Netrpěliví fandové Hondy Civic s příponou Type-R si budou muset ještě nějaký čas počkat, pro nedočkavce však automobilka připravila tří-dveřového Civica Type-S se sportovním kabátem.
Označení Type-R je synonymem pro maximálně vyladěný vysokootáčkový motor podtržen sportovními křivky vozu a jízdními vlastnostmi. Proměnné časování zdvihů ventilů Vti vymáčkne z 2,0 litrového motoru výkon 197 koní, tuto hodnotu zná asi většina příznivců značky Honda, ano, stejný motor je pod kapotou Civicu předchozí verze, ovšem jen hodnota výkonu je totožná, výrobce slibuje ještě lepší dynamiku díky vylepšené převodovce a vyšším kroutícím momentem ve středních otáčkách.
Zpět k modelu Type-S, ten je sice poháněn „jen“ 1,8 se 138 koňmi nebo 2,2 turbodieselem se 140k, za to jeho sportovní kabát si lehko splete s budoucí verzí Type-R. Zadní náprava byla rozšířena o 20mm, do velkých podběhů usedla 17-ti palcová kola, v předním nárazníku přibyli mlhová světla. Výbavu doplňuje dvojtónová klimatizace, tempovat, stabilizační systém, vyhřívaná sedadla, kožený volant či sedačky potažené alcantarou. Svou premiéru si odbude na britském autosaloně tento měsíc, na ostrou verzi Type-R si musíme počkat do března příštího roku.
zdroj: Honda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.