Škoda Auto v těchto dnech začala nabízet modely Fabia, Octavia a Octavia Tour v modernizovaném provedení modelového roku 2007.
Dochází tak k některým technickým změnám a k zavedení nových prvků výbav. Všechny modely Fabia jsou nyní sériově vybaveny protiblokovacím brzdovým systém ABS spolu s MSR (regulace brzdného momentu motoru) a mechanickým brzdovým asistentem Dual Rate. V modelovém roce 2007 se také mění paleta barevných odstínů. Metalické barvy béžová Cappuccino a šedá Anthracite nahradí dosavadní béžovou Sahara a šedou Graphite. Místo žluté Lemon si zákazníci nově mohou modely Fabia objednat ve speciálním žlutém odstínu Sprint. V nabídce pohonných jednotek pro modely Fabia Combia a Fabia Sedan nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW.
Významnou novinkou u vozů Škoda Octavia je automatická aktivace varovných světel při prudkém brzdění. Tento systém aktivuje při tzv. panickém brzdění výstražná světla, a upozorní tak ostatní řidiče na hrozící nebezpečí. Novinkou jsou také dvojité sluneční clony, které lze rozdělit na dvě části nebo označení zapnutí tempomatu skrze rozsvícenou kontrolku v prostoru analogového rychloměru. V případě, že je vůz vybaven palubním počítačem s velkým bodovým displejem Maxi-DOT, lze individuálně volit následující nastavení – odemykání jednotlivých dveří a automatické zamykání, akustickou signalizaci aktivace varovného zařízení proti krádeži, komfortní ovládání pouze okna řidiče nebo všech oken, elektrické ovládání separátně levého a pravého vnějšího zpětného zrcátka a také automatické zavření střešního okna při dešti. Nabídka mimořádných výbav se rozšiřuje dále také o vyhřívání zadních sedadel.
Od modelového roku 2007 je kazetová mechanika v autorádiu Melody nahrazena přehrávačem CD a autorádio Stream umožňuje nově kromě přehrávání klasických hudebních CD přehrávat také CD s hudbou ve formátu MP3. Mezi praktické novinky patří zdířka pro připojení audiosignálu umístěná v Jumbo boxu, která umožňuje připojení externího zdroje zvuku (např. iPOD nebo jiný přehrávač MP3).
Pro modely Octavia lze nyní objednávat 17“ kola Pegasus i samostatně se standardním podvozkem pro výbavové verze Ambiente a Elegance (doposud výhradně spolu se sportovně upraveným podvozkem). V nabídce pohonných jednotek pro modely Octavia a Octavia Combi nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW. Motor 1,9 TDI PD/77 kW lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Škoda Octavia Combi 4x4 je od modelového roku 2007 dostupná ve dvou stupních výbavy, a sice základním 4x4 a vyšším 4x4 Elegance. Ta standardně obsahuje navíc tyto prvky výbavy: hliníková kola Helios, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelná obě přední sedadla s bederními opěrkami, schránka pod sedadlem spolujezdce, dvouzónová klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken vzadu, Jumbo box (s nastavitelnou loketní opěrou vpředu), další 4 reproduktory vzadu, schránka na brýle, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, tempovat a sklopná loketní opěra mezi zadními sedadly. Motor 1,9 TDI PD/77 kW pro model Octavia Combi 4x4 lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Novinky připravené v modelovém roce 2007 pro vozy Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS se týkají především vnějšího designu. Jsou to nové vnější barvy – žlutá Sprint a bílá Candy a červené lakování brzdových třmenů kotoučových brzd. Standardním prvkem výbavy jsou nyní tónovaná skla vnějších zpětných zrcátek.
Novinkou v modelové řadě Octavia Tour je inovované autorádio Symphony s možností přehrávat klasická hudební CD včetně kompaktních disků s hudbou ve formátu MP3.
