za skvělých 6,4s a pokračuje k maximálce 247km/h.
Zatím víme, že se pod plachtou skrývají 18-ti palcová kola, v zádi se vystrkuje oválný leštěný výfuk, uvnitř jsou sportovní sedadla, exklusivní Cupra volant atd. Vzhled by měl byt podobný s nedávno představeným modelem Leon FR - viz.foto
Zdroj: Seat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.