Nogaro - neděle: David Vršecký s vozem Buggyra obsadil v pohárovém závodě osmé místo, když startoval až z poslední jedenácté řady.
V kvalifikaci ho totiž před nájezdem do posledního kola vyřadila z páté pozice prasklá kardanová hřídel. Jeho německý týmový kolega Körber si stejně jako v sobotu dojel pro stříbrný věnec za svým krajanem Hahnem. Vojtíšek s Renaultem skončil těsně za bodovanými příčkami jedenáctý. V průběžném pořadí je Vršecký pátý, Vojtíšek sedmý a Lacko, který ve Francii nejel, dvanáctý. V polovině šampionátu vede Hahn s desetibodovým náskokem před Körberem.Zatímco v měřeném tréninku zajel Körber čtvrtý a Vršecký až sedmý čas, oběma se povedl start do kvalifikačního závodu. Körber se okamžitě dostal na třetí a Vršecký na pátou pozici. Také Vojtíšek vystartoval perfektně a z desátého místa na roštu se rychle posunul na sedmé. Těsně za sebou měl ale úřadujícího šampióna Albaceteho ze Španělska, který se také před Vojtíškův Renault zanedlouho dostal. Vpředu se držela vedoucí pětice, které zvolna ujížděl suverénní Hahn. Za ním se však schylovalo k souboji o konečné umístění, jenže v polovině předposledního kola chyboval Körber a nedobrovolně pustil na třetí místo svého krajana Östreicha. Ani Vršeckému, který začal zajíždět lepší časy než trojice před ním, nevyšel plánovaný závěrečný útok. V technické pasáži před nájezdem do posledního kola náhle vybočil z dráhy a zůstal stát u bariéry z pneumatik. Netrvalo dlouho a svým mechanikům do vysílačky hlásil, aby se šli připravit na výměnu prasklé kardanové hřídele. „Je to pech! Konečně jsem cítil, že bych mohl od rána zajet slušnější výsledek, a teď tohle,“ lamentoval Vršecký po odtažení do depa. Jeho výpadek pomohl Vojtíškovi, který si připsal body za sedmé místo.Hlavní závod opět vyhrál způsobem start - cíl Hahn. Körber se šikovně protáhl po startu na druhé místo a bezpečně odrazil všechny útoky zpočátku dotírajícího Švýcara Bösigera. Těžkou práci měl Vršecký, který se musel na úzké dráze prokousávat přes pomalejší jezdce. V polovině ze 14 kol už byl osmý, víc už si nepolepšil. Jeho další snahu zastavily přehřáté pneumatiky, které na rozpálené dráze okruhu Paula Armagnaca v jihozápadní Francii nevydržely náročnou stíhací jízdu. „Doufám, že jsem si tento víkend vybral smůlu až do konce sezóny,“ svěřil se po dojezdu. „V pátek mi málem shořelo auto, v sobotu jsem měl kvůli Bösigerovi problémy se řízením a dneska mi kolo před cílem rupla kardanka a pak jsem ve stíhačce oddělal gumy. Tohle nepamatuju!“ Vojtíšek si původně dojel pro bod za desáté místo, ale následná desetisekundová penalizace za sražení kuželů, které vymezují v zatáčkách dráhu, ho poslala na nevděčné 11. místo bez bodu.Další boje o pohárové body uvidí až diváci o posledním prázdninovém víkendu na mosteckém okruhu, neboť červencový závod na Nürburgringu není letos zařazen do šampionátu FIA. Výsledky:
Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:39,487, 2. Bösiger (Švýc./MAN) -5,096, 3. Östreich (Něm./MB) -5,462, 4. Körber (Něm./Buggyra) -7,546, 5. Pulič (Chor./MB) -12,072, 6. Albacete (Šp./MAN) -12,461, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,143, …, 22. Vršecký (ČR/Buggyra) -2 kola.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:30,441, 2. Körber -1,515, 3. Bösiger -2,499, 4. Östreich -3,716, 5 Albacete -16,474, 6. Rodrigues J. (Port./MAN) -20,300, 7. Altenstrasser (Rak./MAN) -22,638, 8. Vršecký -33,306, …, 11. Vojtíšek -54,295.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 183, 2. Körber 173, 3. Albacete 145, 4. Östreich 139, 5. Vršecký 115, 6. Bösiger 83, 7. Vojtíšek 47, 8. Altenstrasser 39, …, 12. Lacko 31 bodů.Buggyra IRS
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).