Novinkou pod kapotou poslední modelové řady Peugeotu 407 je 2,2 litrový turbodiesel HDi, poprvé je zde použita dvojice turbodmychadel pro čtyř-válcový motor.
2,2 litrová jednotka využívá pro spodní rozsah otáček větší turbo a vyznačuje se kroutícím momentem 370N.m již v 1500 ot/min.! Druhé menší turbo se připojí až od hranice 2700 ot/min. Maximální výkon potom disponuje hodnotou 125kw/170 koní při 4000 ot/min.
Nové HDi bude k dispozici u sedanu i u verze SW, oba modely rozhýbe na stokiletrovou rychlost za 8,7 vteřiny a dokáže upalovat rychlostí až 223 km/h. Samozřejmostí je filtr pevných částic. Spotřebu udává výrobce přijatelných 6,1 l/100km kombinovaně. Cena u nás nebyla zatím stanovena.
zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.