Mercedes - Benz prezentuje další milník v jeho bezpečnosti automobilů. Speciální technologie pod názvem Pre – Safe dokáže vozidlo v kritické situaci automaticky přibrzdit a zabránit tak nehodě.
Dodržení bezpečné vzdálenosti za jedoucím vozidlem je v dnešní době problémem většiny řidičů. Statistiky hovoří jasně, až 17% nehod v Německu je způsobeno nárazem vozidla zezadu, v USA je to až třetina nehod!
Pre – Safe je brzdný systém, který napomáhá řidiči v kritických momentech, pokud se dostanete do blízkosti před vámi jedoucího vozidla, systém nejprve upozorní zvukovým signálem, pokud řidič nereaguje, systém automaticky začne přibrzďovat silou až 40% brzdného účinku (cca 4m/s), což je pro řidiče další výzvou pro včasnou reakci a dodržení bezpečné vzdálenosti. Pokud ani v této kritické situaci nezareagujete, systém spustí opět varovný signál a v případě nouze začne brzdit naplno.
Pre – Safe technologie je chytřejší než by jste čekali, v nouzi dokáže dedukovat případné následky posádky ještě před nehodou, tím že zajistí aby airbagy a bezpečnostní pásy byly schopny operovat v optimálním účinku.
Vše má na starost radarová souprava v mřížce nárazníku, ta zaznamenává pohyb vozidel před vámi a informace předává řídící jednotce, která je vyhodnocuje. První z dvojice radarů se stará o prostor 30-ti metrů před vámi v rozmezí úhlů 80-ti stupňů. Další dalekonosný radar pracuje s prostorem do vzdálenosti až 150m.
Pre – Safe systém je standardně u všech verzí třídy S, od podzimu 2006 také u modelu CL Coupe.
zdroj: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.