Nejrychlejší vyráběný Seat se chystá do výroby, model Leon s přídomkem Cupra bude mít 240k a jeho závodní duch vám vyrazí dech, zároveň bude použitelný pro každodenní provoz.
Londýnský autosalon odhalí jako první sportovní design nového Leonu Cupra. Doposud je vůz přísně střežen pod plachtou. Prezentace Cupry je pro Seat stejně důležitá jako celý model Leon, který má navázat na úspěchy v mistrovství světa automobilů, ale také v britském cestovním závodě.
Hlavní přitažlivostí je motor, ten je použit jak jinak než z koncernu VW, tedy 2,0 TFSI, ovšem výkon je naladěn na 240 koní, s těmito parametry vytřelí Cupra z místa na stokilometrovou rychlost za skvělých 6,4s a pokračuje k maximálce 247km/h.
Zatím víme, že se pod plachtou skrývají 18-ti palcová kola, v zádi se vystrkuje oválný leštěný výfuk, uvnitř jsou sportovní sedadla, exklusivní Cupra volant atd. Vzhled by měl byt podobný s nedávno představeným modelem Leon FR - viz.foto
Zdroj: Seat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.