Nejvýkonnější agregát automobilky Bmw - 10-ti válcový 5,0 litr, který trůní v modelech M5 a M6 je pro většinu z nás se svými 507 koňmi zcela dostačujícím výkonem, úpravci Hartge to ovšem nestačilo!
Německý úpravce zaměřující se na značku Bmw se snažil poskytnout svým zákazníkům ještě více síly a individuality. Výsledkem modifikace řídící jednotky a výfukového potrubí je 400kw / 544k a 555N.m kroutícího momentu, což bohatě stačí na pokoření 300km/h rychlosti. Testovaný vůz dosáhl dokonce 320 km/h. K vyšší stabilitě se přitvrdilo také na podvozku a M5 i M6 teď sedí o 30mm níže k zemi.
Oba vozy doplňuje nový přední spoiler, v zádi pak dominují nerezové koncovky výfuku. Hartge dodává k vozu kola o velikosti 20“ nebo 21“ palců s pneumatiky 255/30 na přední nápravě a 295/25 na zadní. V interiéru pak nalezneme vyhřívaný kožený volant, hliníkové pedály či ruční brzdu a spoustu dalších doplňků a emblemů Hartge.
zdroj: Hartge
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.