o nejoblíbenější vozidlo s pohonem všech kol v ČR. K myšlence začít v roce 2002 pořádat specializovanou anketu přivedla organizátory skutečnost, že zájem o terénní čtyřkolky je ve světě a potažmo i u nás rok od roku vyšší. V obecných automobilových anketách však nemají tyto automobily příliš velkou šanci získat nějaké ocenění, neboť jejich kvality se odvíjí od zcela jiných kriterií, než je tomu u klasických osobních automobilů. Zejména z hlediska ceny a nabízené hodnoty nelze terénní čtyřkolky oproti třeba kombi střední třídy s dieselovým motorem hodnotit vůbec, nicméně kdo si tento druh individuální dopravy oblíbil, nedá již na něj dopustit. A právě pro všechny fanoušky a příznivce terénních automobilů byla určena anketa
„Automobil 4x4 roku 2006“
Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Jestliže šlo terénní automobily před pěti lety přesně definovat od klasických off - roadů až po automobily, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná. Souhrnně by šlo všechny tyto automobily označovat crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí jak mezi terénní čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive vracejí se tam, kde bylo jejich místo již dříve – mezi speciální vozidla pro speciální činnosti. Jejich čistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové často ani do terénu nezavítají, ovšem jisté předpoklady k tomu mají a v minulých ročnících právě tyto předpoklady vedly k rozdělení jednotlivých kategorií se symbolickými názvy „SUV“, „Off-road“ a „Pick-up“. Posledně jmenovaná kategorie se samozřejmě nemění, pro vozidla patřící do škatulek „Off-road“ nebo „SUV“ bylo potřeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesně stanovitelná kritéria, která určí, kam, který model patří. A tak se naším základním kritériem pro rozdělení stala pořizovací cena. Konkrétně jsme zjistili, že funkční hranicí se stal magický jeden milion korun, a tak jsme vyhlásili naši anketu ve třech kategoriích: do jednoho milionu korun v základní pořizovací ceně, nad jeden milion korun v základní pořizovací ceně a v kategorii pick-up.'
Čtenáři měli možnost do 31. května 2006 hlasovat jednak prostřednictvím kuponu, který byl uveřejněn ve vydání č. 4/2006 a č. 5/2006 časopisu 4X4Automagazín a v motoristických novinách Auto, moto speciál a dále na internetu prostřednictvím webovských stránek www.automix.cz, www.auto-news.cz a samozřejmě na www.auto4x4.cz. Ceny pro výherce čtenářské soutěže věnovaly firmy Author, Defend, Bushman, Auto hifi Rachot, Delta, Electronic Arts, Rebo, Klimatex a další.
Kompletní výsledky, statistika hlasujících a informace z veletrhu Autotec Brno 2006 budou uveřejněny ve vydání č. 7-8/2006 časopisu 4X4 Automagazin.
Vyhlášení ankety proběhlo na slavnostním zahajovacím večeru Veletrhu AUTOTEC BRNO 2006, který byl v pátek 2. června v nádherných prostorách Rotundy pavilonu A na Výstavišti v Brně. V jednotlivých kategoriích byli vyhlášení tito vítězové:
Kategorie A:
„Automobil 4x4 roku 2006“
se základní pořizovací cenou do 1 milionu korun
V této kategorii zvítězil automobil HYUNDAI Santa Fe, na druhém místě se umístil automobil SUZUKI Grand Vitara a na třetím místě TOYOTA RAV4. Plaketu a diplom převzala od manažera veletrhu AUTOTEC pana Jiří Čikla, slečna Veronika Jakubcová, manažerka PR společnosti Hyundai Motor CZ.
Kategorie B:
„Automobil 4x4 roku 2006“
se základní pořizovací cenou nad 1 milion korun
V této kategorii zvítězil vůz AUDI Q7, na druhém místě se umístil automobil VOLVO XC 90 a na třetím VW Touareg. Plaketu a diplom převzal od pana Slavomíra Rozmana, zástupce společnosti Defend Group, generální ředitel IVG, pan Rudolf Javurek.
Kategorie C:
„Pick-up roku 2006"
V této kategorii zvítězil automobil MITSUBISHI L 200, na druhém místě se umístil vůz Nissan Navara a na třetím automobil Toyota Hilux. Plaketu a diplom převzala od šéfredaktora časopisu 4X4 Automagazín pana Petra Zikmunda, paní Ivan Zimová manažerka PR společnosti M-Motor.
Všem vítězům gratulujeme!!!!!
Foto: annimages.com, Hyundai a Audi