Automobilka Opel zveřejnila první obrázky pětidveřové verze nového modelu Corsa. K zákazníkům se ovšem tato varianta dostane nejdříve v říjnu tohoto roku.
Oproti předchůdci je delší, širší a vyšší. Vyznačuje se také agresivnějším vzhledem s ostřejšími hrany než původní „kulatá“ verze. Nová generace má hbitější podvozek s premiérově použitým flexibilním zavěšením zadní nápravy typu „FlexFix“. Objem zavazadlového prostoru povyrostl na 285 litrů.
Spolu s tří-dveřovou variantou mají společné motory, pod kapotou tedy nalezneme 1,0 , 1,2 a 1,4 litrové benzínové agregáty s výstupním výkonem od 60 do 90k. Z naftových jednotek pak 1,3 a 1,7 litrový turbodiesel CDTI se 125k.
Svůj debut si odbude na britském mezinárodním autosaloně v Londýně 20 – 30.července. V tuto dobu bude možné také Corsu objednat, k prvním zákazníkům se však dostane až v říjnu 2006.
zdroj: Opel
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.