Mazda Motor Corporation oznámila, že její výrobní závod Hofu v prefektuře Yamaguchi dosáhl v načítaném objemu produkce sedmi-milióntého vozu.
Závod dosáhl tohoto milníku po 23 letech a 10 měsících od okamžiku, kdy byla na Hofu Plant No. 1 v září 1982 zahájena výroba vozu Mazda Capella (známá na zahraničních trzích jako Mazda 626).
Výrobní závod Hofu se skládá ze dvou výrobních distriktů. V distriktu Nakanoseki je soustředěna výroba náhradních dílů, která započala roku 1981 a v distriktu Nishinoura se nachází stávající Hofu Plant No. 1 (H1), který byl vybudován roku 1982. V září 1982 tam začala výroba Mazda Capella/626. H1 je jedním z největších výrobních závodů Mazda pro produkci osobních vozů, spolu s výrobním závodem Ujina, který se nachází blízko centrály v Hirošimě. V roce 1992 byl v distriktu Nishinoura vybudován ještě závod Hofu Plant No. 2 (H2), který byl budován v souladu s konceptem „závod přátelský vůči lidem“ a kde byla v únoru 1992 zahájena výroba vozu Eunos 500 (Xedos 6).
Kombinovaná výrobní kapacita H1 a H2 je přibližně 394 000 vozů ročně. V současné době se ve výrobních závodech Hofu vyrábí Mazda Atenza (Mazda6) a Mazda Axela (Mazda3), které jsou pro Mazdu klíčovými modely. Oba jedou na plnou kapacitu od května 2002, kdy započala výroba Mazdy6.
Ve fiskálním roce 2004 vyrobily závody Hofu 496 472 vozů, vůbec nejvyšší načítanou produkci v historii Hofu. Za fiskální rok 2005 to byla v pořadí druhá nejvyšší načítána výroba s 484 196 vozy. A dále pak, od roku 1981 se v distriktu Nakanoseki, kde se vyrábí převodovky, vyrobilo do dnešních dnů více než 24 miliónů kusů.
Závod Hofu je aktivně zapojen do místního dění a aktivit např. formou „Mazda Invitation Youth Soccer Tournament“, který se koná každé léto. Mazda hraje též svou administrativní úlohu v „Caring for Hofu Flea Market“, jehož úmyslem je pomoci rozproudit lokální komunitu. Prostřednictvím těchto aktivit se Hofu snaží dosáhnout harmonického spolužití s okolní prostředím.
5.7. se v Hofu H1 odehrála slavnostní ceremonie, kterou Mazda oslavila svůj sedmi-milióntý vůz z produkce. Executive Officer a generální ředitel Hofu, pan Masafumi Nakano řekl: „Chtěl bych poděkovat nejenom zaměstnancům závodu, ale také lidem, kteří závod Hofu podporují za jejich trvalé úsilí. Bez nich bychom nemohli dosáhnout našeho sedmi-milióntého vyrobeného vozu. Závod v Hofu dodává vozy vysoké kvality s nejnojvějšími technologiemi zákazníkům po celém světě. I do budoucna musíme vyrábět vozy se skvělým zpracováním, vozy, z nichž budou mít zákazníci radost. Dnešní sedmi-milióntý vyrobený vůz je jen značkou na cestě k dosažení ještě větších cílů.“
zdroj: Mazda motor
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.