Světově nejexklusivnější vozidlo – Caparo T1 se představí na slavném anglickém „Goodwood festival of Speed“. V testovaném závodě má ukázat svůj potenciál, podobný doposud nejrychlejšímu MCLaren F1.
Zároveň bude tento test impulsem pro přípravu do příštího roku, kdy se bude v Goodwoodu konat závod do vrchu. O designu vozu si udělejte obrázek sami, nám připomíná nejvíce Formuli 1, k té má také nejblíže a to především výkonově, poměr výkon/hmotnost je dvakrát lepší než-li u Bugatti Veron, je dokonce lepší než u rekordmana v hmotnosti – Caterhamu a na jeho zrodu se podíleli konstruktéři McLarenu F1.
Jeho síla je ohromující, je to první silniční „vozidlo“ s 1000koňmi na tunu, ano, tato vážka má 500 kg a 500 koní, na svědomí to má osmi-válcový 2,4 litr s přeplňováním. Potenciál lze využít pouze se zkušeným řidičem, kvalitním obutím a na suché vozovce, pak dokáže Caparo T1 zrychlit z 0 na 100km/h za neuvěřitelných 2,5 vteřiny. Při brždění dochází k přetížení až 3G. Konstrukcí i parametry se blíží Formuli 1, která má cca 800 koní a 600kg, jediný rozdíl je v maximálních otáčkách motoru, T1 je omezeno na 10.500 ot/min oproti F1 s 20.000 ot/min. K prvním zákazníkům se dostane koncem tohoto roku za cenu 165.000 liber.
foto: Caparo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.