Světovou premiéru dvousedadlového sportovního kupé s vlastnostmi závodního vozu si nový Marcos odbude na Londýnském autosaloně. V prodeji se objeví již letos.
První z dvojice britských modelů TSO GTC je odladěn především na ostrou jízdu, nejvíc si ho užijete na závodním okruhu. GTC slibuje jedinečné zážitky z řízení, doplněné závodními brzdami a zadním difuzorem. Získat ho můžete za cenu 49.950 liber.
Druhý model nese označení TSO RT, zde je řízení umocněno nebem nad hlavou díky dvojici odnímatelných střešních panelů. Speciální konstrukce zvyšuje bezpečnost posádky. Oproti GTC má měkčí odpružení pro cestovní komfort s kvalitní zvukovou aparaturu, což se také promítlo v ceně 53.950 liber.
TSO je profesionálně zkonstruovaný vůz z kompozitních materiálů vytvořen pomocí CAD programu. Podvozek má na svědomí světoznámá firma Prodrive. Oba vozy jsou standardně osazeny V8 motorem o výkonu 420 koní a 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Pro náročnější zákazníky má Marcos připraven speciální balíček, který zvedne výkon ne 462k. Silný motor v kombinaci s nízkou hmotností rozpohybuje TSO na 100km/h za 4,1s a 160km/h zvládne za 8,5s a za dalších 4,4s vůz zastaví! Maximální rychlost je cca 300km/h.
zdroj: Marcos
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.