Nová pohonná jednotka pod kapotou modelů Audi nahradí původní 4,2 V8. Inovovaný osmiválcový agregát má stejný obsah, ovšem technické parametry jsou zase o krok dále.
Stejně jako přicházející model Allroad s 4,2 litrovým V8 se dočkaly verze A6 a A8 nové generace motoru FSi, výkon se vyšplhal z původních 330 koní na 345koní. A6 nyní s přehledem pokoří stovku za 5,9 vteřiny, modelu A8 to trvá o 0,3 vteřiny déle, oběma dohází síly v rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne omezovač.
4,2 V8 s technologií FSi využívá moderní přímé vstřikování paliva, to přineslo vyšší výkon, nižší spotřebu paliva, ale také vyhovuje přísným emisním limitům. V prodeji se objeví v nejbližší době, samozřejmostí je i možnost verze Quattro s pohonem všech kol.
zdroj: Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.