Dunlop se stal jediným dodavatelem na míru vyrobených 19- a 20- palcových pneumatik pro nový Jaguar XK Coupe a Convertible.
Čímž byla obnovena spolupráce mezi tímto renomovaným výrobcem pneumatik a výrobcem automobilů Jaguar.Partnerství pneumatik Dunlop a automobilů Jaguar zahrnuje mnoho významných historických úspěchů. Spolu dosáhli šesti vítězství v Le Mans, počínaje rokem 1951, kdy jako první dojel Jaguar XK120C. Poté následovala éra legendárního modelu D-Type a poslední společné vítězství získali v roce 1988 s Jaguarem XJR-9LM. Dunlop i nadále udává krok ve světě závodů sportovních vozů. Pneumatiky Dunlop navrhované, vyvíjené a vyráběné ve Fort Dunlop v Birminghamu jsou v současnosti používány v Le Mans Endurance Series. Z té samé továrny také putují přímo do továrny v Castle Bromwich, kde probíhá výroba nového Jaguaru XK.
Společnosti Jaguar a Dunlop dva roky společně pracovaly na jemném doladění těchto speciálních pneumatik, které poskytují dokonalou ovladatelnost, reakci na řízení a přilnavost požadovanou konstruktéry i zákazníky Jaguaru.
Nový model XK s dvacetipalcovými ráfky je vybaven pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 255/35 R 20 vpředu a 285/30 R 20 vzadu. Na pneumatikách Sport Maxx byla použita sofistikovaná technologie dezénu MRT (Multi Radius Tread). Tato technologie umožňuje velmi přesně vypočítat plochu běhounu pneumatiky, což vede k rovnoměrnějšímu rozložení tlaku v místě styku s vozovkou a udržuje delší styk větší části pneumatiky s vozovkou v různých jízdních režimech.
Větší kontaktní plocha napomáhá lepší ovladatelnosti za sucha. Vylepšené rozložení tlaku ve styčné ploše usnadňuje přechod z přímého směru jízdy do nasazení oblouku. Přednosti MRT nejvíce vyniknou především v extrémních podmínkách při zatáčení a ve vysokých rychlostech. Obrázek znázorňuje kontaktní plochu pneumatiky Sport Maxx s technologií MRT v porovnání s tradiční pneumatikou.
Jaguar XK s devatenáctipalcovými ráfky je vybaven pneumatikami Dunlop SP Sport 01. Jedná se o pneumatiky s asymetrickým dezénem - na rozdíl od pneumatik Sport Maxx, které mají směrový dezén. Jaguar si tyto pneumatiky zvolil kvůli jejich kombinaci výkonnosti, ovladatelnosti a komfortu. V tomto případě jsou použity pneumatiky o rozměru 245/40 R 19 vpředu a 275/30 R 19 vzadu.
Pneumatiky Dunlop speciálně vyvinuté pro potřeby Jaguaru se odlišují malým písmenem "j" na bočnici pneumatiky.
Propracovanost je klíčovým znakem nového Jaguaru XK a pneumatiky Sport Maxx a SP Sport 01 nabízejí dezén se směrově posunutými variacemi, které redukují hlučnost. Pět bloků s různou délkou přichází do styku s vozovkou v nepravidelných intervalech, čímž se snižuje hlučnost a zvyšuje jízdní komfort.
Benjamin Willot, ředitel prodeje a marketingu první výbavy Dunlop pro Evropu, Střední východ a Afriku, dodává: "Jsme rádi, že jsme se stali klíčovým partnerem a jediným dodavatelem 19- a 20palcových pneumatik pro nový sportovní model Jaguaru. Pro Jaguar je model XK důležitý, obnovuje se jím dlouhodobá a úspěšná spolupráce dvou velkých značek. Konstruktéři pneumatik Dunlop a Jaguaru úzce spolupracovali na jemném doladění obou typů pneumatik podle specifických požadavků nového Jaguaru XK. Výsledkem tohoto technického partnerství je jedinečná úroveň propracovanosti záběrových vlastností a ovladatelnosti." Dunlop
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.