Nogaro - neděle: David Vršecký s vozem Buggyra obsadil v pohárovém závodě osmé místo, když startoval až z poslední jedenácté řady.
V kvalifikaci ho totiž před nájezdem do posledního kola vyřadila z páté pozice prasklá kardanová hřídel. Jeho německý týmový kolega Körber si stejně jako v sobotu dojel pro stříbrný věnec za svým krajanem Hahnem. Vojtíšek s Renaultem skončil těsně za bodovanými příčkami jedenáctý. V průběžném pořadí je Vršecký pátý, Vojtíšek sedmý a Lacko, který ve Francii nejel, dvanáctý. V polovině šampionátu vede Hahn s desetibodovým náskokem před Körberem.Zatímco v měřeném tréninku zajel Körber čtvrtý a Vršecký až sedmý čas, oběma se povedl start do kvalifikačního závodu. Körber se okamžitě dostal na třetí a Vršecký na pátou pozici. Také Vojtíšek vystartoval perfektně a z desátého místa na roštu se rychle posunul na sedmé. Těsně za sebou měl ale úřadujícího šampióna Albaceteho ze Španělska, který se také před Vojtíškův Renault zanedlouho dostal. Vpředu se držela vedoucí pětice, které zvolna ujížděl suverénní Hahn. Za ním se však schylovalo k souboji o konečné umístění, jenže v polovině předposledního kola chyboval Körber a nedobrovolně pustil na třetí místo svého krajana Östreicha. Ani Vršeckému, který začal zajíždět lepší časy než trojice před ním, nevyšel plánovaný závěrečný útok. V technické pasáži před nájezdem do posledního kola náhle vybočil z dráhy a zůstal stát u bariéry z pneumatik. Netrvalo dlouho a svým mechanikům do vysílačky hlásil, aby se šli připravit na výměnu prasklé kardanové hřídele. „Je to pech! Konečně jsem cítil, že bych mohl od rána zajet slušnější výsledek, a teď tohle,“ lamentoval Vršecký po odtažení do depa. Jeho výpadek pomohl Vojtíškovi, který si připsal body za sedmé místo.Hlavní závod opět vyhrál způsobem start - cíl Hahn. Körber se šikovně protáhl po startu na druhé místo a bezpečně odrazil všechny útoky zpočátku dotírajícího Švýcara Bösigera. Těžkou práci měl Vršecký, který se musel na úzké dráze prokousávat přes pomalejší jezdce. V polovině ze 14 kol už byl osmý, víc už si nepolepšil. Jeho další snahu zastavily přehřáté pneumatiky, které na rozpálené dráze okruhu Paula Armagnaca v jihozápadní Francii nevydržely náročnou stíhací jízdu. „Doufám, že jsem si tento víkend vybral smůlu až do konce sezóny,“ svěřil se po dojezdu. „V pátek mi málem shořelo auto, v sobotu jsem měl kvůli Bösigerovi problémy se řízením a dneska mi kolo před cílem rupla kardanka a pak jsem ve stíhačce oddělal gumy. Tohle nepamatuju!“ Vojtíšek si původně dojel pro bod za desáté místo, ale následná desetisekundová penalizace za sražení kuželů, které vymezují v zatáčkách dráhu, ho poslala na nevděčné 11. místo bez bodu.Další boje o pohárové body uvidí až diváci o posledním prázdninovém víkendu na mosteckém okruhu, neboť červencový závod na Nürburgringu není letos zařazen do šampionátu FIA. Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:39,487, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -5,096, 3. Östreich (Něm./MB) -5,462, 4. Körber (Něm./Buggyra) -7,546, 5. Pulič (Chor./MB) -12,072, 6. Albacete (Šp./MAN) -12,461, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,143, …, 22. Vršecký (ČR/Buggyra) -2 kola.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:30,441, 2. Körber -1,515, 3. Bösiger -2,499, 4. Östreich -3,716, 5 Albacete -16,474, 6. Rodrigues J. (Port./MAN) -20,300, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -22,638, 8. Vršecký -33,306, …, 11. Vojtíšek -54,295.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 183, 2. Körber 173, 3. Albacete 145, 4. Östreich 139, 5. Vršecký 115, 6. Bösiger 83, 7. Vojtíšek 47, 8. Altenstrasser 39, …, 12. Lacko 31 bodů.Buggyra IRS
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.