Nový prvotřídní model Hondy je jedinečnou kombinací výkonu, technologie, pohodlí, bezpečnosti a sportovního designu.
Svým spojením moderní špičkové technologie a sítě převratných podpůrných systémů se nová Honda Legend řadí mezi luxusní vozy vyšší střední třídy jako klasická 4dvéřová limuzína. Díky svému dynamickému designu nabízí prvotřídní model Hondy pohodlný interiér se sportovním duchem. Velký vnitřní prostor vzbuzuje pocit pohody a komfortu.
Větší, těžší, dražší, s dlouhým seznamem zvláštních volitelných funkcí – to jsou vlastnosti společné mnoha novým modelům vyšší střední třídy. Elegantní design modelu Legend je důkazem společenského postavení, zatímco dynamické křivky karosérie potvrzují sportovní temperament. Charakteristickým rysem přední části je prudce ubíhající linie kapoty. Ze strany podtrhuje výrazný klínovitý tvar modelu Legend elegantní kabina, stoupající okenní linie a krátká zadní část vozu. Nový model Legend je o 20 mm vyšší a 25 mm širší než jeho předchůdce. Celková délka se ale zkrátila o 38 mm a rozvor o 110 mm; přesto se prostor pro cestující prodloužil o 30 mm a zvýšil o 40 mm.
Nejnovější model je tedy uvnitř prostornější, a to i přes celkově kratší karosérii. Cestující jsou i ve standardní verzi obklopeni prostředím kultivované elegance, kde byla soustředná pozornost věnována ergonomickým, koženě čalouněným předním sedadlům, která lze elektricky nastavit osmi způsoby. Místo tradiční těžké izolace jsou použity lehké materiály, které rovněž vysoce účinně pohlcují zvuk. Například u izolátoru vnitřního blatníku vrstva gumového typu zajišťuje značné snížení hluku z nerovných nebo mokrých povrchů. Podlaha je také zcela pokryta ochrannou vrstvou, která je antikorozivní a pohlcuje hluk. Spodní strana je zkonstruována tak, aby byly vibrace karosérie odstraňovány izolačním materiálem, představujícím akustickou překážku mezi prostorem pro cestující a silnicí.
3,5 litrový motor SOHC VTEC V6 nového Legendu je špičkový a je jedním z nejvýkonnějších ve své třídě. Moderní hliníkový čtyřventilový motor s nastavitelným ovládáním ventilu a elektronickým ovládáním hlavy ventilu nabízí výkon 217 kW (295 k) při 6200 ot/min. Maximální točivý moment 353 Nm při 5000 ot/min zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřin a maximální rychlost 250 km/h. Se standardní pětistupňovou automatickou převodovkou může řidič řadit manuálně, a to řadicí pákou ve středové konzole, nebo pákovými ovladači umístěnými na volantu. Převodovka společně s inteligentním systémem řazení Grade Logic Control zajišťuje plynulý pohon zejména při jízdě do kopce. Systém Shift Hold Control funguje společně s elektronickým akcelerátorem a přináší výhody sportovně založeným řidičům na cestách s mnoha zatáčkami. Oba systémy spolupracují na snížení nepotřebného řazení při stoupání nebo zdolávání zatáček v automatickém režimu.
Nová Honda Legend je standardně vybavena systémem pohonu všech kol ke zlepšení jízdy v zatáčkách. Systém pohonu všech kol SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive) zvyšuje otáčky vnějšího zadního kola při temperamentní jízdě v zatáčce a přispívá tak k hladšímu projetí zatáčky. Tím se výrazně zlepšuje ovládání vozu pomocí správně vyváženého potlačování přetáčení v ostrých zatáčkách.
Při jízdě přímo a mírném zatáčení se až 70 procent točivého momentu přenáší na přední kola, při zrychlování na plný plyn nebo razantní jízdě směřuje až 70 procent dostupného točivého momentu na zadní kola. Výsledkem je lepší výkon v zatáčkách a zajištění maximálního pocitu z dobré jízdy.
Model Legend je vybaven elektronickým stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist (VSA). Tento systém se podobá oblíbenému a vysoce rozvinutému systému ESP, až na to, že tento prvotřídní model je úzce propojen se systémem pohonu všech kol SH-AWD. Úkolem systému VSA je pomáhat řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při náhlých manévrech.
zdroj: Honda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.