Nogaro - sobota: Němec Körber s vozem Buggyra dojel druhý v pohárové jízdě Evropského poháru tahačů ve francouzském Nogaru.
Jeho týmový kolega Vršecký si připsal body za páté místo. Na poslední - desáté - bodované pozici dojel Vojtíšek s Renaultem. Velice poklidný průběh měl kvalifikační závod. Po startu se ihned ujal vedení Körberův krajan Hahn, který po nejrychlejším času v měřeném tréninku také vyjížděl z nejvýhodnější pozice. Také další pořadí odpovídalo převážně postavení na startovním roštu. Pouze piloti Buggyra týmu David Vršecký a Gerd Körber se prohodili na pátém a šestém místě. Beze změny zůstalo i jedenácté místo z tréninku Františka Vojtíška s Renaultem. Výsledky se nakonec ale přeci jen změnily, když asi po dvou hodinách komisaři FIA diskvalifikovali úřadujícího španělského šampióna Albaceteho ze čtvrtého příčky za neodpovídající technický stav jeho vozu MAN. Za vítěznou trojici Hahn, Östreich, Bösiger se tak posul Körber a na pátou pozici Vršecký. Pro Vojtíška znamenal skok na desáté místo i zisk jednoho pohárového bodu.Hlavní závod začal ulitým startem Němce Östreicha, který ihned dostal penalizaci „STOP and GO“. Dlouho se tak z vedení neradoval, neboť musel na povinnou zastávku v boxech. Smolně začal závod pro Vršeckého, které několikrát nesportovně zablokoval Švýcar Bösiger a náš jezdec se dostal i mimo trať. Cílem prvního kola projížděl až na deváté pozici. Na náročném technickém okruhu se však probíjel vpřed a nakonec se v předposledním kole prodral na páté místo. „Vystartoval jsem dobře, ale Bösiger přede mnou zaspal,“ popisoval Vršecký. „Když jsem ho chtěl objet, tak mi zablokoval cestu. Zkusil jsem to z druhé strany, ale zase mi to zavřel. Po třetím pokusu mě dokonce poslal do trávy a já měl co dělat, abych nenarazil do bariéry. I tak jsem ale poškodil geometrii a nemohl jsem jet naplno. Body za páté místo jsou v tomto případě velice solidní,“ dodal roudnický rodák, který po úvodních jízdách čtvrtého podniku drží pátou příčku průběžného pořadí. Körber ztrácí na vedoucího Hahna dva body. Vojtíšek si opět připsal bodík a je sedmý, i když jeho ztráta na vedoucí pětici je už propastná. Do Nogara nepřijel Lacko, který se zranil při závodech Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup a podle týmových internetových stránek není v pořádku ani jeho vůz MAN.V neděli jsou na programu další dvě jízdy o pohárové body.
Výsledky:Kvalifikační jízda (8 kol): 1. Hahn (Něm./MB) 15:38,625, 2. Östreich (Něm./MB) -3,342, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -5,948, 4. Körber (Něm./Buggyra) -8,211, 5. Vršecký (ČR/Buggyra -8,676, 6. Altenstrasser (Rak./MAN) -14,203, 7. Pulič (Chor./MB) -15,697, …, 10. Vojtíšek (ČR/Renault) -28,905.
Pohárový závod (14 kol): 1. Hahn 27:37,537, 2. Körber -5,976, 3. Altenstrasser -10,460, 4. Östreich -12,175, 5. Vršecký -22,364, 6. Albacete (Šp./MAN) -22,889, 7. Rodrigues J. (Port./MAN) -39,601, … , 10. Vojtíšek -51,027.
Průběžné pořadí: 1. Hahn 153, 2. Körber 151, 3. Albacete 132, 4. Östreich 121, 5. Vršecký 112, 6. Bösiger 62, 7. Vojtíšek 43, 8. Altenstrasser 34, 9. Lacko 31, 10. Pulič 30 bodů.Buggyra IRS
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.