Známý plzeňský prodejce Toyoty Petr Dajbych k nám začal dovážet americké retro legendárního Landcruiseru FJ40.
Na autosalonu v Detroitu byla letos představena sériová podoba modelu Toyota FJ Cruiser, která naplňuje přání všech obdivovatelů stejnojmenné studie z minulého roku. Toyota vytvořila tento automobil bez větších ambicí, ale i výraznějších nákladů, neboť pod atraktivně tvarovanou karoserií, odkazující svými tvary na legendární Toyotu Land Cruiser FJ40 z roku 1960 je v podstatě podvozek a technika současné Toyoty Land Cruiser 120, která se prodává i na českém trhu. Pod kapotou tohoto automobilu je ukryt zážehový šestiválec 4,0 litru o výkonu 183 kW, který prostřednictvím pětistupňové samočinné nebo šestistupňové ručně řazené převodovky posílá na kola točivý moment vrcholící hodnotou 380 N.m. Zajímavé je, že u verze s „manuálem“ je k dispozici vyspělý systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, zatímco u verze s „automatem“ byl použit přiřaditelný pohon přední kol, jaký má například pick-up Hilux. Dvouprostorová čtyřdveřová karoserie bez středového sloupku s protisměrně se otevírajícími druhými bočními dveřmi je našroubována na žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená, vzadu je tuhá náprava. Nejvyšší rychlost 4670 mm dlouhého a až 2549 kg vážícího FJ Cruiseru je 180 km/h, kombinovou spotřebu úvádí výrobce 12,7 l/100 km.Firma Dajbych nabízí FJ Cruiser v obou verzích, přičemž základní cena slušně vybaveného modelu je 1 086 000 Kč, homologována je také verze N1. Petr Dajbych očekává, že o automobil, jehož nejbližším konkurentem je podle našeho názoru Hummer H3, projeví zájem až několik desítek zákazníků.Foto: annimages.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.