Novinka automobilky Ford Motor Company Ford Focus Coupé-Cabriolet se představí na červencové mezinárodní výstavě British International Motor Show.
Nový kabriolet byl poprvé veřejnosti představen v roce 2004 coby tehdejší koncept na Mezinárodní Motor Show v Paříži. Tento čtyřmístný kabriolet je opatřen dvoudílnou skládací střechou, které stačí 29 sekund k tomu, aby se střecha otevřela či složila zpět.
Novinka byla navržena ve spolupráci s italským designerským studiem Pininfarina S.p.A.. Může se pochlubit ve své třídě honosným zavazadlovým prostorem o objemu 534 litrů, po stažení střechy 248 litrů. Žádný konkurent ve třídě nemůže nabídnout více prostoru. Do prodeje se má dostat v říjnu tohoto roku a letos v červenci slaví svůj debut na výstavě v Británii.
Nový Focus Coupé-Cabriolet se objeví v segmentu otevřených automobilu s velkou mírou komfortu, se všestrannou praktičností, což jsou vlastnosti již známého Ford Focusu.
Záď vozu je charakteristická zadními světly, která jsou spojena chromovou lištou s nápisem F O C U S, což je ještě umocněno mohutným nárazníkem v barvě vozu.
Interiér vozu je sladěn více než esteticky, když na palubní část byla použita tmavá barva sporty Ebony/Flint a na sedačky a čalounění teplá a elegantní Iris/Camel.
Nový kabriolet přijde na trh se dvěma benzínovými a jedním naftovým motorem. Všestranný 1.6 litrový benzínový motor poskytuje zrychlení z 0- 100 km/h za 13,6 sekund. Dalším v nabídce bude benzínový 2.0 litrový motor se zrychlením z 0 – 100 km/h za velmi slušných 10,3 sekund. A nakonec je tu výborný úsporný 2.0 litr TDCi, který, jen pro srovnání s benzínovými motory, dokáže zrychlení z 0 – 100 km/h za 10,3 sekund. U dieselu je ve standardu již šestistupňová manuální převodovka, kdežto u dvou benzínových agregátů musí postačit manuální pětistupňovka.
Co se týče bezpečnosti, Ford splnil všechna hlediska. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, ale také Fordem navržený systém Rollover Protection Device (RPD), tedy systém, který má chránit pasažéry v případě překlopení auta na stranu. Jde prakticky o podpůrné sloupky, které mají být vystřeleny z karosérie v případě detekce nebezpečí. Cena kabrioletu zatím není známa, má být upřesněna až po červencové auto show v Británii.Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.