Netrpěliví fandové Hondy Civic s příponou Type-R si budou muset ještě nějaký čas počkat, pro nedočkavce však automobilka připravila tří-dveřového Civica Type-S se sportovním kabátem.
Označení Type-R je synonymem pro maximálně vyladěný vysokootáčkový motor podtržen sportovními křivky vozu a jízdními vlastnostmi. Proměnné časování zdvihů ventilů Vti vymáčkne z 2,0 litrového motoru výkon 197 koní, tuto hodnotu zná asi většina příznivců značky Honda, ano, stejný motor je pod kapotou Civicu předchozí verze, ovšem jen hodnota výkonu je totožná, výrobce slibuje ještě lepší dynamiku díky vylepšené převodovce a vyšším kroutícím momentem ve středních otáčkách.
Zpět k modelu Type-S, ten je sice poháněn „jen“ 1,8 se 138 koňmi nebo 2,2 turbodieselem se 140k, za to jeho sportovní kabát si lehko splete s budoucí verzí Type-R. Zadní náprava byla rozšířena o 20mm, do velkých podběhů usedla 17-ti palcová kola, v předním nárazníku přibyli mlhová světla. Výbavu doplňuje dvojtónová klimatizace, tempovat, stabilizační systém, vyhřívaná sedadla, kožený volant či sedačky potažené alcantarou. Svou premiéru si odbude na britském autosaloně tento měsíc, na ostrou verzi Type-R si musíme počkat do března příštího roku.
zdroj: Honda
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.