Nabídka barev pro modelovou řadu Octavia (včetně modelu Octavia Tour) se rozšiřuje o metalické barvy béžovou Cappuccino a šedou Antracite, které nahrazují béžovou Sahara a šedou Graphite. Všechny modely Fabia jsou nyní sériově vybaveny protiblokovacím brzdovým systém ABS spolu s MSR (regulace brzdného momentu motoru) a mechanickým brzdovým asistentem Dual Rate. V modelovém roce 2007 se také mění paleta barevných odstínů. Metalické barvy béžová Cappuccino a šedá Anthracite nahradí dosavadní béžovou Sahara a šedou Graphite. Místo žluté Lemon si zákazníci nově mohou modely Fabia objednat ve speciálním žlutém odstínu Sprint. V nabídce pohonných jednotek pro modely Fabia Combia a Fabia Sedan nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW.
Významnou novinkou u vozů Škoda Octavia je automatická aktivace varovných světel při prudkém brzdění. Tento systém aktivuje při tzv. panickém brzdění výstražná světla, a upozorní tak ostatní řidiče na hrozící nebezpečí. Novinkou jsou také dvojité sluneční clony, které lze rozdělit na dvě části nebo označení zapnutí tempomatu skrze rozsvícenou kontrolku v prostoru analogového rychloměru. V případě, že je vůz vybaven palubním počítačem s velkým bodovým displejem Maxi-DOT, lze individuálně volit následující nastavení – odemykání jednotlivých dveří a automatické zamykání, akustickou signalizaci aktivace varovného zařízení proti krádeži, komfortní ovládání pouze okna řidiče nebo všech oken, elektrické ovládání separátně levého a pravého vnějšího zpětného zrcátka a také automatické zavření střešního okna při dešti. Nabídka mimořádných výbav se rozšiřuje dále také o vyhřívání zadních sedadel.
Od modelového roku 2007 je kazetová mechanika v autorádiu Melody nahrazena přehrávačem CD a autorádio Stream umožňuje nově kromě přehrávání klasických hudebních CD přehrávat také CD s hudbou ve formátu MP3. Mezi praktické novinky patří zdířka pro připojení audiosignálu umístěná v Jumbo boxu, která umožňuje připojení externího zdroje zvuku (např. iPOD nebo jiný přehrávač MP3).
Pro modely Octavia lze nyní objednávat 17“ kola Pegasus i samostatně se standardním podvozkem pro výbavové verze Ambiente a Elegance (doposud výhradně spolu se sportovně upraveným podvozkem). V nabídce pohonných jednotek pro modely Octavia a Octavia Combi nahradí benzinový motor 1,4 o výkonu 59 kW dosavadní benzinový motor 1,4/55 kW. Motor 1,9 TDI PD/77 kW lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Škoda Octavia Combi 4x4 je od modelového roku 2007 dostupná ve dvou stupních výbavy, a sice základním 4x4 a vyšším 4x4 Elegance. Ta standardně obsahuje navíc tyto prvky výbavy: hliníková kola Helios, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelná obě přední sedadla s bederními opěrkami, schránka pod sedadlem spolujezdce, dvouzónová klimatizace Climatronic, elektrické ovládání oken vzadu, Jumbo box (s nastavitelnou loketní opěrou vpředu), další 4 reproduktory vzadu, schránka na brýle, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, tempovat a sklopná loketní opěra mezi zadními sedadly. Motor 1,9 TDI PD/77 kW pro model Octavia Combi 4x4 lze objednat také ve verzi s bezúdržbovým filtrem pevných částic DPF.
Novinky připravené v modelovém roce 2007 pro vozy Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS se týkají především vnějšího designu. Jsou to nové vnější barvy – žlutá Sprint a bílá Candy a červené lakování brzdových třmenů kotoučových brzd. Standardním prvkem výbavy jsou nyní tónovaná skla vnějších zpětných zrcátek.
Novinkou v modelové řadě Octavia Tour je inovované autorádio Symphony s možností přehrávat klasická hudební CD včetně kompaktních disků s hudbou ve formátu MP3.
Nabídka barev pro modelovou řadu Octavia (včetně modelu Octavia Tour) se rozšiřuje o metalické barvy béžovou Cappuccino a šedou Antracite, které nahrazují béžovou Sahara a šedou Graphite.Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?