Od 1.srpna se dočká změny také modelová řada Boxster a Boxster S, oba typy dostanou více výkonu a kroutivé síly při nižší spotřebě paliva, to vše se sportovním balíčkem „Chrono“.
2,7 litrový Boxsterův motor nyní vyvine o 5 koní více, dohromady tedy 245k (180kw). Kroutící moment povyrost na 273N.m dostupný od 4.600 ot/min, přičemž spotřeba je o 0,3 l/100km nižší, tedy v průměru 9,3l/100km. Na stovku se dvoumístný roadster dostane za skvělých 6,1s a síla mu dojde až v rychlosti 258km/h.
Silnějšímu agregátu vzrost objem z 3,2 na 3,4 l a vyvine sílu 295 koní a 340N.m, což je o 15k více než u předchůdce. Stovku pokoří za 5,4s a pokračuje ke svému maximu v 272 km/h. Průměrnou spotřebu uvádí výrobce 10,6 l/100km.
Oba motory jsou vybaveny variabilním časováním VarioCam Plus. Boxster i Boxster S mohou být dodány s převodovkou Tiptronic s novou technologií hydrauliky a elektroniky. Chrono balíček zahrnuje krom sportovnějších rysů a doplňků také 19-ti palcová kola, které obouvá i Porsche 911 turbo.
zdroj: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.