Mercedes - Benz prezentuje další milník v jeho bezpečnosti automobilů. Speciální technologie pod názvem Pre – Safe dokáže vozidlo v kritické situaci automaticky přibrzdit a zabránit tak nehodě.
Dodržení bezpečné vzdálenosti za jedoucím vozidlem je v dnešní době problémem většiny řidičů. Statistiky hovoří jasně, až 17% nehod v Německu je způsobeno nárazem vozidla zezadu, v USA je to až třetina nehod!
Pre – Safe je brzdný systém, který napomáhá řidiči v kritických momentech, pokud se dostanete do blízkosti před vámi jedoucího vozidla, systém nejprve upozorní zvukovým signálem, pokud řidič nereaguje, systém automaticky začne přibrzďovat silou až 40% brzdného účinku (cca 4m/s), což je pro řidiče další výzvou pro včasnou reakci a dodržení bezpečné vzdálenosti. Pokud ani v této kritické situaci nezareagujete, systém spustí opět varovný signál a v případě nouze začne brzdit naplno.
Pre – Safe technologie je chytřejší než by jste čekali, v nouzi dokáže dedukovat případné následky posádky ještě před nehodou, tím že zajistí aby airbagy a bezpečnostní pásy byly schopny operovat v optimálním účinku.
Vše má na starost radarová souprava v mřížce nárazníku, ta zaznamenává pohyb vozidel před vámi a informace předává řídící jednotce, která je vyhodnocuje. První z dvojice radarů se stará o prostor 30-ti metrů před vámi v rozmezí úhlů 80-ti stupňů. Další dalekonosný radar pracuje s prostorem do vzdálenosti až 150m.
Pre – Safe systém je standardně u všech verzí třídy S, od podzimu 2006 také u modelu CL Coupe.
zdroj: DaimlerChrysler
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?