Kleemann SL 50K S8 – další bestie

SL 50K S8
SL 50K S8, foto: Kleemann
Martin Kovalčík 29. června 2006 11:23
Sdílej:

Dvoumístné coupé – cabrio třídy SL s 5,0 litrovým V8 by asi uspokojilo každého z nás, to ovšem neplatí pro německého úpravce Kleemann a předělal tento model dle svého gusta.

Kleemannův kompresor, přeprogramovaná řídící jednotka, upravená vačková hřídel, silnější pružiny ventilů, kompletní sací potrubí s výfukem a sportovními katalyzátory zvýšil výkon na brutálních 596 koní a 770 N.m kroutícího momentu! Oproti sérii s 306k a 460 N.m je to celkem slušný výsledek, nemyslíte? Navíc masivní kroutící moment je k dispozici již od 2250 ot/min, k těmto úpravám musel být použit jiný diferenciál s vyšší svorností. Podle testu, dokáže SL 50K S8 stovku za 4,2 vteřiny a dvoustovku máte na ciferníku již za 12,3s. Maximální rychlost je omezena na 300km/h, jako u všech vozů Kleemann.

Pro lepší kontakt s vozovkou byly použity slitinová kola Kleemann TS6 o velikosti 9Jx20“ vpředu a 12Jx20“ vzadu, jejich výjimečný design má i svou funkci, pomáhá odvádět teplo a zlepšuje chladit brzdy. K pořádným kolům patří pořádné pneu - Continental Sport Contact 2 - 255/30 ZR20 a 305/25 ZR20. Brzdy byly vyměněny za obří chlazené o průměru 396 x 36mm a 6-pístovým třmeny, vzádi pak 342 x 28mm. O maximální brzdný efekt se stará systém SBC. Podvozek je vyměněn za sportovní s možností nastavení tuhosti a je o 30mm níže k zemi, stabilizační systém ESP je samozřejmostí.

Aerodynamika hraje důležitou roli ve vysokých rychlostech, proto je SL vybaven spojlery, které jsou nejen pohledné, ale také zvyšují přítlak. Interiér je exklusivní a přizpůsoben zákazníkovi, nové barvy  kůže a alcantary nezapřou sportovní ambice stejně jako nový volant. Lahůkou jsou dveře otevírající se směrem nahoru.

zdroj: Kleemann

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?