Dvoumístné coupé – cabrio třídy SL s 5,0 litrovým V8 by asi uspokojilo každého z nás, to ovšem neplatí pro německého úpravce Kleemann a předělal tento model dle svého gusta.
Kleemannův kompresor, přeprogramovaná řídící jednotka, upravená vačková hřídel, silnější pružiny ventilů, kompletní sací potrubí s výfukem a sportovními katalyzátory zvýšil výkon na brutálních 596 koní a 770 N.m kroutícího momentu! Oproti sérii s 306k a 460 N.m je to celkem slušný výsledek, nemyslíte? Navíc masivní kroutící moment je k dispozici již od 2250 ot/min, k těmto úpravám musel být použit jiný diferenciál s vyšší svorností. Podle testu, dokáže SL 50K S8 stovku za 4,2 vteřiny a dvoustovku máte na ciferníku již za 12,3s. Maximální rychlost je omezena na 300km/h, jako u všech vozů Kleemann.
Pro lepší kontakt s vozovkou byly použity slitinová kola Kleemann TS6 o velikosti 9Jx20“ vpředu a 12Jx20“ vzadu, jejich výjimečný design má i svou funkci, pomáhá odvádět teplo a zlepšuje chladit brzdy. K pořádným kolům patří pořádné pneu - Continental Sport Contact 2 - 255/30 ZR20 a 305/25 ZR20. Brzdy byly vyměněny za obří chlazené o průměru 396 x 36mm a 6-pístovým třmeny, vzádi pak 342 x 28mm. O maximální brzdný efekt se stará systém SBC. Podvozek je vyměněn za sportovní s možností nastavení tuhosti a je o 30mm níže k zemi, stabilizační systém ESP je samozřejmostí.
Aerodynamika hraje důležitou roli ve vysokých rychlostech, proto je SL vybaven spojlery, které jsou nejen pohledné, ale také zvyšují přítlak. Interiér je exklusivní a přizpůsoben zákazníkovi, nové barvy kůže a alcantary nezapřou sportovní ambice stejně jako nový volant. Lahůkou jsou dveře otevírající se směrem nahoru.
zdroj: Kleemann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.