"Festival rychlosti“ jak je přezdívána motorshow na závodní trati v anglickém Goodwoodu bude letos zdobit také Peugeotův koncepční model 907 kupé.
Dvoumístný sporťák jehož konstrukci tvoří karbonový skelet je vybaven nejmodernější technikou a hladkým designem, kterým bude automobilka směřovat. Prosklená střecha s dlouhým čelním sklem poskytne posádce maximální výhled a zároveň luxus a prostor. Pod dlouhou kapotou se ukrývá 12-ti válcový 6,0 litr o výkon 500 koní. Zadní výsuvné křidélko pomáhá ve vysokých rychlostech přítlakem, po zastavení ze automaticky zasune tak aby navazoval na křivky vozu. Koncovky výfuku jsou vyústěny v prazích. Dominanci kupé podtrhují velká litá kola o velikosti 18-ti palců a pneu 275/40 na zadní nápravě.
zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.