Mercedes - Benz prezentuje další milník v jeho bezpečnosti automobilů. Speciální technologie pod názvem Pre – Safe dokáže vozidlo v kritické situaci automaticky přibrzdit a zabránit tak nehodě.
Dodržení bezpečné vzdálenosti za jedoucím vozidlem je v dnešní době problémem většiny řidičů. Statistiky hovoří jasně, až 17% nehod v Německu je způsobeno nárazem vozidla zezadu, v USA je to až třetina nehod!
Pre – Safe je brzdný systém, který napomáhá řidiči v kritických momentech, pokud se dostanete do blízkosti před vámi jedoucího vozidla, systém nejprve upozorní zvukovým signálem, pokud řidič nereaguje, systém automaticky začne přibrzďovat silou až 40% brzdného účinku (cca 4m/s), což je pro řidiče další výzvou pro včasnou reakci a dodržení bezpečné vzdálenosti. Pokud ani v této kritické situaci nezareagujete, systém spustí opět varovný signál a v případě nouze začne brzdit naplno.
Pre – Safe technologie je chytřejší než by jste čekali, v nouzi dokáže dedukovat případné následky posádky ještě před nehodou, tím že zajistí aby airbagy a bezpečnostní pásy byly schopny operovat v optimálním účinku.
Vše má na starost radarová souprava v mřížce nárazníku, ta zaznamenává pohyb vozidel před vámi a informace předává řídící jednotce, která je vyhodnocuje. První z dvojice radarů se stará o prostor 30-ti metrů před vámi v rozmezí úhlů 80-ti stupňů. Další dalekonosný radar pracuje s prostorem do vzdálenosti až 150m.
Pre – Safe systém je standardně u všech verzí třídy S, od podzimu 2006 také u modelu CL Coupe.
zdroj: DaimlerChrysler
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.