V letošním roce bude automobilka Škoda potřetí oficiálním partnerem nejprestižnějšího cyklistického závodu světa, legendární Tour de France.
Tour, která bude mít 21 etap s celkovou délkou 3658 km, bude mít oficiálně k dispozici více než 200 vozů Škoda. Jako značka, která se orientuje na budoucnost, je Škoda také sponzorem bílého trikotu pro nejlepšího závodníka do 25 let a je díky tomuto celkovému angažmá také členem prestižního klubu Tour de France.
Tour de France je vrcholem cyklistické sezóny a Škoda bude odpovídajícím způsobem prostřednictvím nápisů a log opět znatelně vidět v cíli a na trase jednotlivých etap. Vrcholem letošního roku je pro značku Škoda uvedení modelu Roomster na jednotlivé trhy, i komunikace během Tour de France se bude točit kolem Roomsteru a sloganu „Room for Life“ a to zejména v atraktivní reklamní karavaně před pelotonem. Tour de France bude vedle Roomsteru podporovat celá paleta modelů značky Škoda, každý z vozů přitom během těchto tří týdnů ujede až 10.000km.
Od začátku tohoto roku podporuje Škoda svými vozy také 9 z 20 špičkových profesionálních týmů série UCI ProTour. Vedle francouzského týmu Credit Agricole, italských týmů Lampre-Fondital a Milram, holandského týmu Rabobank, švýcarského týmu Phonak, týmu Discovery Channel z Belgie, týmu Saunier Duval ze Španělska a týmu Gerolsteiner z Německa to bude i dánský tým CSC Všechny tyto týmy se účastní Tour de France.
Od první účasti na Tour de France v roce 2004 a po posílené podpoře profesionálních týmů v roce 2005 je Škoda pevnou veličinou cyklistické scény. Spojení cyklistiky a značky Škoda přitom v těsné spolupráci s importéry vozů Škoda v jednotlivých zemích daleko překračuje rámec Tour de France.Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.