Známý plzeňský prodejce Toyoty Petr Dajbych k nám začal dovážet americké retro legendárního Landcruiseru FJ40.
Na autosalonu v Detroitu byla letos představena sériová podoba modelu Toyota FJ Cruiser, která naplňuje přání všech obdivovatelů stejnojmenné studie z minulého roku. Toyota vytvořila tento automobil bez větších ambicí, ale i výraznějších nákladů, neboť pod atraktivně tvarovanou karoserií, odkazující svými tvary na legendární Toyotu Land Cruiser FJ40 z roku 1960 je v podstatě podvozek a technika současné Toyoty Land Cruiser 120, která se prodává i na českém trhu. Pod kapotou tohoto automobilu je ukryt zážehový šestiválec 4,0 litru o výkonu 183 kW, který prostřednictvím pětistupňové samočinné nebo šestistupňové ručně řazené převodovky posílá na kola točivý moment vrcholící hodnotou 380 N.m. Zajímavé je, že u verze s „manuálem“ je k dispozici vyspělý systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, zatímco u verze s „automatem“ byl použit přiřaditelný pohon přední kol, jaký má například pick-up Hilux. Dvouprostorová čtyřdveřová karoserie bez středového sloupku s protisměrně se otevírajícími druhými bočními dveřmi je našroubována na žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená, vzadu je tuhá náprava. Nejvyšší rychlost 4670 mm dlouhého a až 2549 kg vážícího FJ Cruiseru je 180 km/h, kombinovou spotřebu úvádí výrobce 12,7 l/100 km.Firma Dajbych nabízí FJ Cruiser v obou verzích, přičemž základní cena slušně vybaveného modelu je 1 086 000 Kč, homologována je také verze N1. Petr Dajbych očekává, že o automobil, jehož nejbližším konkurentem je podle našeho názoru Hummer H3, projeví zájem až několik desítek zákazníků.Foto: annimages.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.