Francie je kolébkou nejnáročnější soutěže off-roadů – slavné dakarské rallye, ve které jedenáctkrát zvítězilo Mitsubishi Pajero – a tak není divu,...
že bude tím jediným přirozeným místem, kde Mitsubishi Motors Corporation (MMC) představí nový ambiciózní koncept SUV v rámci autosalonu v Paříži.
70 let technologie 4x4Po sedmdesáti letech od uvedení PX33 4WD bude MMC v Paříži schopno prokázat kontinuitu svých zkušeností v této oblasti, když odhalí zcela nové SUV, které bude plnit rostoucí SUV trh v Evropě. Po úspěšném uvedení L200 začátkem letošního roku odhalí Mitsubishi Motors v Paříži koncept vozu Outlander.
Nejprodávanější kompaktní SUV Koncept Outlander – odvozený od zcela nového Outlanderu uvedeného na japonském trhu v říjnu roku 2005 a nyní nejprodávanějšího kompaktního SUV v Japonsku (20 041 vozů za období říjen 2005 – květen 2006) – bude upoutávkou na přicházející evropskou sériovou specifikaci tohoto vozu.
Outlander bude v Evropě uveden v průběhu prvního kvartálu roku 2007. Umožní tak Mitsubishi Motors vstoupit do nejrychleji rostoucího segmentu SUV (nárůst o 54% z 325 000 vozů v roce 2001 na 500 000 v roce 2006 a s očekávaným růstem v období 2006 až 2009 o 35%). Koncept Outlander současně v Evropě představí zcela novou platformu C-segmentu, kterou MMC vyvinulo pro světový trh. Dále pak pokrokovou technologii založenou na systému AWC (All Wheel Control), který náležitě prověřily četné aktivity v oblasti motor sportu.
Nové dimenzeV souladu se svým dědictvím koncept Outlander vnáší nové dimenze do stále plnějšího a předvídatelného segmentu v podobě designu, technologií a výbavy: - design: 4,64 m dlouhý koncept Outlander se svou evropskou mřížkou „Hora Fuji“ je ukázkou budoucí silné vizuální identity Mitsubishi Motors, zatímco jeho široký postoj, mohutné nárazníky a ostré linie neponechávají nikoho na pochybách o jeho dynamických schopnostech. Outlander přináší drama bez laciných efektů, jeho stoupající linie oken, ostré světlomety a 20“ specifická kola dodávají jeho vzhledu pocitu neustálého pohybu.
- technologie: Koncept Outlander – to není ani autentický off-road jako Pajero, ani převlečený station wagon, není to žádné kompromisní řešení pro odlišný typ vozu pro volný čas. Využitím adaptability nové platformy MMC přináší cestujícím novou úroveň aktivní bezpečnosti, radosti z jízdy, zatímco jeho AWD systém dovoluje snadný průjezd v terénu až po modus „Lock 4WD“.
Koncept Outlander je vybaven výkonným dieselovým motorem z dílny Volkswagen - DOHC, 16V, objem 1 968 cc s turbem a mezichladičem, splňující emisní normy EURO IV – s očekávaným výkonem 103 kW (140 k). Dodávat se bude ve spojení se 6ti stupňovou manuální převodovkou. - výbava: Ve své podstatě je koncept Outlander velice flexibilní. Byl vytvořen s ohledem na stylový prostor k životu, schopný naplnit všechny požadavky a svou výbavou splňující nároky na zábavu (650W Rockford Fostage audio systém s 9ti reproduktory), systém sedaček (chytrý „Hide&Seat“ systém, kdy se třetí řadou vůz pojme 5+2 cestující) nebo využitelnost (dělené a sklápěcí sedačky druhé řady). MItsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.