Speciální edice SLR pod názvem „722 Edition“ připravil Mercedes – Benz speciálně pro okruhy. Nyní si mohou zákazníci koupit exklusivní coupé s vlastnostmi čistokrevného závodního vozu.
Číslo 722 představuje startovní číslo Mercedesu 300 SLR v závodě Mille Miglia v roce 1955, v nezapomenutelném závodě dokázal Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem zvítězit. Na jejich počest vzniklo nové SLR.
478kw / 650 koní je výkon, který produkuje přeplňovaný 5,5 litr V8 postavený u AMG. Hlavními rozdíly oproti sériové verzi je v okamžitých reakcích na plyn, důrazný nárůst kroutícího momentu a nezapomenutelný zvuk osmiválce. Parametry jsou velmi podobné závodním vozům, uznejte sami, zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,6 vteřiny a dvoustovkou se řítíte za 10,2s je opravdu výjimečné. Maximální rychlost byla naměřena 337km/h.
Špičkové jízdní vlastnosti jsou dosaženy speciálně upraveným podvozkem, sníženým o 10mm, 19-ti palcovými koly a brzdy s kotouči o průměru 390mm. Pod přední nárazník přibyl spoiler, stejně tak vzadu je nové přítlačné křídlo pro lepší ovladatelnost ve vysokých rychlostech. V interiéru byly zaměněny sedadla za sportovnější s lepším bočním vedením, změn doznal i volant, zbytek částí je očalouněn do alcantary v kombinaci s kůží.
Zároveň s koupí tohoto vozu získá majitel členství v SLR klubu, který koná pravidelné závody a akce. Další výhodou je SLR Safety neboli rychlostní akademie, podrobíte se tak kurzem správného ovládání vozidla pod dohledem Davida Coultharda, Jocka Massa a dalšími vysoce zkušenými instruktory.
zdroj: DaimlerChrysler
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?