Automobilka Renault je partnerem francouzské federace Handisport již od roku 1991 a podporuje tělesně postižené každým rokem více, nyní jeho podíl na trhu přesáhl 65 procent.
Vozidla jsou navržena tak, aby postiženou osobu z pojízdného křesla pohodlně přesunula do prostoru auta. V posledních letech se zaměřuje na individuální přístup k zákazníkům a proto jsou renaultovy vozy přizpůsobeny téměř na míru. K tomu Renault nabízí i „Handi servis“ což rozšiřuje služby pro tělesné postižené v záruční i pozáruční době – pokud vám vozidlo selže, nejbližší autorizovaný dealer vám ihned poskytne náhradní upravený model Kangoo.
Renault promění cca 2.100 osobních vozidel a 1.700 lehkých komerčních vozů každý rok. Jeho podíl na trhu se oproti roku 2001 zvedl letos z 55% na 65% a aktuálně drží dvě třetiny francouzského trhu.
zdroj: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.