Model Alfa 159 (sedan i Sportwagon) je nyní bohatší o nové verze převodovky “Q-Tronic”, dodávané nejprve pro špičkovou dieselovou verzi 2,4 JTDM.
Jde o novou šestistupňovou převodovku, která funguje v automatickém nebo sekvenčním režimu a umožňuje tak maximálně využít výkonu hnací jednotky 2.4 JTDM s 200 k (v krátké době bude k dispozici i pro 1.9 JTDM se 150 k). Ovládání “Q-Tronic” dovoluje jednoduchými přesuny volicí páky řídit vozidlo v automatickém režimu, kdy jsou k dispozici všechny funkce vlastní automatickým převodovkám (parkování, zpětný chod, neutrál a drive), nebo v sekvenčním režimu.
Celý systém funguje následovně. Automatický převod zajišťuje sám o sobě lepší využití výkonů motoru a vyšší komfort především při řízení ve městě. K těmto výhodám připojuje “Q-Tronic” ještě slušný komfort řazení, tedy redukci impulzů, které může řidič zaznamenat. Navíc tento inovační systém umožňuje všem, kdo se nehodlají vzdát zábavy ze sportovní jízdy, aby ho používali i v sekvenčním režimu jako převodovku s pevnými, sekvenčně ovládanými převodovými stupni: jedna poloha směrem nahoru (značka “+”) umožňuje přejít na vyšší rychlostní stupeň, zatímco směrem dolů (značka “-”) se přechází na nižší stupeň. I v tomto režimu systém řidiči zaručuje možnost zachovat sportovní jízdu vzhledem k tomu, že na rozdíl od sekvenčních převodovek nabízených konkurencí zařízení “Q-Tronic” nenutí řadit ve vysokých otáčkách, ale záleží na řidiči, kdy chce přeřadit.
Kromě toho nabízí převodovka “Q-Tronic” také funkci “Sport – Winter”, která umožňuje vybrat si navíc kromě standardní funkce ještě mezi dvěma režimy fungování (Sport a Winter). Konkrétně: po nastartování vozu s pákou v poloze D je aktivní režim Comfort, který upřednostňuje hladké přechody mezi jednotlivými rychlostními stupni a vyváženou spotřebu paliva díky zařazovaní jednotlivých rychlostních poměrů při relativně nízkých otáčkách. Stisknutím tlačítka po straně páky lze přejít na režim "Sport", který podtrhuje výkon a zajišťuje brilantní a zábavné řízení díky řazení rychlostních stupňů prováděné při vyšších otáčkách motoru. Tím se dosahuje sportovnějšího chování vozu. A konečně, když se přidrží na delší dobu stisknuté totéž tlačítko, lze přejít do režimu “Winter”, který je určen k udržení maximální adheze v případě, že je povrch vozovky mimořádně zrádný jako v případě zasněžených cest.
Verze motoru vybavené automatickou převodovkou Q-Tronic, které jsou k dispozici s výbavou Progression a Distinctive, nabízejí stejné charakteristiky jako verze s mechanickou převodovkou. Při identické verzi motoru a výbavě stojí o 65.000 Kč více. Cena začíná na 920.000 Kč za Alfu 159 1.9 JTDM se 150k Progression “Q-Tronic” (960.000 Kč za 159 Sportwagon se stejným motorem a výbavou) a na nejvyšší cenu se dostane u špičkového modelu řady, Alfy 159 2.4 JTDM s 200 k High “Q-Tronic”, nabízené za 1,120.000 Kč (1,160.000 Kč ve verzi Sportwagon).
zdroj: Alfa Romeo
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.