Dvoumístné coupé – cabrio třídy SL s 5,0 litrovým V8 by asi uspokojilo každého z nás, to ovšem neplatí pro německého úpravce Kleemann a předělal tento model dle svého gusta.
Kleemannův kompresor, přeprogramovaná řídící jednotka, upravená vačková hřídel, silnější pružiny ventilů, kompletní sací potrubí s výfukem a sportovními katalyzátory zvýšil výkon na brutálních 596 koní a 770 N.m kroutícího momentu! Oproti sérii s 306k a 460 N.m je to celkem slušný výsledek, nemyslíte? Navíc masivní kroutící moment je k dispozici již od 2250 ot/min, k těmto úpravám musel být použit jiný diferenciál s vyšší svorností. Podle testu, dokáže SL 50K S8 stovku za 4,2 vteřiny a dvoustovku máte na ciferníku již za 12,3s. Maximální rychlost je omezena na 300km/h, jako u všech vozů Kleemann.
Pro lepší kontakt s vozovkou byly použity slitinová kola Kleemann TS6 o velikosti 9Jx20“ vpředu a 12Jx20“ vzadu, jejich výjimečný design má i svou funkci, pomáhá odvádět teplo a zlepšuje chladit brzdy. K pořádným kolům patří pořádné pneu - Continental Sport Contact 2 - 255/30 ZR20 a 305/25 ZR20. Brzdy byly vyměněny za obří chlazené o průměru 396 x 36mm a 6-pístovým třmeny, vzádi pak 342 x 28mm. O maximální brzdný efekt se stará systém SBC. Podvozek je vyměněn za sportovní s možností nastavení tuhosti a je o 30mm níže k zemi, stabilizační systém ESP je samozřejmostí.
Aerodynamika hraje důležitou roli ve vysokých rychlostech, proto je SL vybaven spojlery, které jsou nejen pohledné, ale také zvyšují přítlak. Interiér je exklusivní a přizpůsoben zákazníkovi, nové barvy kůže a alcantary nezapřou sportovní ambice stejně jako nový volant. Lahůkou jsou dveře otevírající se směrem nahoru.
zdroj: Kleemann
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.