Nogaro - neděle: David Vršecký s vozem Buggyra obsadil v pohárovém závodě osmé místo, když startoval až z poslední jedenácté řady.
V kvalifikaci ho totiž před nájezdem do posledního kola vyřadila z páté pozice prasklá kardanová hřídel. Jeho německý týmový kolega Körber si stejně jako v sobotu dojel pro stříbrný věnec za svým krajanem Hahnem. Vojtíšek s Renaultem skončil těsně za bodovanými příčkami jedenáctý. V průběžném pořadí je Vršecký pátý, Vojtíšek sedmý a Lacko, který ve Francii nejel, dvanáctý. V polovině šampionátu vede Hahn s desetibodovým náskokem před Körberem.Zatímco v měřeném tréninku zajel Körber čtvrtý a Vršecký až sedmý čas, oběma se povedl start do kvalifikačního závodu. Körber se okamžitě dostal na třetí a Vršecký na pátou pozici. Také Vojtíšek vystartoval perfektně a z desátého místa na roštu se rychle posunul na sedmé. Těsně za sebou měl ale úřadujícího šampióna Albaceteho ze Španělska, který se také před Vojtíškův Renault zanedlouho dostal. Vpředu se držela vedoucí pětice, které zvolna ujížděl suverénní Hahn. Za ním se však schylovalo k souboji o konečné umístění, jenže v polovině předposledního kola chyboval Körber a nedobrovolně pustil na třetí místo svého krajana Östreicha. Ani Vršeckému, který začal zajíždět lepší časy než trojice před ním, nevyšel plánovaný závěrečný útok. V technické pasáži před nájezdem do posledního kola náhle vybočil z dráhy a zůstal stát u bariéry z pneumatik. Netrvalo dlouho a svým mechanikům do vysílačky hlásil, aby se šli připravit na výměnu prasklé kardanové hřídele. „Je to pech! Konečně jsem cítil, že bych mohl od rána zajet slušnější výsledek, a teď tohle,“ lamentoval Vršecký po odtažení do depa. Jeho výpadek pomohl Vojtíškovi, který si připsal body za sedmé místo.Hlavní závod opět vyhrál způsobem start - cíl Hahn. Körber se šikovně protáhl po startu na druhé místo a bezpečně odrazil všechny útoky zpočátku dotírajícího Švýcara Bösigera. Těžkou práci měl Vršecký, který se musel na úzké dráze prokousávat přes pomalejší jezdce. V polovině ze 14 kol už byl osmý, víc už si nepolepšil. Jeho další snahu zastavily přehřáté pneumatiky, které na rozpálené dráze okruhu Paula Armagnaca v jihozápadní Francii nevydržely náročnou stíhací jízdu. „Doufám, že jsem si tento víkend vybral smůlu až do konce sezóny,“ svěřil se po dojezdu. „V pátek mi málem shořelo auto, v sobotu jsem měl kvůli Bösigerovi problémy se řízením a dneska mi kolo před cílem rupla kardanka a pak jsem ve stíhačce oddělal gumy. Tohle nepamatuju!“ Vojtíšek si původně dojel pro bod za desáté místo, ale následná desetisekundová penalizace za sražení kuželů, které vymezují v zatáčkách dráhu, ho poslala na nevděčné 11. místo bez bodu.Další boje o pohárové body uvidí až diváci o posledním prázdninovém víkendu na mosteckém okruhu, neboť červencový závod na Nürburgringu není letos zařazen do šampionátu FIA. Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:39,487, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -5,096, 3. Östreich (Něm./MB) -5,462, 4. Körber (Něm./Buggyra) -7,546, 5. Pulič (Chor./MB) -12,072, 6. Albacete (Šp./MAN) -12,461, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,143, …, 22. Vršecký (ČR/Buggyra) -2 kola.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:30,441, 2. Körber -1,515, 3. Bösiger -2,499, 4. Östreich -3,716, 5 Albacete -16,474, 6. Rodrigues J. (Port./MAN) -20,300, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -22,638, 8. Vršecký -33,306, …, 11. Vojtíšek -54,295.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 183, 2. Körber 173, 3. Albacete 145, 4. Östreich 139, 5. Vršecký 115, 6. Bösiger 83, 7. Vojtíšek 47, 8. Altenstrasser 39, …, 12. Lacko 31 bodů.Buggyra IRS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.