Světově nejexklusivnější vozidlo – Caparo T1 se představí na slavném anglickém „Goodwood festival of Speed“. V testovaném závodě má ukázat svůj potenciál, podobný doposud nejrychlejšímu MCLaren F1.
Zároveň bude tento test impulsem pro přípravu do příštího roku, kdy se bude v Goodwoodu konat závod do vrchu. O designu vozu si udělejte obrázek sami, nám připomíná nejvíce Formuli 1, k té má také nejblíže a to především výkonově, poměr výkon/hmotnost je dvakrát lepší než-li u Bugatti Veron, je dokonce lepší než u rekordmana v hmotnosti – Caterhamu a na jeho zrodu se podíleli konstruktéři McLarenu F1.
Jeho síla je ohromující, je to první silniční „vozidlo“ s 1000koňmi na tunu, ano, tato vážka má 500 kg a 500 koní, na svědomí to má osmi-válcový 2,4 litr s přeplňováním. Potenciál lze využít pouze se zkušeným řidičem, kvalitním obutím a na suché vozovce, pak dokáže Caparo T1 zrychlit z 0 na 100km/h za neuvěřitelných 2,5 vteřiny. Při brždění dochází k přetížení až 3G. Konstrukcí i parametry se blíží Formuli 1, která má cca 800 koní a 600kg, jediný rozdíl je v maximálních otáčkách motoru, T1 je omezeno na 10.500 ot/min oproti F1 s 20.000 ot/min. K prvním zákazníkům se dostane koncem tohoto roku za cenu 165.000 liber.
foto: Caparo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.