Novinkou pod kapotou poslední modelové řady Peugeotu 407 je 2,2 litrový turbodiesel HDi, poprvé je zde použita dvojice turbodmychadel pro čtyř-válcový motor.
2,2 litrová jednotka využívá pro spodní rozsah otáček větší turbo a vyznačuje se kroutícím momentem 370N.m již v 1500 ot/min.! Druhé menší turbo se připojí až od hranice 2700 ot/min. Maximální výkon potom disponuje hodnotou 125kw/170 koní při 4000 ot/min.
Nové HDi bude k dispozici u sedanu i u verze SW, oba modely rozhýbe na stokiletrovou rychlost za 8,7 vteřiny a dokáže upalovat rychlostí až 223 km/h. Samozřejmostí je filtr pevných částic. Spotřebu udává výrobce přijatelných 6,1 l/100km kombinovaně. Cena u nás nebyla zatím stanovena.
zdroj: Peugeot
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?