SsangYong inovoval svoji nejpopulárnější modelovou řadu...
Očekávaný faceliftovaný Rexton dorazil do českých showroomů značky Ssang Yong. Již jsme si u této korejské automobilky zvykli na netradiční design, který je v mnohém kontroverzní a výjimkou není ani inovovaný Rexton, který dostal zbrusu novou přední část a světla.
Zvláště prostředním grilem ssangyong připomíná provázanost korejské automobilky se značkou Mercedes-Benz, v jejíž licenci vyrábí motory a další technické komponenty pro své automobily. Nejzásadnější inovace se ovšem odehrály pod karoserií. Velkou novinkou je určitě instalace třetí řady sedadel, která se poslední dobou stává v kategorii SUV velkou módou. S ohledem na celkové rozměry však zde nehledejte více než nouzová sedadla pro děti.
Druhou zásadní novinkou je předělaný středový panel se zajímavě tvarovaným displejem audiosystému a klimatizace, třetí představuje inovovaný vznětový pětiválec, který dostal turbodmychadlo s měnitelnou geometrií lopatek (XVT) a dosahuje nyní výkonu až 137 kW.
Koncem roku pak rozšíří nabídku této modelové řady ještě verze, která bude disponovat novým podvozkem se všemi koly nezávisle zavěšenými.
Foto: SSangYong
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.