Vršeckého stíhací jízda k osmému místu

ar1, 18. června 2006, 20:44 Google+

Nogaro - neděle: David Vršecký s vozem Buggyra obsadil v pohárovém závodě osmé místo, když startoval až z poslední jedenácté řady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Francie/Nogaro

EP Tahačů - Francie/Nogaro | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

V kvalifikaci ho totiž před nájezdem do posledního kola vyřadila z páté pozice prasklá kardanová hřídel. Jeho německý týmový kolega Körber si stejně jako v sobotu dojel pro stříbrný věnec za svým krajanem Hahnem. Vojtíšek s Renaultem skončil těsně za bodovanými příčkami jedenáctý. V průběžném pořadí je Vršecký pátý, Vojtíšek sedmý a Lacko, který ve Francii nejel, dvanáctý. V polovině šampionátu vede Hahn s desetibodovým náskokem před Körberem.

Zatímco v měřeném tréninku zajel Körber čtvrtý a Vršecký až sedmý čas, oběma se povedl start do kvalifikačního závodu. Körber se okamžitě dostal na třetí a Vršecký na pátou pozici. Také Vojtíšek vystartoval perfektně a z desátého místa na roštu se rychle posunul na sedmé. Těsně za sebou měl ale úřadujícího šampióna Albaceteho ze Španělska, který se také před Vojtíškův Renault zanedlouho dostal. Vpředu se držela vedoucí pětice, které zvolna ujížděl suverénní Hahn. Za ním se však schylovalo k souboji o konečné umístění, jenže v polovině předposledního kola chyboval Körber a nedobrovolně pustil na třetí místo svého krajana Östreicha. Ani Vršeckému, který začal zajíždět lepší časy než trojice před ním, nevyšel plánovaný závěrečný útok. V technické pasáži před nájezdem do posledního kola náhle vybočil z dráhy a zůstal stát u bariéry z pneumatik. Netrvalo dlouho a svým mechanikům do vysílačky hlásil, aby se šli připravit na výměnu prasklé kardanové hřídele. „Je to pech! Konečně jsem cítil, že bych mohl od rána zajet slušnější výsledek, a teď tohle,“ lamentoval Vršecký po odtažení do depa. Jeho výpadek pomohl Vojtíškovi, který si připsal body za sedmé místo.

Hlavní závod opět vyhrál způsobem start - cíl Hahn. Körber se šikovně protáhl po startu na druhé místo a bezpečně odrazil všechny útoky zpočátku dotírajícího Švýcara Bösigera. Těžkou práci měl Vršecký, který se musel na úzké dráze prokousávat přes pomalejší jezdce. V polovině ze 14 kol už byl osmý, víc už si nepolepšil. Jeho další snahu zastavily přehřáté pneumatiky, které na rozpálené dráze okruhu Paula Armagnaca v jihozápadní Francii nevydržely náročnou stíhací jízdu. „Doufám, že jsem si tento víkend vybral smůlu až do konce sezóny,“ svěřil se po dojezdu. „V pátek mi málem shořelo auto, v sobotu jsem měl kvůli Bösigerovi problémy se řízením a dneska mi kolo před cílem rupla kardanka a pak jsem ve stíhačce oddělal gumy. Tohle nepamatuju!“ Vojtíšek si původně dojel pro bod za desáté místo, ale následná desetisekundová penalizace za sražení kuželů, které vymezují v zatáčkách dráhu, ho poslala na nevděčné 11. místo bez bodu.

Další boje o pohárové body uvidí až diváci o posledním prázdninovém víkendu na mosteckém okruhu, neboť červencový závod na Nürburgringu není letos zařazen do šampionátu FIA.
        
Výsledky:

Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:39,487, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -5,096, 3. Östreich (Něm./MB) -5,462, 4.  Körber (Něm./Buggyra) -7,546, 5. Pulič (Chor./MB) -12,072, 6. Albacete (Šp./MAN) -12,461, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,143,  …, 22. Vršecký (ČR/Buggyra) -2 kola.

Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:30,441, 2. Körber -1,515, 3. Bösiger -2,499, 4. Östreich -3,716, 5 Albacete -16,474, 6. Rodrigues J. (Port./MAN) -20,300, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -22,638, 8. Vršecký -33,306, …, 11. Vojtíšek -54,295.

Průběžné pořadí: 1. Hahn 183, 2. Körber 173, 3. Albacete 145, 4. Östreich 139, 5. Vršecký 115, 6. Bösiger 83, 7. Vojtíšek 47, 8. Altenstrasser 39, …, 12. Lacko 31 bodů.

Buggyra IRS

Vytisknout

Diskuze: Vršeckého stíhací jízda k osmému místu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

EP Tahačů - Francie/Nogaro

Körber s Buggyrou druhý, Vršecký pátý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud