Novinka automobilky Ford Motor Company Ford Focus Coupé-Cabriolet se představí na červencové mezinárodní výstavě British International Motor Show.
Nový kabriolet byl poprvé veřejnosti představen v roce 2004 coby tehdejší koncept na Mezinárodní Motor Show v Paříži. Tento čtyřmístný kabriolet je opatřen dvoudílnou skládací střechou, které stačí 29 sekund k tomu, aby se střecha otevřela či složila zpět.
Novinka byla navržena ve spolupráci s italským designerským studiem Pininfarina S.p.A.. Může se pochlubit ve své třídě honosným zavazadlovým prostorem o objemu 534 litrů, po stažení střechy 248 litrů. Žádný konkurent ve třídě nemůže nabídnout více prostoru. Do prodeje se má dostat v říjnu tohoto roku a letos v červenci slaví svůj debut na výstavě v Británii.
Nový Focus Coupé-Cabriolet se objeví v segmentu otevřených automobilu s velkou mírou komfortu, se všestrannou praktičností, což jsou vlastnosti již známého Ford Focusu.
Záď vozu je charakteristická zadními světly, která jsou spojena chromovou lištou s nápisem F O C U S, což je ještě umocněno mohutným nárazníkem v barvě vozu.
Interiér vozu je sladěn více než esteticky, když na palubní část byla použita tmavá barva sporty Ebony/Flint a na sedačky a čalounění teplá a elegantní Iris/Camel.
Nový kabriolet přijde na trh se dvěma benzínovými a jedním naftovým motorem. Všestranný 1.6 litrový benzínový motor poskytuje zrychlení z 0- 100 km/h za 13,6 sekund. Dalším v nabídce bude benzínový 2.0 litrový motor se zrychlením z 0 – 100 km/h za velmi slušných 10,3 sekund. A nakonec je tu výborný úsporný 2.0 litr TDCi, který, jen pro srovnání s benzínovými motory, dokáže zrychlení z 0 – 100 km/h za 10,3 sekund. U dieselu je ve standardu již šestistupňová manuální převodovka, kdežto u dvou benzínových agregátů musí postačit manuální pětistupňovka.
Co se týče bezpečnosti, Ford splnil všechna hlediska. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, ale také Fordem navržený systém Rollover Protection Device (RPD), tedy systém, který má chránit pasažéry v případě překlopení auta na stranu. Jde prakticky o podpůrné sloupky, které mají být vystřeleny z karosérie v případě detekce nebezpečí. Cena kabrioletu zatím není známa, má být upřesněna až po červencové auto show v Británii.Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.