Mazda Motor Corporation oznámila, že její výrobní závod Hofu v prefektuře Yamaguchi dosáhl v načítaném objemu produkce sedmi-milióntého vozu.
Závod dosáhl tohoto milníku po 23 letech a 10 měsících od okamžiku, kdy byla na Hofu Plant No. 1 v září 1982 zahájena výroba vozu Mazda Capella (známá na zahraničních trzích jako Mazda 626).
Výrobní závod Hofu se skládá ze dvou výrobních distriktů. V distriktu Nakanoseki je soustředěna výroba náhradních dílů, která započala roku 1981 a v distriktu Nishinoura se nachází stávající Hofu Plant No. 1 (H1), který byl vybudován roku 1982. V září 1982 tam začala výroba Mazda Capella/626. H1 je jedním z největších výrobních závodů Mazda pro produkci osobních vozů, spolu s výrobním závodem Ujina, který se nachází blízko centrály v Hirošimě. V roce 1992 byl v distriktu Nishinoura vybudován ještě závod Hofu Plant No. 2 (H2), který byl budován v souladu s konceptem „závod přátelský vůči lidem“ a kde byla v únoru 1992 zahájena výroba vozu Eunos 500 (Xedos 6).
Kombinovaná výrobní kapacita H1 a H2 je přibližně 394 000 vozů ročně. V současné době se ve výrobních závodech Hofu vyrábí Mazda Atenza (Mazda6) a Mazda Axela (Mazda3), které jsou pro Mazdu klíčovými modely. Oba jedou na plnou kapacitu od května 2002, kdy započala výroba Mazdy6.
Ve fiskálním roce 2004 vyrobily závody Hofu 496 472 vozů, vůbec nejvyšší načítanou produkci v historii Hofu. Za fiskální rok 2005 to byla v pořadí druhá nejvyšší načítána výroba s 484 196 vozy. A dále pak, od roku 1981 se v distriktu Nakanoseki, kde se vyrábí převodovky, vyrobilo do dnešních dnů více než 24 miliónů kusů.
Závod Hofu je aktivně zapojen do místního dění a aktivit např. formou „Mazda Invitation Youth Soccer Tournament“, který se koná každé léto. Mazda hraje též svou administrativní úlohu v „Caring for Hofu Flea Market“, jehož úmyslem je pomoci rozproudit lokální komunitu. Prostřednictvím těchto aktivit se Hofu snaží dosáhnout harmonického spolužití s okolní prostředím.
5.7. se v Hofu H1 odehrála slavnostní ceremonie, kterou Mazda oslavila svůj sedmi-milióntý vůz z produkce. Executive Officer a generální ředitel Hofu, pan Masafumi Nakano řekl: „Chtěl bych poděkovat nejenom zaměstnancům závodu, ale také lidem, kteří závod Hofu podporují za jejich trvalé úsilí. Bez nich bychom nemohli dosáhnout našeho sedmi-milióntého vyrobeného vozu. Závod v Hofu dodává vozy vysoké kvality s nejnojvějšími technologiemi zákazníkům po celém světě. I do budoucna musíme vyrábět vozy se skvělým zpracováním, vozy, z nichž budou mít zákazníci radost. Dnešní sedmi-milióntý vyrobený vůz je jen značkou na cestě k dosažení ještě větších cílů.“
zdroj: Mazda motor
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?