Výkon, jízdní dynamika a lehká konstrukce jsou hlavními krédy speciální série mercedesu SLK 55 AMG. Dvousedadlový vůz bez střechy se 400k V8 motorem vám poskytne jedinečné jízdní zážitky.
5,5 litrový osmi-válcový agregát posílil na 294kw /400k a 520 N.m kroutícího momentu. AMG použil sportovní vzduchový filtr s výfukovým potrubím to přineslo okamžitou odezvu na plynový pedál. Uhlíko-vláknová střecha podstatně snížila hmotnost (1495kg) a těžiště vozidla. Poměr výkon/hmotnost se dostal na hodnotu 4,3kg/k, oproti sériové verzi 3,7kg/k. Zrychleni z 0 na 100km/h zvládne za 4,5 vteřiny a po 15,5s už atakuje rychlost 200km/h což je o 2vteřiny rychleji než sériová verze.
O přenos síly se postará Speedshift 7G-tronic s možností řazení pádly pod volantem. AMG vylail i podvozek, ten se dá plynule nastavit dle stylu jízdy a povrchu, včetně okruhového módu. Speciální edice obouvá ultra lehká slitinová kola AMG 19“ s pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a 236/30 ZR19 vzadu. Brzdy doznaly změn na velikosti, Mercedes nyní hravě zabrzdí i opakovaně z vysokých rychlostí.
Interiér je kapitola sama pro sebe, AMG působí na závodním trhu již 40 let a jeho bohaté zkušenosti předvedl na speciálních sklápěcích anatomických sedačkách v černém perlovém sametu se stříbrným logem AMG, volant je v kombinaci kůže a alcantary. Mercedes SLK 55 AMG je vhodný jak pro denní jízdu, tak závodní účely, to vše s maximální kvalitou, bezpečností a prvotřídními službami značky. První modely se objeví v prodeji začátkem července. Cena pro Německý trh je v přepočtu 3 miliony korun.
zdroj: Daimler chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.