Po dvou letech sériové výroby mnichovského SUV BMW X3 dochází k jeho první větší modernizaci, která se dotkla designu exteriéru i interiéru. Už jsme o něm psali, tak ještě ve zkratce malé připomenutí.
Lehce se změnily typické ledvinky, nový je přední a zadní nárazník, vzadu pak najdete nová sdružená koncová světla s technologií LED. Zásadní změny se odehrály pod kapotou. Kromě toho, že posílily oba zážehové šestiválce 2.5i (160 kW) i 3.0i (200 kW), nabídku rozšiřuje nová verze 3.0sd vybavená třílitrovým turbodieselem ze sedanu 535d, která však pod kapotou X3 dosahuje největšího výkonu 210 kW a točivého momentu 580 N.m. Na trhu se nové X3 objeví na podzim.
Foto: BMW Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.