Anglická automobilka dnes odhalila nový model LR2, který vstupuje do kompaktního segmentu SUV. S moderní technologií, praktičnosti a terénními schopnostmi plně nahrazuje svého staršího předchůdce.
230 koní, 6 válců a objem 3,2 litru pod masivní kapotou rozhýbe velké vozidlo na stovku za 8,9 vteřin. Motor přenáší sílu přes samočinnou 6-ti stupňovou převodovku s možností volby ručního řazení do terénu CommandShift, pro dravé řidiče nechybí sportovního mód. Motor díky kompaktním rozměrům je umístěn napříč, to umožnilo konstruktérům zvětšit vnitřní prostor a bezpečnost. Zavazadlový prostor se pyšní hodnotou 755 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1670 litrů, což je vůbec nejvíce v této třídě.
Pěti-dvéřová konstrukce byla zesílena a vyšší torzní tuhost přispívá vozu v mimo-terénních oblastech, navíc je LR2 vybaven nejmodernějšími elektronickými systémy, včetně RSC – technologie, která brání převrácení vozu i v extrémních podmínkách. Inteligentní pohon všech kol je řízen systémem šetřící palivo, patentovaná kontrola rozjezdu vám pomůže při uvolnění brzd ve strmých a kluzkých svazích.
Ve výbavě nechybí startovací tlačítko, xenonové světlomety, dešťové a parkovací senzory, klimatizace, barevná dotyková obrazovka s DVD a satelitní navigací, zvukový systém s 12-ti reproduktory, MP3 a dolby prologic.
zdroj: Ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.