Speciální edice SLR pod názvem „722 Edition“ připravil Mercedes – Benz speciálně pro okruhy. Nyní si mohou zákazníci koupit exklusivní coupé s vlastnostmi čistokrevného závodního vozu.
Číslo 722 představuje startovní číslo Mercedesu 300 SLR v závodě Mille Miglia v roce 1955, v nezapomenutelném závodě dokázal Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem zvítězit. Na jejich počest vzniklo nové SLR.
478kw / 650 koní je výkon, který produkuje přeplňovaný 5,5 litr V8 postavený u AMG. Hlavními rozdíly oproti sériové verzi je v okamžitých reakcích na plyn, důrazný nárůst kroutícího momentu a nezapomenutelný zvuk osmiválce. Parametry jsou velmi podobné závodním vozům, uznejte sami, zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,6 vteřiny a dvoustovkou se řítíte za 10,2s je opravdu výjimečné. Maximální rychlost byla naměřena 337km/h.
Špičkové jízdní vlastnosti jsou dosaženy speciálně upraveným podvozkem, sníženým o 10mm, 19-ti palcovými koly a brzdy s kotouči o průměru 390mm. Pod přední nárazník přibyl spoiler, stejně tak vzadu je nové přítlačné křídlo pro lepší ovladatelnost ve vysokých rychlostech. V interiéru byly zaměněny sedadla za sportovnější s lepším bočním vedením, změn doznal i volant, zbytek částí je očalouněn do alcantary v kombinaci s kůží.
Zároveň s koupí tohoto vozu získá majitel členství v SLR klubu, který koná pravidelné závody a akce. Další výhodou je SLR Safety neboli rychlostní akademie, podrobíte se tak kurzem správného ovládání vozidla pod dohledem Davida Coultharda, Jocka Massa a dalšími vysoce zkušenými instruktory.
zdroj: DaimlerChrysler
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?