Svým spojením moderní špičkové technologie a sítě převratných podpůrných systémů se nová Honda Legend řadí mezi luxusní vozy vyšší střední třídy jako klasická 4dvéřová limuzína. Díky svému dynamickému designu nabízí prvotřídní model Hondy pohodlný interiér se sportovním duchem. Velký vnitřní prostor vzbuzuje pocit pohody a komfortu.
Větší, těžší, dražší, s dlouhým seznamem zvláštních volitelných funkcí – to jsou vlastnosti společné mnoha novým modelům vyšší střední třídy. Elegantní design modelu Legend je důkazem společenského postavení, zatímco dynamické křivky karosérie potvrzují sportovní temperament. Charakteristickým rysem přední části je prudce ubíhající linie kapoty. Ze strany podtrhuje výrazný klínovitý tvar modelu Legend elegantní kabina, stoupající okenní linie a krátká zadní část vozu. Nový model Legend je o 20 mm vyšší a 25 mm širší než jeho předchůdce. Celková délka se ale zkrátila o 38 mm a rozvor o 110 mm; přesto se prostor pro cestující prodloužil o 30 mm a zvýšil o 40 mm.
Nejnovější model je tedy uvnitř prostornější, a to i přes celkově kratší karosérii. Cestující jsou i ve standardní verzi obklopeni prostředím kultivované elegance, kde byla soustředná pozornost věnována ergonomickým, koženě čalouněným předním sedadlům, která lze elektricky nastavit osmi způsoby.
Místo tradiční těžké izolace jsou použity lehké materiály, které rovněž vysoce účinně pohlcují zvuk. Například u izolátoru vnitřního blatníku vrstva gumového typu zajišťuje značné snížení hluku z nerovných nebo mokrých povrchů. Podlaha je také zcela pokryta ochrannou vrstvou, která je antikorozivní a pohlcuje hluk. Spodní strana je zkonstruována tak, aby byly vibrace karosérie odstraňovány izolačním materiálem, představujícím akustickou překážku mezi prostorem pro cestující a silnicí.
3,5 litrový motor SOHC VTEC V6 nového Legendu je špičkový a je jedním z nejvýkonnějších ve své třídě. Moderní hliníkový čtyřventilový motor s nastavitelným ovládáním ventilu a elektronickým ovládáním hlavy ventilu nabízí výkon 217 kW (295 k) při 6200 ot/min. Maximální točivý moment 353 Nm při 5000 ot/min zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřin a maximální rychlost 250 km/h.
Se standardní pětistupňovou automatickou převodovkou může řidič řadit manuálně, a to řadicí pákou ve středové konzole, nebo pákovými ovladači umístěnými na volantu. Převodovka společně s inteligentním systémem řazení Grade Logic Control zajišťuje plynulý pohon zejména při jízdě do kopce. Systém Shift Hold Control funguje společně s elektronickým akcelerátorem a přináší výhody sportovně založeným řidičům na cestách s mnoha zatáčkami. Oba systémy spolupracují na snížení nepotřebného řazení při stoupání nebo zdolávání zatáček v automatickém režimu.
Nová Honda Legend je standardně vybavena systémem pohonu všech kol ke zlepšení jízdy v zatáčkách. Systém pohonu všech kol SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive) zvyšuje otáčky vnějšího zadního kola při temperamentní jízdě v zatáčce a přispívá tak k hladšímu projetí zatáčky. Tím se výrazně zlepšuje ovládání vozu pomocí správně vyváženého potlačování přetáčení v ostrých zatáčkách.
Při jízdě přímo a mírném zatáčení se až 70 procent točivého momentu přenáší na přední kola, při zrychlování na plný plyn nebo razantní jízdě směřuje až 70 procent dostupného točivého momentu na zadní kola. Výsledkem je lepší výkon v zatáčkách a zajištění maximálního pocitu z dobré jízdy.
Model Legend je vybaven elektronickým stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist (VSA). Tento systém se podobá oblíbenému a vysoce rozvinutému systému ESP, až na to, že tento prvotřídní model je úzce propojen se systémem pohonu všech kol SH-AWD. Úkolem systému VSA je pomáhat řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při náhlých manévrech.
zdroj: Honda