Technika: Pre – Safe od Mercedesu

Martin Kovalčík, 21. června 2006, 18:49 Google+

Mercedes - Benz prezentuje další milník v jeho bezpečnosti automobilů. Speciální technologie pod názvem Pre – Safe dokáže vozidlo v kritické situaci automaticky přibrzdit a zabránit tak nehodě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S

S | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Dodržení bezpečné vzdálenosti za jedoucím vozidlem je v dnešní době problémem většiny řidičů. Statistiky hovoří jasně, až 17% nehod v Německu je způsobeno nárazem vozidla zezadu, v USA je to až třetina nehod!

Pre – Safe je brzdný systém, který napomáhá řidiči v kritických momentech, pokud se dostanete do blízkosti před vámi jedoucího vozidla, systém nejprve upozorní zvukovým signálem, pokud řidič nereaguje, systém automaticky začne přibrzďovat silou až 40% brzdného účinku (cca 4m/s), což je pro řidiče další výzvou pro včasnou reakci a dodržení bezpečné vzdálenosti. Pokud ani v této kritické situaci nezareagujete, systém spustí opět varovný signál a v případě nouze začne brzdit naplno.

Pre – Safe technologie je chytřejší než by jste čekali, v nouzi dokáže dedukovat případné následky posádky ještě před nehodou, tím že zajistí aby airbagy a bezpečnostní pásy byly schopny operovat v optimálním účinku.

Vše má na starost radarová souprava v mřížce nárazníku, ta zaznamenává pohyb vozidel před vámi a informace předává řídící jednotce, která je vyhodnocuje. První z dvojice radarů se stará o prostor 30-ti metrů před vámi v rozmezí úhlů 80-ti stupňů. Další dalekonosný radar pracuje s prostorem do vzdálenosti až 150m.

Pre – Safe systém je standardně u všech verzí třídy S, od podzimu 2006 také u modelu CL Coupe.

zdroj: DaimlerChrysler

Vytisknout

Diskuze: Technika: Pre – Safe od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Čína bude vyrábět Octavii, Fabii a Superb

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud