Škoda Auto v těchto dnech začala nabízet modely Fabia, Octavia a Octavia Tour v modernizovaném provedení modelového roku 2007.
Dochází tak k některým technickým změnám a k zavedení nových prvků výbav. Všechny modely Fabia jsou nyní sériově vybaveny protiblokovacím brzdovým systém ABS spolu s MSR (regulace brzdného momentu motoru) a mechanickým brzdovým asistentem Dual Rate. V modelovém roce 2007 se také mění paleta barevných odstínů. Metalické barvy béžová Cappuccino a šedá Anthracite nahradí dosavadní béžovou Sahara a šedou Graphite. Místo žluté Lemon si zákazníci nově mohou modely Fabia objednat ve speciálním žlutém odstínu Sprint. V nabídce pohonných jednotek pro modely Fabia Combia a Fabia Sedan nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW.
Významnou novinkou u vozů Škoda Octavia je automatická aktivace varovných světel při prudkém brzdění. Tento systém aktivuje při tzv. panickém brzdění výstražná světla, a upozorní tak ostatní řidiče na hrozící nebezpečí. Novinkou jsou také dvojité sluneční clony, které lze rozdělit na dvě části nebo označení zapnutí tempomatu skrze rozsvícenou kontrolku v prostoru analogového rychloměru. V případě, že je vůz vybaven palubním počítačem s velkým bodovým displejem Maxi-DOT, lze individuálně volit následující nastavení – odemykání jednotlivých dveří a automatické zamykání, akustickou signalizaci aktivace varovného zařízení proti krádeži, komfortní ovládání pouze okna řidiče nebo všech oken, elektrické ovládání separátně levého a pravého vnějšího zpětného zrcátka a také automatické zavření střešního okna při dešti. Nabídka mimořádných výbav se rozšiřuje dále také o vyhřívání zadních sedadel.
Od modelového roku 2007 je kazetová mechanika v autorádiu Melody nahrazena přehrávačem CD a autorádio Stream umožňuje nově kromě přehrávání klasických hudebních CD přehrávat také CD s hudbou ve formátu MP3. Mezi praktické novinky patří zdířka pro připojení audiosignálu umístěná v Jumbo boxu, která umožňuje připojení externího zdroje zvuku (např. iPOD nebo jiný přehrávač MP3).
Pro modely Octavia lze nyní objednávat 17“ kola Pegasus i samostatně se standardním podvozkem pro výbavové verze Ambiente a Elegance (doposud výhradně spolu se sportovně upraveným podvozkem). V nabídce pohonných jednotek pro modely Octavia a Octavia Combi nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW. Motor 1,9 TDI PD/77 kW lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Škoda Octavia Combi 4x4 je od modelového roku 2007 dostupná ve dvou stupních výbavy, a sice základním 4x4 a vyšším 4x4 Elegance. Ta standardně obsahuje navíc tyto prvky výbavy: hliníková kola Helios, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelná obě přední sedadla s bederními opěrkami, schránka pod sedadlem spolujezdce, dvouzónová klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken vzadu, Jumbo box (s nastavitelnou loketní opěrou vpředu), další 4 reproduktory vzadu, schránka na brýle, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, tempovat a sklopná loketní opěra mezi zadními sedadly. Motor 1,9 TDI PD/77 kW pro model Octavia Combi 4x4 lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Novinky připravené v modelovém roce 2007 pro vozy Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS se týkají především vnějšího designu. Jsou to nové vnější barvy – žlutá Sprint a bílá Candy a červené lakování brzdových třmenů kotoučových brzd. Standardním prvkem výbavy jsou nyní tónovaná skla vnějších zpětných zrcátek.
Novinkou v modelové řadě Octavia Tour je inovované autorádio Symphony s možností přehrávat klasická hudební CD včetně kompaktních disků s hudbou ve formátu MP3.
Nabídka barev pro modelovou řadu Octavia (včetně modelu Octavia Tour) se rozšiřuje o metalické barvy béžovou Cappuccino a šedou Antracite, které nahrazují béžovou Sahara a šedou Graphite. Všechny modely Fabia jsou nyní sériově vybaveny protiblokovacím brzdovým systém ABS spolu s MSR (regulace brzdného momentu motoru) a mechanickým brzdovým asistentem Dual Rate. V modelovém roce 2007 se také mění paleta barevných odstínů. Metalické barvy béžová Cappuccino a šedá Anthracite nahradí dosavadní béžovou Sahara a šedou Graphite. Místo žluté Lemon si zákazníci nově mohou modely Fabia objednat ve speciálním žlutém odstínu Sprint. V nabídce pohonných jednotek pro modely Fabia Combia a Fabia Sedan nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW.
Významnou novinkou u vozů Škoda Octavia je automatická aktivace varovných světel při prudkém brzdění. Tento systém aktivuje při tzv. panickém brzdění výstražná světla, a upozorní tak ostatní řidiče na hrozící nebezpečí. Novinkou jsou také dvojité sluneční clony, které lze rozdělit na dvě části nebo označení zapnutí tempomatu skrze rozsvícenou kontrolku v prostoru analogového rychloměru. V případě, že je vůz vybaven palubním počítačem s velkým bodovým displejem Maxi-DOT, lze individuálně volit následující nastavení – odemykání jednotlivých dveří a automatické zamykání, akustickou signalizaci aktivace varovného zařízení proti krádeži, komfortní ovládání pouze okna řidiče nebo všech oken, elektrické ovládání separátně levého a pravého vnějšího zpětného zrcátka a také automatické zavření střešního okna při dešti. Nabídka mimořádných výbav se rozšiřuje dále také o vyhřívání zadních sedadel.
Od modelového roku 2007 je kazetová mechanika v autorádiu Melody nahrazena přehrávačem CD a autorádio Stream umožňuje nově kromě přehrávání klasických hudebních CD přehrávat také CD s hudbou ve formátu MP3. Mezi praktické novinky patří zdířka pro připojení audiosignálu umístěná v Jumbo boxu, která umožňuje připojení externího zdroje zvuku (např. iPOD nebo jiný přehrávač MP3).
Pro modely Octavia lze nyní objednávat 17“ kola Pegasus i samostatně se standardním podvozkem pro výbavové verze Ambiente a Elegance (doposud výhradně spolu se sportovně upraveným podvozkem). V nabídce pohonných jednotek pro modely Octavia a Octavia Combi nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW. Motor 1,9 TDI PD/77 kW lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Škoda Octavia Combi 4x4 je od modelového roku 2007 dostupná ve dvou stupních výbavy, a sice základním 4x4 a vyšším 4x4 Elegance. Ta standardně obsahuje navíc tyto prvky výbavy: hliníková kola Helios, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelná obě přední sedadla s bederními opěrkami, schránka pod sedadlem spolujezdce, dvouzónová klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken vzadu, Jumbo box (s nastavitelnou loketní opěrou vpředu), další 4 reproduktory vzadu, schránka na brýle, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, tempovat a sklopná loketní opěra mezi zadními sedadly. Motor 1,9 TDI PD/77 kW pro model Octavia Combi 4x4 lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Novinky připravené v modelovém roce 2007 pro vozy Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS se týkají především vnějšího designu. Jsou to nové vnější barvy – žlutá Sprint a bílá Candy a červené lakování brzdových třmenů kotoučových brzd. Standardním prvkem výbavy jsou nyní tónovaná skla vnějších zpětných zrcátek.
Novinkou v modelové řadě Octavia Tour je inovované autorádio Symphony s možností přehrávat klasická hudební CD včetně kompaktních disků s hudbou ve formátu MP3.
Nabídka barev pro modelovou řadu Octavia (včetně modelu Octavia Tour) se rozšiřuje o metalické barvy béžovou Cappuccino a šedou Antracite, které nahrazují béžovou Sahara a šedou Graphite.Škoda Auto
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.