Nogaro - sobota: Němec Körber s vozem Buggyra dojel druhý v pohárové jízdě Evropského poháru tahačů ve francouzském Nogaru.
Jeho týmový kolega Vršecký si připsal body za páté místo. Na poslední - desáté - bodované pozici dojel Vojtíšek s Renaultem. Velice poklidný průběh měl kvalifikační závod. Po startu se ihned ujal vedení Körberův krajan Hahn, který po nejrychlejším času v měřeném tréninku také vyjížděl z nejvýhodnější pozice. Také další pořadí odpovídalo převážně postavení na startovním roštu. Pouze piloti Buggyra týmu David Vršecký a Gerd Körber se prohodili na pátém a šestém místě. Beze změny zůstalo i jedenácté místo z tréninku Františka Vojtíška s Renaultem. Výsledky se nakonec ale přeci jen změnily, když asi po dvou hodinách komisaři FIA diskvalifikovali úřadujícího španělského šampióna Albaceteho ze čtvrtého příčky za neodpovídající technický stav jeho vozu MAN. Za vítěznou trojici Hahn, Östreich, Bösiger se tak posul Körber a na pátou pozici Vršecký. Pro Vojtíška znamenal skok na desáté místo i zisk jednoho pohárového bodu.Hlavní závod začal ulitým startem Němce Östreicha, který ihned dostal penalizaci „STOP and GO“. Dlouho se tak z vedení neradoval, neboť musel na povinnou zastávku v boxech. Smolně začal závod pro Vršeckého, které několikrát nesportovně zablokoval Švýcar Bösiger a náš jezdec se dostal i mimo trať. Cílem prvního kola projížděl až na deváté pozici. Na náročném technickém okruhu se však probíjel vpřed a nakonec se v předposledním kole prodral na páté místo. „Vystartoval jsem dobře, ale Bösiger přede mnou zaspal,“ popisoval Vršecký. „Když jsem ho chtěl objet, tak mi zablokoval cestu. Zkusil jsem to z druhé strany, ale zase mi to zavřel. Po třetím pokusu mě dokonce poslal do trávy a já měl co dělat, abych nenarazil do bariéry. I tak jsem ale poškodil geometrii a nemohl jsem jet naplno. Body za páté místo jsou v tomto případě velice solidní,“ dodal roudnický rodák, který po úvodních jízdách čtvrtého podniku drží pátou příčku průběžného pořadí. Körber ztrácí na vedoucího Hahna dva body. Vojtíšek si opět připsal bodík a je sedmý, i když jeho ztráta na vedoucí pětici je už propastná. Do Nogara nepřijel Lacko, který se zranil při závodech Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a podle týmových internetových stránek není v pořádku ani jeho vůz MAN.V neděli jsou na programu další dvě jízdy o pohárové body.
Výsledky:Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:38,625, 2. Östreich (Něm./MB) -3,342, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -5,948, 4. Körber (Něm./Buggyra) -8,211, 5. Vršecký (ČR/Buggyra -8,676, 6. Altenstrasser (Rak./MAN) -14,203, 7. Pulič (Chor./MB) -15,697, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,905.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:37,537, 2. Körber -5,976, 3. Altenstrasser -10,460, 4. Östreich -12,175, 5. Vršecký -22,364, 6. Albacete (Šp./MAN) -22,889, 7. Rodrigues J. (Port./MAN) -39,601, … , 10. Vojtíšek -51,027.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 153, 2. Körber 151, 3. Albacete 132, 4. Östreich 121, 5. Vršecký 112, 6. Bösiger 62, 7. Vojtíšek 43, 8. Altenstrasser 34, 9. Lacko 31, 10. Pulič 30 bodů.Buggyra IRS
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).