Dunlop a Jaguar: spolupráce obnovena

ar1, 7. června 2006, 16:49 Google+

Dunlop se stal jediným dodavatelem na míru vyrobených 19- a 20- palcových pneumatik pro nový Jaguar XK Coupe a Convertible.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XK

XK | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Čímž byla obnovena spolupráce mezi tímto renomovaným výrobcem pneumatik a výrobcem automobilů Jaguar.

Partnerství pneumatik Dunlop a automobilů Jaguar zahrnuje mnoho významných historických úspěchů. Spolu dosáhli šesti vítězství v Le Mans, počínaje rokem 1951, kdy jako první dojel Jaguar XK120C. Poté následovala éra legendárního modelu D-Type a poslední společné vítězství získali v roce 1988 s Jaguarem XJR-9LM.
 
Dunlop i nadále udává krok ve světě závodů sportovních vozů. Pneumatiky Dunlop navrhované, vyvíjené a vyráběné ve Fort Dunlop v Birminghamu jsou v současnosti používány v Le Mans Endurance Series. Z té samé továrny také putují přímo do továrny v Castle Bromwich, kde probíhá výroba nového Jaguaru XK.

Společnosti Jaguar a Dunlop dva roky společně pracovaly na jemném doladění těchto speciálních pneumatik, které poskytují dokonalou ovladatelnost, reakci na řízení a přilnavost požadovanou konstruktéry i zákazníky Jaguaru.

Nový model XK s dvacetipalcovými ráfky je vybaven pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 255/35 R 20 vpředu a 285/30 R 20 vzadu. Na pneumatikách Sport Maxx byla použita sofistikovaná technologie dezénu MRT (Multi Radius Tread). Tato technologie umožňuje velmi přesně vypočítat plochu běhounu pneumatiky, což vede k rovnoměrnějšímu rozložení tlaku v místě styku s vozovkou a  udržuje delší styk větší části pneumatiky s vozovkou v různých jízdních režimech.

Větší kontaktní plocha napomáhá lepší ovladatelnosti za sucha. Vylepšené rozložení tlaku ve styčné ploše usnadňuje přechod z přímého směru jízdy do nasazení oblouku. Přednosti MRT nejvíce vyniknou především v extrémních podmínkách při zatáčení a ve vysokých rychlostech. Obrázek znázorňuje kontaktní plochu pneumatiky Sport Maxx s technologií MRT v porovnání s tradiční pneumatikou.

         

Jaguar XK s devatenáctipalcovými ráfky je vybaven pneumatikami Dunlop SP Sport 01. Jedná se o pneumatiky s asymetrickým dezénem - na rozdíl od pneumatik Sport Maxx, které mají směrový dezén. Jaguar si tyto pneumatiky zvolil kvůli jejich kombinaci výkonnosti, ovladatelnosti a komfortu. V tomto případě jsou použity pneumatiky o rozměru 245/40 R 19 vpředu a 275/30 R 19 vzadu.

Pneumatiky Dunlop speciálně vyvinuté pro potřeby Jaguaru se odlišují malým písmenem "j" na bočnici pneumatiky.

Propracovanost je klíčovým znakem nového Jaguaru XK a pneumatiky Sport Maxx a SP Sport 01 nabízejí dezén se směrově posunutými variacemi, které redukují hlučnost. Pět bloků s různou délkou přichází do styku s vozovkou v nepravidelných intervalech, čímž se snižuje hlučnost a zvyšuje jízdní komfort. 

Benjamin Willot, ředitel prodeje a marketingu první výbavy Dunlop pro Evropu, Střední východ a Afriku, dodává: "Jsme rádi, že jsme se stali klíčovým partnerem a jediným dodavatelem 19- a 20palcových pneumatik pro nový sportovní model Jaguaru. Pro Jaguar je model XK důležitý, obnovuje se jím dlouhodobá a úspěšná spolupráce dvou velkých značek. Konstruktéři pneumatik Dunlop a Jaguaru úzce spolupracovali na jemném doladění obou typů pneumatik podle specifických požadavků nového Jaguaru XK. Výsledkem tohoto technického partnerství je jedinečná úroveň propracovanosti záběrových vlastností a ovladatelnosti."

Dunlop

Vytisknout

Diskuze: Dunlop a Jaguar: spolupráce obnovena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Den Elit Caffe Latte

Elit den na Masarykově okruhu v Brně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud