Model Alfa 159 (sedan i Sportwagon) je nyní bohatší o nové verze převodovky “Q-Tronic”, dodávané nejprve pro špičkovou dieselovou verzi 2,4 JTDM.
Jde o novou šestistupňovou převodovku, která funguje v automatickém nebo sekvenčním režimu a umožňuje tak maximálně využít výkonu hnací jednotky 2.4 JTDM s 200 k (v krátké době bude k dispozici i pro 1.9 JTDM se 150 k). Ovládání “Q-Tronic” dovoluje jednoduchými přesuny volicí páky řídit vozidlo v automatickém režimu, kdy jsou k dispozici všechny funkce vlastní automatickým převodovkám (parkování, zpětný chod, neutrál a drive), nebo v sekvenčním režimu.
Celý systém funguje následovně. Automatický převod zajišťuje sám o sobě lepší využití výkonů motoru a vyšší komfort především při řízení ve městě. K těmto výhodám připojuje “Q-Tronic” ještě slušný komfort řazení, tedy redukci impulzů, které může řidič zaznamenat. Navíc tento inovační systém umožňuje všem, kdo se nehodlají vzdát zábavy ze sportovní jízdy, aby ho používali i v sekvenčním režimu jako převodovku s pevnými, sekvenčně ovládanými převodovými stupni: jedna poloha směrem nahoru (značka “+”) umožňuje přejít na vyšší rychlostní stupeň, zatímco směrem dolů (značka “-”) se přechází na nižší stupeň. I v tomto režimu systém řidiči zaručuje možnost zachovat sportovní jízdu vzhledem k tomu, že na rozdíl od sekvenčních převodovek nabízených konkurencí zařízení “Q-Tronic” nenutí řadit ve vysokých otáčkách, ale záleží na řidiči, kdy chce přeřadit.
Kromě toho nabízí převodovka “Q-Tronic” také funkci “Sport – Winter”, která umožňuje vybrat si navíc kromě standardní funkce ještě mezi dvěma režimy fungování (Sport a Winter). Konkrétně: po nastartování vozu s pákou v poloze D je aktivní režim Comfort, který upřednostňuje hladké přechody mezi jednotlivými rychlostními stupni a vyváženou spotřebu paliva díky zařazovaní jednotlivých rychlostních poměrů při relativně nízkých otáčkách. Stisknutím tlačítka po straně páky lze přejít na režim "Sport", který podtrhuje výkon a zajišťuje brilantní a zábavné řízení díky řazení rychlostních stupňů prováděné při vyšších otáčkách motoru. Tím se dosahuje sportovnějšího chování vozu. A konečně, když se přidrží na delší dobu stisknuté totéž tlačítko, lze přejít do režimu “Winter”, který je určen k udržení maximální adheze v případě, že je povrch vozovky mimořádně zrádný jako v případě zasněžených cest.
Verze motoru vybavené automatickou převodovkou Q-Tronic, které jsou k dispozici s výbavou Progression a Distinctive, nabízejí stejné charakteristiky jako verze s mechanickou převodovkou. Při identické verzi motoru a výbavě stojí o 65.000 Kč více. Cena začíná na 920.000 Kč za Alfu 159 1.9 JTDM se 150k Progression “Q-Tronic” (960.000 Kč za 159 Sportwagon se stejným motorem a výbavou) a na nejvyšší cenu se dostane u špičkového modelu řady, Alfy 159 2.4 JTDM s 200 k High “Q-Tronic”, nabízené za 1,120.000 Kč (1,160.000 Kč ve verzi Sportwagon).
zdroj: Alfa Romeo
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?