Caddy Life Tramper je ideálním vozidlem pro všechny, kteří při cestách oceňují jízdní vlastnosti, pohodlné ovládání a možnost přenocovat kdykoliv a kdekoliv stejně jako velké obytné vozy či přívěsy.
Na dlouhých cestách, pro které je konstruován, pasažéři ocení zejména možnost změnit jej obratem ruky na velmi dobře vybavený kempingový vůz, nabízející komfortní nocleh dvěma osobám. Caddy Life Tramper je postaven na základě modelu Caddy Life, což mu propůjčuje vynikající jízdní dynamiku a snadné ovládání. Na tom má největší zásluhu konstrukce jeho podvozku, využívající modifikované stavební moduly obdobné například s Golfem páté generace nebo Touranem.
Prostorná karoserie nabízí pohodlné cestování až pro pět osob. To však není zdaleka vše. Caddy Life Tramper je také přizpůsoben pro kempování ve volné přírodě, přičemž dokazuje, že při promyšlené koncepci není k pohodlnému přespávání třeba nijak velké auto. K přístupu do zadní části vozu slouží 70 cm široké posuvné dveře, které usnadňují přístup nejen k zadním sedadlům, ale i do "obytného prostoru". Ten lze získat pouhým sklopením opěradel zadních sedadel a odklopením předních opěradel dopředu. Pak už stačí rozbalit lůžkovou plochu, která ve složeném stavu slouží jako víko zavazadlového prostoru, a objeví se pohodlné lůžko rozměru 1,1 x 2 m.
Vzniklou "ložnici" je možné zatemnit svinovacími záclonami kombinovanými s látkovými úložnými kapsami. Osvětlení zajišťují dvě halogenová svítidla v zadním víku a zářivka ve stropě. Aby při tom nečekaně nedošla energie, je akumulátor vozu vybaven ochranou proti úplnému vybití. Romantici milující modré nebe nebo hvězdnou oblohu si mohou na přání objednat elektricky posuvnou a výklopnou skleněnou střechu. Obytný prostor lze rozšířit o vzdušnou předsíňku nebo praktickou kuchyňku připevněním stanu o půdorysu 2,3 x 2 m k vzhůru vyklopeným zadním dveřím. Stan je možné získat jako výbavu na přání stejně jako i skládací stolek a dvě židle.
Zájemci o model Caddy Life Tramper mohou volit ze čtyř pohonných jednotek: dvou zážehových o objemu 1,4 a 1,6 l s výkony 55 kW (75 k) a 75 kW (105 k) a dvou vznětových motorů 1.9 TDI podávajících výkony 55 kW (75 k) resp. 77 kW (105 k).
zdroj: Volkswagen cz
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.