Čtyři místa a nebe nad hlavou – to je Eos, ale aby si vás na cestách někdo nespletl, připravil německý úpravce ABT pro Kabrio agresivnější vzhled a rovněž pod kapotou přibylo pár koníků.
Přední část zdobí nová maska a spoiler, z boku pak hladké línie s nástavci prahů, záď je opět protáhla k zemi, dolní spoiler má otvory pro čtveřici koncovek výfuku, a pokud jste se zrovna nezaposlouchali do audio aparatury, zvukový doprovod při každém sešlápnutí plynu zapůsobí na posádku zcela určitě. Dynamický tvar vozu podtrhují 18-ti nebo 19-ti palcová kola. Interiér pak zdobí hliníkové doplňky.
ABT nenechal v sérii ani motor, 2,0 TFSI s turbem o výkonu 200k dokáže úpravou řídící jednotky vyladit na skvělých 270k, pro šetřílky připravil verzi s 240k, která dokáže uspořit až 4 l/100km. Další variantou je 2,0 turbodiesel, zde se výkon vyhoupl ze 140k na 170k.
zdroj: ABT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.