Netrpěliví fandové Hondy Civic s příponou Type-R si budou muset ještě nějaký čas počkat, pro nedočkavce však automobilka připravila tří-dveřového Civica Type-S se sportovním kabátem.
Označení Type-R je synonymem pro maximálně vyladěný vysokootáčkový motor podtržen sportovními křivky vozu a jízdními vlastnostmi. Proměnné časování zdvihů ventilů Vti vymáčkne z 2,0 litrového motoru výkon 197 koní, tuto hodnotu zná asi většina příznivců značky Honda, ano, stejný motor je pod kapotou Civicu předchozí verze, ovšem jen hodnota výkonu je totožná, výrobce slibuje ještě lepší dynamiku díky vylepšené převodovce a vyšším kroutícím momentem ve středních otáčkách.
Zpět k modelu Type-S, ten je sice poháněn „jen“ 1,8 se 138 koňmi nebo 2,2 turbodieselem se 140k, za to jeho sportovní kabát si lehko splete s budoucí verzí Type-R. Zadní náprava byla rozšířena o 20mm, do velkých podběhů usedla 17-ti palcová kola, v předním nárazníku přibyli mlhová světla. Výbavu doplňuje dvojtónová klimatizace, tempovat, stabilizační systém, vyhřívaná sedadla, kožený volant či sedačky potažené alcantarou. Svou premiéru si odbude na britském autosaloně tento měsíc, na ostrou verzi Type-R si musíme počkat do března příštího roku.
zdroj: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.