Časopis 4x4 AUTOMAGAZÍN připravil ve spolupráci s Veletrhy Brno, a.s. v rámci veletrhu AUTOTEC Brno 2006 již 5. ročník čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2006"...
o nejoblíbenější vozidlo s pohonem všech kol v ČR. K myšlence začít v roce 2002 pořádat specializovanou anketu přivedla organizátory skutečnost, že zájem o terénní čtyřkolky je ve světě a potažmo i u nás rok od roku vyšší. V obecných automobilových anketách však nemají tyto automobily příliš velkou šanci získat nějaké ocenění, neboť jejich kvality se odvíjí od zcela jiných kriterií, než je tomu u klasických osobních automobilů. Zejména z hlediska ceny a nabízené hodnoty nelze terénní čtyřkolky oproti třeba kombi střední třídy s dieselovým motorem hodnotit vůbec, nicméně kdo si tento druh individuální dopravy oblíbil, nedá již na něj dopustit. A právě pro všechny fanoušky a příznivce terénních automobilů byla určena anketa „Automobil 4x4 roku 2006“
Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Jestliže šlo terénní automobily před pěti lety přesně definovat od klasických off - roadů až po automobily, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná. Souhrnně by šlo všechny tyto automobily označovat crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí jak mezi terénní čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive vracejí se tam, kde bylo jejich místo již dříve – mezi speciální vozidla pro speciální činnosti. Jejich čistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové často ani do terénu nezavítají, ovšem jisté předpoklady k tomu mají a v minulých ročnících právě tyto předpoklady vedly k rozdělení jednotlivých kategorií se symbolickými názvy „SUV“, „Off-road“ a „Pick-up“. Posledně jmenovaná kategorie se samozřejmě nemění, pro vozidla patřící do škatulek „Off-road“ nebo „SUV“ bylo potřeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesně stanovitelná kritéria, která určí, kam, který model patří. A tak se naším základním kritériem pro rozdělení stala pořizovací cena. Konkrétně jsme zjistili, že funkční hranicí se stal magický jeden milion korun, a tak jsme vyhlásili naši anketu ve třech kategoriích: do jednoho milionu korun v základní pořizovací ceně, nad jeden milion korun v základní pořizovací ceně a v kategorii pick-up.'Čtenáři měli možnost do 31. května 2006 hlasovat jednak prostřednictvím kuponu, který byl uveřejněn ve vydání č. 4/2006 a č. 5/2006 časopisu 4X4Automagazín a v motoristických novinách Auto, moto speciál a dále na internetu prostřednictvím webovských stránek www.automix.cz, www.auto-news.cz a samozřejmě na www.auto4x4.cz. Ceny pro výherce čtenářské soutěže věnovaly firmy Author, Defend, Bushman, Auto hifi Rachot, Delta, Electronic Arts, Rebo, Klimatex a další. Kompletní výsledky, statistika hlasujících a informace z veletrhu Autotec Brno 2006 budou uveřejněny ve vydání č. 7-8/2006 časopisu 4X4 Automagazin. Vyhlášení ankety proběhlo na slavnostním zahajovacím večeru Veletrhu AUTOTEC BRNO 2006, který byl v pátek 2. června v nádherných prostorách Rotundy pavilonu A na Výstavišti v Brně. V jednotlivých kategoriích byli vyhlášení tito vítězové:
Kategorie A:„Automobil 4x4 roku 2006“se základní pořizovací cenou do 1 milionu korun V této kategorii zvítězil automobil HYUNDAI Santa Fe, na druhém místě se umístil automobil SUZUKI Grand Vitara a na třetím místě TOYOTA RAV4. Plaketu a diplom převzala od manažera veletrhu AUTOTEC pana Jiří Čikla, slečna Veronika Jakubcová, manažerka PR společnosti Hyundai Motor CZ.
Kategorie B:„Automobil 4x4 roku 2006“se základní pořizovací cenou nad 1 milion korunV této kategorii zvítězil vůz AUDI Q7, na druhém místě se umístil automobil VOLVO XC 90 a na třetím VW Touareg. Plaketu a diplom převzal od pana Slavomíra Rozmana, zástupce společnosti Defend Group, generální ředitel IVG, pan Rudolf Javurek.
Kategorie C: „Pick-up roku 2006"V této kategorii zvítězil automobil MITSUBISHI L 200, na druhém místě se umístil vůz Nissan Navara a na třetím automobil Toyota Hilux. Plaketu a diplom převzala od šéfredaktora časopisu 4X4 Automagazín pana Petra Zikmunda, paní Ivan Zimová manažerka PR společnosti M-Motor. Všem vítězům gratulujeme!!!!!Foto: annimages.com, Hyundai a Audi
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.