Známý plzeňský prodejce Toyoty Petr Dajbych k nám začal dovážet americké retro legendárního Landcruiseru FJ40.
Na autosalonu v Detroitu byla letos představena sériová podoba modelu Toyota FJ Cruiser, která naplňuje přání všech obdivovatelů stejnojmenné studie z minulého roku. Toyota vytvořila tento automobil bez větších ambicí, ale i výraznějších nákladů, neboť pod atraktivně tvarovanou karoserií, odkazující svými tvary na legendární Toyotu Land Cruiser FJ40 z roku 1960 je v podstatě podvozek a technika současné Toyoty Land Cruiser 120, která se prodává i na českém trhu. Pod kapotou tohoto automobilu je ukryt zážehový šestiválec 4,0 litru o výkonu 183 kW, který prostřednictvím pětistupňové samočinné nebo šestistupňové ručně řazené převodovky posílá na kola točivý moment vrcholící hodnotou 380 N.m. Zajímavé je, že u verze s „manuálem“ je k dispozici vyspělý systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, zatímco u verze s „automatem“ byl použit přiřaditelný pohon přední kol, jaký má například pick-up Hilux. Dvouprostorová čtyřdveřová karoserie bez středového sloupku s protisměrně se otevírajícími druhými bočními dveřmi je našroubována na žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená, vzadu je tuhá náprava. Nejvyšší rychlost 4670 mm dlouhého a až 2549 kg vážícího FJ Cruiseru je 180 km/h, kombinovou spotřebu úvádí výrobce 12,7 l/100 km.Firma Dajbych nabízí FJ Cruiser v obou verzích, přičemž základní cena slušně vybaveného modelu je 1 086 000 Kč, homologována je také verze N1. Petr Dajbych očekává, že o automobil, jehož nejbližším konkurentem je podle našeho názoru Hummer H3, projeví zájem až několik desítek zákazníků.Foto: annimages.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?