Časopis 4x4 AUTOMAGAZÍN připravil ve spolupráci s Veletrhy Brno, a.s. v rámci veletrhu AUTOTEC Brno 2006 již 5. ročník čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2006"...
o nejoblíbenější vozidlo s pohonem všech kol v ČR. K myšlence začít v roce 2002 pořádat specializovanou anketu přivedla organizátory skutečnost, že zájem o terénní čtyřkolky je ve světě a potažmo i u nás rok od roku vyšší. V obecných automobilových anketách však nemají tyto automobily příliš velkou šanci získat nějaké ocenění, neboť jejich kvality se odvíjí od zcela jiných kriterií, než je tomu u klasických osobních automobilů. Zejména z hlediska ceny a nabízené hodnoty nelze terénní čtyřkolky oproti třeba kombi střední třídy s dieselovým motorem hodnotit vůbec, nicméně kdo si tento druh individuální dopravy oblíbil, nedá již na něj dopustit. A právě pro všechny fanoušky a příznivce terénních automobilů byla určena anketa „Automobil 4x4 roku 2006“
Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Jestliže šlo terénní automobily před pěti lety přesně definovat od klasických off - roadů až po automobily, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná. Souhrnně by šlo všechny tyto automobily označovat crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí jak mezi terénní čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive vracejí se tam, kde bylo jejich místo již dříve – mezi speciální vozidla pro speciální činnosti. Jejich čistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové často ani do terénu nezavítají, ovšem jisté předpoklady k tomu mají a v minulých ročnících právě tyto předpoklady vedly k rozdělení jednotlivých kategorií se symbolickými názvy „SUV“, „Off-road“ a „Pick-up“. Posledně jmenovaná kategorie se samozřejmě nemění, pro vozidla patřící do škatulek „Off-road“ nebo „SUV“ bylo potřeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesně stanovitelná kritéria, která určí, kam, který model patří. A tak se naším základním kritériem pro rozdělení stala pořizovací cena. Konkrétně jsme zjistili, že funkční hranicí se stal magický jeden milion korun, a tak jsme vyhlásili naši anketu ve třech kategoriích: do jednoho milionu korun v základní pořizovací ceně, nad jeden milion korun v základní pořizovací ceně a v kategorii pick-up.'Čtenáři měli možnost do 31. května 2006 hlasovat jednak prostřednictvím kuponu, který byl uveřejněn ve vydání č. 4/2006 a č. 5/2006 časopisu 4X4Automagazín a v motoristických novinách Auto, moto speciál a dále na internetu prostřednictvím webovských stránek www.automix.cz, www.auto-news.cz a samozřejmě na www.auto4x4.cz. Ceny pro výherce čtenářské soutěže věnovaly firmy Author, Defend, Bushman, Auto hifi Rachot, Delta, Electronic Arts, Rebo, Klimatex a další. Kompletní výsledky, statistika hlasujících a informace z veletrhu Autotec Brno 2006 budou uveřejněny ve vydání č. 7-8/2006 časopisu 4X4 Automagazin. Vyhlášení ankety proběhlo na slavnostním zahajovacím večeru Veletrhu AUTOTEC BRNO 2006, který byl v pátek 2. června v nádherných prostorách Rotundy pavilonu A na Výstavišti v Brně. V jednotlivých kategoriích byli vyhlášení tito vítězové:
Kategorie A:„Automobil 4x4 roku 2006“se základní pořizovací cenou do 1 milionu korun V této kategorii zvítězil automobil HYUNDAI Santa Fe, na druhém místě se umístil automobil SUZUKI Grand Vitara a na třetím místě TOYOTA RAV4. Plaketu a diplom převzala od manažera veletrhu AUTOTEC pana Jiří Čikla, slečna Veronika Jakubcová, manažerka PR společnosti Hyundai Motor CZ.
Kategorie B:„Automobil 4x4 roku 2006“se základní pořizovací cenou nad 1 milion korunV této kategorii zvítězil vůz AUDI Q7, na druhém místě se umístil automobil VOLVO XC 90 a na třetím VW Touareg. Plaketu a diplom převzal od pana Slavomíra Rozmana, zástupce společnosti Defend Group, generální ředitel IVG, pan Rudolf Javurek.
Kategorie C: „Pick-up roku 2006"V této kategorii zvítězil automobil MITSUBISHI L 200, na druhém místě se umístil vůz Nissan Navara a na třetím automobil Toyota Hilux. Plaketu a diplom převzala od šéfredaktora časopisu 4X4 Automagazín pana Petra Zikmunda, paní Ivan Zimová manažerka PR společnosti M-Motor. Všem vítězům gratulujeme!!!!!Foto: annimages.com, Hyundai a Audi
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).