Majetní fandové Mercedesu, kteří si potrpí na luxus a individualitu se mohou těšit na začátek příštího roku, na jaře 2007 by mělo přijít do prodeje nejluxusnější coupé – model CL.
Jak je u Mercedesu zvykem, tak stejně jako jeho předchůdce, tedy současný model, je nabitý nejmodernější technologií a ve výbavě nebude chybět to, co je v poslední generaci třídy S – infračervené noční vidění, Mercedesův bezpečnostní Pre-Safe systém či aktivní podvozek. Stejně jako třída S užívá CL Command Controler – snadné ovládání funkcí. Přední pohodlně tvarovaná sedadla mají integrované bezpečnostní pásy. Interiér je výhradně z nejkvalitnějších materiálů – kvalitní kůže v kombinací s alcantarou, obložení z pravého topolového dřeva.
Pod kapotou se objeví to „nej“ co Mercedes v současnosti nabízí, tedy V8 5,5l s výkonem 388koní s označením CL 500 nebo CL 600 s V12 5,5l a 517k. V případě CL 500 zrychlí vůz na stokilometrovou rychlost za 5,4s, CL 600 pak za skvělých 4,6s. Pokud se ptáte na spotřebu, tak na toto coupé rovnou zapomeňte, v poměru s pořizovací cenou cca 3,5 mil kč je zcela zanedbatelná.
Zdroj: DaimlerChrysler
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?