Technika: Q-Tronic od Alfy Romeo

Martin Kovalčík, 2. července 2006, 22:43 Google+

Model Alfa 159 (sedan i Sportwagon) je nyní bohatší o nové verze převodovky “Q-Tronic”, dodávané nejprve pro špičkovou dieselovou verzi 2,4 JTDM.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo

Alfa Romeo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Jde o novou šestistupňovou převodovku, která funguje v automatickém nebo sekvenčním režimu a umožňuje tak maximálně využít výkonu hnací jednotky 2.4 JTDM s 200 k (v krátké době bude k dispozici i pro 1.9 JTDM se 150 k). Ovládání “Q-Tronic” dovoluje jednoduchými přesuny volicí páky řídit vozidlo v automatickém režimu, kdy jsou k dispozici všechny funkce vlastní automatickým převodovkám (parkování, zpětný chod, neutrál a drive), nebo v sekvenčním režimu.

Celý systém funguje následovně. Automatický převod zajišťuje sám o sobě lepší využití výkonů motoru a vyšší komfort především při řízení ve městě. K těmto výhodám připojuje “Q-Tronic” ještě slušný komfort řazení, tedy redukci impulzů, které může řidič zaznamenat. Navíc tento inovační systém umožňuje všem, kdo se nehodlají vzdát zábavy ze sportovní jízdy, aby ho používali i v sekvenčním režimu jako převodovku s pevnými, sekvenčně ovládanými převodovými stupni: jedna poloha směrem nahoru (značka “+”) umožňuje přejít na vyšší rychlostní stupeň, zatímco směrem dolů (značka “-”) se přechází na nižší stupeň. I v tomto režimu systém řidiči zaručuje možnost zachovat sportovní jízdu vzhledem k tomu, že na rozdíl od sekvenčních převodovek nabízených konkurencí zařízení “Q-Tronic” nenutí řadit ve vysokých otáčkách, ale záleží na řidiči, kdy chce přeřadit.

Kromě toho nabízí převodovka “Q-Tronic” také funkci “Sport – Winter”, která umožňuje vybrat si navíc kromě standardní funkce ještě mezi dvěma režimy fungování (Sport a Winter). Konkrétně: po nastartování vozu s pákou v poloze D je aktivní režim Comfort, který upřednostňuje hladké přechody mezi jednotlivými rychlostními stupni a vyváženou spotřebu paliva díky zařazovaní jednotlivých rychlostních poměrů při relativně nízkých otáčkách. Stisknutím tlačítka po straně páky lze přejít na režim "Sport", který podtrhuje výkon a zajišťuje brilantní a zábavné řízení díky řazení rychlostních stupňů prováděné při vyšších otáčkách motoru. Tím se dosahuje sportovnějšího chování vozu. A konečně, když se přidrží na delší dobu stisknuté totéž tlačítko, lze přejít do režimu “Winter”, který je určen k udržení maximální adheze v případě, že je povrch vozovky mimořádně zrádný  jako v případě zasněžených cest.

Verze motoru vybavené automatickou převodovkou Q-Tronic, které jsou k dispozici s výbavou Progression a Distinctive, nabízejí stejné charakteristiky jako verze s mechanickou převodovkou. Při identické verzi motoru a výbavě stojí o 65.000 Kč více. Cena začíná na 920.000 Kč za Alfu 159 1.9 JTDM se 150k  Progression “Q-Tronic” (960.000 Kč za 159 Sportwagon se stejným motorem a výbavou) a na nejvyšší cenu se dostane u špičkového modelu řady, Alfy 159 2.4 JTDM s 200 k High “Q-Tronic”, nabízené za  1,120.000 Kč (1,160.000 Kč ve verzi Sportwagon).

zdroj: Alfa Romeo

Vytisknout

Diskuze: Technika: Q-Tronic od Alfy Romeo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

V50

Technologie moderních dieselových motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud