Letos je tomu právě 70 let, kdy objela svět první Škodovka.
Posádka tmavomodrého kabrioletu, standardního sériového vozu Rapid, objela svět v rekordně krátkém čase – za pouhých 97 dní, což znamenalo světový rekord.
Cesta byla zahájena 25.4.1936 vedla přes Moskvu a Teherán do Bombaje, přes Singapur a Šanghaj do Jokohamy a Honolulu, dále přes San Francisko a New York zpět do Evropy – přes Paříž a Norimberk do Plzně a Prahy, kam dorazili 1.8. 1936. Tachometr ukázal, že po ose ujeli 27 600 km, přičemž motor za tu dobu nemusel být opravován, což dokázalo neporušené úředně ověřené zapečetění bloku motoru. Cestu po finanční stránce zajistila automobilka Škoda, která poté vůz využívala při různých propagačních akcích.
Výstava Cesta kolem světa za 97 dní je umístněna ve Škoda Auto Museu, v prostorách sálu Laurin&Klement, byla otevřena 21. 6. 2006 a potrvá půl roku. Shlédnout ji můžete v běžných návštěvních hodinách Škoda Auto Musea.Škoda Auto, a.s.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?