Nejvýkonnější agregát automobilky Bmw - 10-ti válcový 5,0 litr, který trůní v modelech M5 a M6 je pro většinu z nás se svými 507 koňmi zcela dostačujícím výkonem, úpravci Hartge to ovšem nestačilo!
Německý úpravce zaměřující se na značku Bmw se snažil poskytnout svým zákazníkům ještě více síly a individuality. Výsledkem modifikace řídící jednotky a výfukového potrubí je 400kw / 544k a 555N.m kroutícího momentu, což bohatě stačí na pokoření 300km/h rychlosti. Testovaný vůz dosáhl dokonce 320 km/h. K vyšší stabilitě se přitvrdilo také na podvozku a M5 i M6 teď sedí o 30mm níže k zemi.
Oba vozy doplňuje nový přední spoiler, v zádi pak dominují nerezové koncovky výfuku. Hartge dodává k vozu kola o velikosti 20“ nebo 21“ palců s pneumatiky 255/30 na přední nápravě a 295/25 na zadní. V interiéru pak nalezneme vyhřívaný kožený volant, hliníkové pedály či ruční brzdu a spoustu dalších doplňků a emblemů Hartge.
zdroj: Hartge
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.