Po dvou letech sériové výroby mnichovského SUV BMW X3 dochází k jeho první větší modernizaci, která se dotkla designu exteriéru i interiéru. Už jsme o něm psali, tak ještě ve zkratce malé připomenutí.
Lehce se změnily typické ledvinky, nový je přední a zadní nárazník, vzadu pak najdete nová sdružená koncová světla s technologií LED. Zásadní změny se odehrály pod kapotou. Kromě toho, že posílily oba zážehové šestiválce 2.5i (160 kW) i 3.0i (200 kW), nabídku rozšiřuje nová verze 3.0sd vybavená třílitrovým turbodieselem ze sedanu 535d, která však pod kapotou X3 dosahuje největšího výkonu 210 kW a točivého momentu 580 N.m. Na trhu se nové X3 objeví na podzim.
Foto: BMW Group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.