3,6litrový osmiválec TDV8 pro terénního aristokrata Range Rovera.
Range Rover poslední generace je na trhu od roku 2002 a od té doby se na poli dieselů odehrála malá revoluce, přičemž anglický terénní aristokrat si dosud musel vystačit s motorem TD6 (130 kW) od BMW.
Letos se konečně zájemci dočkali nového vznětového osmiválce TDV8 o objemu 3,6 litru. Nový motor s přímým vstřikováním common-rail a dvěma menšími turbodmychadly dosahuje největšího výkonu 200 kW, točivého momentu 640 N.m, z 0 na 100 km/h to stihne během 9,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h (el. omezeno).
Kromě nového motoru pak Range Rover bude v modelovém ročníku 2007 disponovat systémem Terrain Response.Foro: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.