Vršeckého stíhací jízda k osmému místu

ar1, 18. června 2006, 20:44 Google+

Nogaro - neděle: David Vršecký s vozem Buggyra obsadil v pohárovém závodě osmé místo, když startoval až z poslední jedenácté řady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Francie/Nogaro

EP Tahačů - Francie/Nogaro | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

V kvalifikaci ho totiž před nájezdem do posledního kola vyřadila z páté pozice prasklá kardanová hřídel. Jeho německý týmový kolega Körber si stejně jako v sobotu dojel pro stříbrný věnec za svým krajanem Hahnem. Vojtíšek s Renaultem skončil těsně za bodovanými příčkami jedenáctý. V průběžném pořadí je Vršecký pátý, Vojtíšek sedmý a Lacko, který ve Francii nejel, dvanáctý. V polovině šampionátu vede Hahn s desetibodovým náskokem před Körberem.

Zatímco v měřeném tréninku zajel Körber čtvrtý a Vršecký až sedmý čas, oběma se povedl start do kvalifikačního závodu. Körber se okamžitě dostal na třetí a Vršecký na pátou pozici. Také Vojtíšek vystartoval perfektně a z desátého místa na roštu se rychle posunul na sedmé. Těsně za sebou měl ale úřadujícího šampióna Albaceteho ze Španělska, který se také před Vojtíškův Renault zanedlouho dostal. Vpředu se držela vedoucí pětice, které zvolna ujížděl suverénní Hahn. Za ním se však schylovalo k souboji o konečné umístění, jenže v polovině předposledního kola chyboval Körber a nedobrovolně pustil na třetí místo svého krajana Östreicha. Ani Vršeckému, který začal zajíždět lepší časy než trojice před ním, nevyšel plánovaný závěrečný útok. V technické pasáži před nájezdem do posledního kola náhle vybočil z dráhy a zůstal stát u bariéry z pneumatik. Netrvalo dlouho a svým mechanikům do vysílačky hlásil, aby se šli připravit na výměnu prasklé kardanové hřídele. „Je to pech! Konečně jsem cítil, že bych mohl od rána zajet slušnější výsledek, a teď tohle,“ lamentoval Vršecký po odtažení do depa. Jeho výpadek pomohl Vojtíškovi, který si připsal body za sedmé místo.

Hlavní závod opět vyhrál způsobem start - cíl Hahn. Körber se šikovně protáhl po startu na druhé místo a bezpečně odrazil všechny útoky zpočátku dotírajícího Švýcara Bösigera. Těžkou práci měl Vršecký, který se musel na úzké dráze prokousávat přes pomalejší jezdce. V polovině ze 14 kol už byl osmý, víc už si nepolepšil. Jeho další snahu zastavily přehřáté pneumatiky, které na rozpálené dráze okruhu Paula Armagnaca v jihozápadní Francii nevydržely náročnou stíhací jízdu. „Doufám, že jsem si tento víkend vybral smůlu až do konce sezóny,“ svěřil se po dojezdu. „V pátek mi málem shořelo auto, v sobotu jsem měl kvůli Bösigerovi problémy se řízením a dneska mi kolo před cílem rupla kardanka a pak jsem ve stíhačce oddělal gumy. Tohle nepamatuju!“ Vojtíšek si původně dojel pro bod za desáté místo, ale následná desetisekundová penalizace za sražení kuželů, které vymezují v zatáčkách dráhu, ho poslala na nevděčné 11. místo bez bodu.

Další boje o pohárové body uvidí až diváci o posledním prázdninovém víkendu na mosteckém okruhu, neboť červencový závod na Nürburgringu není letos zařazen do šampionátu FIA.
        
Výsledky:

Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:39,487, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -5,096, 3. Östreich (Něm./MB) -5,462, 4.  Körber (Něm./Buggyra) -7,546, 5. Pulič (Chor./MB) -12,072, 6. Albacete (Šp./MAN) -12,461, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,143,  …, 22. Vršecký (ČR/Buggyra) -2 kola.

Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:30,441, 2. Körber -1,515, 3. Bösiger -2,499, 4. Östreich -3,716, 5 Albacete -16,474, 6. Rodrigues J. (Port./MAN) -20,300, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -22,638, 8. Vršecký -33,306, …, 11. Vojtíšek -54,295.

Průběžné pořadí: 1. Hahn 183, 2. Körber 173, 3. Albacete 145, 4. Östreich 139, 5. Vršecký 115, 6. Bösiger 83, 7. Vojtíšek 47, 8. Altenstrasser 39, …, 12. Lacko 31 bodů.

Buggyra IRS

Vytisknout

Diskuze: Vršeckého stíhací jízda k osmému místu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

EP Tahačů - Francie/Nogaro

Körber s Buggyrou druhý, Vršecký pátý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud