Nogaro - sobota: Němec Körber s vozem Buggyra dojel druhý v pohárové jízdě Evropského poháru tahačů ve francouzském Nogaru.
Jeho týmový kolega Vršecký si připsal body za páté místo. Na poslední - desáté - bodované pozici dojel Vojtíšek s Renaultem. Velice poklidný průběh měl kvalifikační závod. Po startu se ihned ujal vedení Körberův krajan Hahn, který po nejrychlejším času v měřeném tréninku také vyjížděl z nejvýhodnější pozice. Také další pořadí odpovídalo převážně postavení na startovním roštu. Pouze piloti Buggyra týmu David Vršecký a Gerd Körber se prohodili na pátém a šestém místě. Beze změny zůstalo i jedenácté místo z tréninku Františka Vojtíška s Renaultem. Výsledky se nakonec ale přeci jen změnily, když asi po dvou hodinách komisaři FIA diskvalifikovali úřadujícího španělského šampióna Albaceteho ze čtvrtého příčky za neodpovídající technický stav jeho vozu MAN. Za vítěznou trojici Hahn, Östreich, Bösiger se tak posul Körber a na pátou pozici Vršecký. Pro Vojtíška znamenal skok na desáté místo i zisk jednoho pohárového bodu.Hlavní závod začal ulitým startem Němce Östreicha, který ihned dostal penalizaci „STOP and GO“. Dlouho se tak z vedení neradoval, neboť musel na povinnou zastávku v boxech. Smolně začal závod pro Vršeckého, které několikrát nesportovně zablokoval Švýcar Bösiger a náš jezdec se dostal i mimo trať. Cílem prvního kola projížděl až na deváté pozici. Na náročném technickém okruhu se však probíjel vpřed a nakonec se v předposledním kole prodral na páté místo. „Vystartoval jsem dobře, ale Bösiger přede mnou zaspal,“ popisoval Vršecký. „Když jsem ho chtěl objet, tak mi zablokoval cestu. Zkusil jsem to z druhé strany, ale zase mi to zavřel. Po třetím pokusu mě dokonce poslal do trávy a já měl co dělat, abych nenarazil do bariéry. I tak jsem ale poškodil geometrii a nemohl jsem jet naplno. Body za páté místo jsou v tomto případě velice solidní,“ dodal roudnický rodák, který po úvodních jízdách čtvrtého podniku drží pátou příčku průběžného pořadí. Körber ztrácí na vedoucího Hahna dva body. Vojtíšek si opět připsal bodík a je sedmý, i když jeho ztráta na vedoucí pětici je už propastná. Do Nogara nepřijel Lacko, který se zranil při závodech Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a podle týmových internetových stránek není v pořádku ani jeho vůz MAN.V neděli jsou na programu další dvě jízdy o pohárové body.
Výsledky:Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:38,625, 2. Östreich (Něm./MB) -3,342, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -5,948, 4. Körber (Něm./Buggyra) -8,211, 5. Vršecký (ČR/Buggyra -8,676, 6. Altenstrasser (Rak./MAN) -14,203, 7. Pulič (Chor./MB) -15,697, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,905.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:37,537, 2. Körber -5,976, 3. Altenstrasser -10,460, 4. Östreich -12,175, 5. Vršecký -22,364, 6. Albacete (Šp./MAN) -22,889, 7. Rodrigues J. (Port./MAN) -39,601, … , 10. Vojtíšek -51,027.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 153, 2. Körber 151, 3. Albacete 132, 4. Östreich 121, 5. Vršecký 112, 6. Bösiger 62, 7. Vojtíšek 43, 8. Altenstrasser 34, 9. Lacko 31, 10. Pulič 30 bodů.Buggyra IRS
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.