Speciální edice SLR pod názvem „722 Edition“ připravil Mercedes – Benz speciálně pro okruhy. Nyní si mohou zákazníci koupit exklusivní coupé s vlastnostmi čistokrevného závodního vozu.
Číslo 722 představuje startovní číslo Mercedesu 300 SLR v závodě Mille Miglia v roce 1955, v nezapomenutelném závodě dokázal Stirling Moss se spolujezdcem Denisem Jenkinsonem zvítězit. Na jejich počest vzniklo nové SLR.
478kw / 650 koní je výkon, který produkuje přeplňovaný 5,5 litr V8 postavený u AMG. Hlavními rozdíly oproti sériové verzi je v okamžitých reakcích na plyn, důrazný nárůst kroutícího momentu a nezapomenutelný zvuk osmiválce. Parametry jsou velmi podobné závodním vozům, uznejte sami, zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,6 vteřiny a dvoustovkou se řítíte za 10,2s je opravdu výjimečné. Maximální rychlost byla naměřena 337km/h.
Špičkové jízdní vlastnosti jsou dosaženy speciálně upraveným podvozkem, sníženým o 10mm, 19-ti palcovými koly a brzdy s kotouči o průměru 390mm. Pod přední nárazník přibyl spoiler, stejně tak vzadu je nové přítlačné křídlo pro lepší ovladatelnost ve vysokých rychlostech. V interiéru byly zaměněny sedadla za sportovnější s lepším bočním vedením, změn doznal i volant, zbytek částí je očalouněn do alcantary v kombinaci s kůží.
Zároveň s koupí tohoto vozu získá majitel členství v SLR klubu, který koná pravidelné závody a akce. Další výhodou je SLR Safety neboli rychlostní akademie, podrobíte se tak kurzem správného ovládání vozidla pod dohledem Davida Coultharda, Jocka Massa a dalšími vysoce zkušenými instruktory.
zdroj: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.