Netrpěliví fandové Hondy Civic s příponou Type-R si budou muset ještě nějaký čas počkat, pro nedočkavce však automobilka připravila tří-dveřového Civica Type-S se sportovním kabátem.
Označení Type-R je synonymem pro maximálně vyladěný vysokootáčkový motor podtržen sportovními křivky vozu a jízdními vlastnostmi. Proměnné časování zdvihů ventilů Vti vymáčkne z 2,0 litrového motoru výkon 197 koní, tuto hodnotu zná asi většina příznivců značky Honda, ano, stejný motor je pod kapotou Civicu předchozí verze, ovšem jen hodnota výkonu je totožná, výrobce slibuje ještě lepší dynamiku díky vylepšené převodovce a vyšším kroutícím momentem ve středních otáčkách.
Zpět k modelu Type-S, ten je sice poháněn „jen“ 1,8 se 138 koňmi nebo 2,2 turbodieselem se 140k, za to jeho sportovní kabát si lehko splete s budoucí verzí Type-R. Zadní náprava byla rozšířena o 20mm, do velkých podběhů usedla 17-ti palcová kola, v předním nárazníku přibyli mlhová světla. Výbavu doplňuje dvojtónová klimatizace, tempovat, stabilizační systém, vyhřívaná sedadla, kožený volant či sedačky potažené alcantarou. Svou premiéru si odbude na britském autosaloně tento měsíc, na ostrou verzi Type-R si musíme počkat do března příštího roku.
zdroj: Honda
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?