Mercedes - Benz prezentuje další milník v jeho bezpečnosti automobilů. Speciální technologie pod názvem Pre – Safe dokáže vozidlo v kritické situaci automaticky přibrzdit a zabránit tak nehodě.
Dodržení bezpečné vzdálenosti za jedoucím vozidlem je v dnešní době problémem většiny řidičů. Statistiky hovoří jasně, až 17% nehod v Německu je způsobeno nárazem vozidla zezadu, v USA je to až třetina nehod!
Pre – Safe je brzdný systém, který napomáhá řidiči v kritických momentech, pokud se dostanete do blízkosti před vámi jedoucího vozidla, systém nejprve upozorní zvukovým signálem, pokud řidič nereaguje, systém automaticky začne přibrzďovat silou až 40% brzdného účinku (cca 4m/s), což je pro řidiče další výzvou pro včasnou reakci a dodržení bezpečné vzdálenosti. Pokud ani v této kritické situaci nezareagujete, systém spustí opět varovný signál a v případě nouze začne brzdit naplno.
Pre – Safe technologie je chytřejší než by jste čekali, v nouzi dokáže dedukovat případné následky posádky ještě před nehodou, tím že zajistí aby airbagy a bezpečnostní pásy byly schopny operovat v optimálním účinku.
Vše má na starost radarová souprava v mřížce nárazníku, ta zaznamenává pohyb vozidel před vámi a informace předává řídící jednotce, která je vyhodnocuje. První z dvojice radarů se stará o prostor 30-ti metrů před vámi v rozmezí úhlů 80-ti stupňů. Další dalekonosný radar pracuje s prostorem do vzdálenosti až 150m.
Pre – Safe systém je standardně u všech verzí třídy S, od podzimu 2006 také u modelu CL Coupe.
zdroj: DaimlerChrysler
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.