3,6litrový osmiválec TDV8 pro terénního aristokrata Range Rovera.
Range Rover poslední generace je na trhu od roku 2002 a od té doby se na poli dieselů odehrála malá revoluce, přičemž anglický terénní aristokrat si dosud musel vystačit s motorem TD6 (130 kW) od BMW.
Letos se konečně zájemci dočkali nového vznětového osmiválce TDV8 o objemu 3,6 litru. Nový motor s přímým vstřikováním common-rail a dvěma menšími turbodmychadly dosahuje největšího výkonu 200 kW, točivého momentu 640 N.m, z 0 na 100 km/h to stihne během 9,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h (el. omezeno).
Kromě nového motoru pak Range Rover bude v modelovém ročníku 2007 disponovat systémem Terrain Response.Foro: Ford Motor Company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.