Nová pohonná jednotka pod kapotou modelů Audi nahradí původní 4,2 V8. Inovovaný osmiválcový agregát má stejný obsah, ovšem technické parametry jsou zase o krok dále.
Stejně jako přicházející model Allroad s 4,2 litrovým V8 se dočkaly verze A6 a A8 nové generace motoru FSi, výkon se vyšplhal z původních 330 koní na 345koní. A6 nyní s přehledem pokoří stovku za 5,9 vteřiny, modelu A8 to trvá o 0,3 vteřiny déle, oběma dohází síly v rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne omezovač.
4,2 V8 s technologií FSi využívá moderní přímé vstřikování paliva, to přineslo vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, ale také vyhovuje přísným emisním limitům. V prodeji se objeví v nejbližší době, samozřejmostí je i možnost verze Quattro s pohonem všech kol.
zdroj: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.