Nogaro - sobota: Němec Körber s vozem Buggyra dojel druhý v pohárové jízdě Evropského poháru tahačů ve francouzském Nogaru.
Jeho týmový kolega Vršecký si připsal body za páté místo. Na poslední - desáté - bodované pozici dojel Vojtíšek s Renaultem. Velice poklidný průběh měl kvalifikační závod. Po startu se ihned ujal vedení Körberův krajan Hahn, který po nejrychlejším času v měřeném tréninku také vyjížděl z nejvýhodnější pozice. Také další pořadí odpovídalo převážně postavení na startovním roštu. Pouze piloti Buggyra týmu David Vršecký a Gerd Körber se prohodili na pátém a šestém místě. Beze změny zůstalo i jedenácté místo z tréninku Františka Vojtíška s Renaultem. Výsledky se nakonec ale přeci jen změnily, když asi po dvou hodinách komisaři FIA diskvalifikovali úřadujícího španělského šampióna Albaceteho ze čtvrtého příčky za neodpovídající technický stav jeho vozu MAN. Za vítěznou trojici Hahn, Östreich, Bösiger se tak posul Körber a na pátou pozici Vršecký. Pro Vojtíška znamenal skok na desáté místo i zisk jednoho pohárového bodu.Hlavní závod začal ulitým startem Němce Östreicha, který ihned dostal penalizaci „STOP and GO“. Dlouho se tak z vedení neradoval, neboť musel na povinnou zastávku v boxech. Smolně začal závod pro Vršeckého, které několikrát nesportovně zablokoval Švýcar Bösiger a náš jezdec se dostal i mimo trať. Cílem prvního kola projížděl až na deváté pozici. Na náročném technickém okruhu se však probíjel vpřed a nakonec se v předposledním kole prodral na páté místo. „Vystartoval jsem dobře, ale Bösiger přede mnou zaspal,“ popisoval Vršecký. „Když jsem ho chtěl objet, tak mi zablokoval cestu. Zkusil jsem to z druhé strany, ale zase mi to zavřel. Po třetím pokusu mě dokonce poslal do trávy a já měl co dělat, abych nenarazil do bariéry. I tak jsem ale poškodil geometrii a nemohl jsem jet naplno. Body za páté místo jsou v tomto případě velice solidní,“ dodal roudnický rodák, který po úvodních jízdách čtvrtého podniku drží pátou příčku průběžného pořadí. Körber ztrácí na vedoucího Hahna dva body. Vojtíšek si opět připsal bodík a je sedmý, i když jeho ztráta na vedoucí pětici je už propastná. Do Nogara nepřijel Lacko, který se zranil při závodech Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a podle týmových internetových stránek není v pořádku ani jeho vůz MAN.V neděli jsou na programu další dvě jízdy o pohárové body.
Výsledky:Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:38,625, 2. Östreich (Něm./MB) -3,342, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -5,948, 4. Körber (Něm./Buggyra) -8,211, 5. Vršecký (ČR/Buggyra -8,676, 6. Altenstrasser (Rak./MAN) -14,203, 7. Pulič (Chor./MB) -15,697, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,905.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:37,537, 2. Körber -5,976, 3. Altenstrasser -10,460, 4. Östreich -12,175, 5. Vršecký -22,364, 6. Albacete (Šp./MAN) -22,889, 7. Rodrigues J. (Port./MAN) -39,601, … , 10. Vojtíšek -51,027.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 153, 2. Körber 151, 3. Albacete 132, 4. Östreich 121, 5. Vršecký 112, 6. Bösiger 62, 7. Vojtíšek 43, 8. Altenstrasser 34, 9. Lacko 31, 10. Pulič 30 bodů.Buggyra IRS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.