Speciální edice SLR pod názvem „722 Edition“ připravil Mercedes – Benz speciálně pro okruhy. Nyní si mohou zákazníci koupit exklusivní coupé s vlastnostmi čistokrevného závodního vozu.
Číslo 722 představuje startovní číslo Mercedesu 300 SLR v závodě Mille Miglia v roce 1955, v nezapomenutelném závodě dokázal Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem zvítězit. Na jejich počest vzniklo nové SLR.
478kw / 650 koní je výkon, který produkuje přeplňovaný 5,5 litr V8 postavený u AMG. Hlavními rozdíly oproti sériové verzi je v okamžitých reakcích na plyn, důrazný nárůst kroutícího momentu a nezapomenutelný zvuk osmiválce. Parametry jsou velmi podobné závodním vozům, uznejte sami, zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,6 vteřiny a dvoustovkou se řítíte za 10,2s je opravdu výjimečné. Maximální rychlost byla naměřena 337km/h.
Špičkové jízdní vlastnosti jsou dosaženy speciálně upraveným podvozkem, sníženým o 10mm, 19-ti palcovými koly a brzdy s kotouči o průměru 390mm. Pod přední nárazník přibyl spoiler, stejně tak vzadu je nové přítlačné křídlo pro lepší ovladatelnost ve vysokých rychlostech. V interiéru byly zaměněny sedadla za sportovnější s lepším bočním vedením, změn doznal i volant, zbytek částí je očalouněn do alcantary v kombinaci s kůží.
Zároveň s koupí tohoto vozu získá majitel členství v SLR klubu, který koná pravidelné závody a akce. Další výhodou je SLR Safety neboli rychlostní akademie, podrobíte se tak kurzem správného ovládání vozidla pod dohledem Davida Coultharda, Jocka Massa a dalšími vysoce zkušenými instruktory.
zdroj: DaimlerChrysler
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.