Anglická automobilka dnes odhalila nový model LR2, který vstupuje do kompaktního segmentu SUV. S moderní technologií, praktičnosti a terénními schopnostmi plně nahrazuje svého staršího předchůdce.
230 koní, 6 válců a objem 3,2 litru pod masivní kapotou rozhýbe velké vozidlo na stovku za 8,9 vteřin. Motor přenáší sílu přes samočinnou 6-ti stupňovou převodovku s možností volby ručního řazení do terénu CommandShift, pro dravé řidiče nechybí sportovního mód. Motor díky kompaktním rozměrům je umístěn napříč, to umožnilo konstruktérům zvětšit vnitřní prostor a bezpečnost. Zavazadlový prostor se pyšní hodnotou 755 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1670 litrů, což je vůbec nejvíce v této třídě.
Pěti-dvéřová konstrukce byla zesílena a vyšší torzní tuhost přispívá vozu v mimo-terénních oblastech, navíc je LR2 vybaven nejmodernějšími elektronickými systémy, včetně RSC – technologie, která brání převrácení vozu i v extrémních podmínkách. Inteligentní pohon všech kol je řízen systémem šetřící palivo, patentovaná kontrola rozjezdu vám pomůže při uvolnění brzd ve strmých a kluzkých svazích.
Ve výbavě nechybí startovací tlačítko, xenonové světlomety, dešťové a parkovací senzory, klimatizace, barevná dotyková obrazovka s DVD a satelitní navigací, zvukový systém s 12-ti reproduktory, MP3 a dolby prologic.
zdroj: Ford motor company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.