Carnival druhé generace se začíná prodávat na českém trhu od 719 980 Kč, v Madridu se představil nový Carens.
Jestliže se nový Carnival již začátkem června představil českých zájemcům v rámci veletrhu Autotec, týden předtím na autosalonu v Madridu představila Kia druhou generaci modelové řady Carens.
Novinka šitá na míru evropským zákazníkům se zařadí po bok modelů Scénic, Mazda5 či Opel Zafira a na český trh přijde na podzim. Můžete se těšit na solidní zpracování a velký vnitřní prostor pěti až sedmimístné verze.
Oproti svému předchůdci nový Carens vyrostl o 5,5 cm na délku, o 5 cm na šířku a o 4 cm na výšku. Zavazdlový prostor bude mít při pětimístném uspořádání objem 414 litrů, vysoká je užitečná hmotnost, která se v závislosti na výbavě vozu pohybuje v rozpětí 663 kg až 669 kg. Pod kapotou se objeví jeden zážehový (104 kW) a jeden vznětový dvoulitr (103 kW), které bude možné kombinovat se samočinnými nebo ručně řazenými převodovkami.
Foto: Kia Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?